More stories

Topmerken hebben gemiddeld 1,1 miljoen YouTube-kijkers

’s Werelds grootste merken, bedrijven als Apple, Red Bull en Nike, hebben gemiddeld 1,1 miljoen abonnees op hun YouTube-accounts. Ze gebruiken het merkkanaal om organisch bereik op te bouwen en direct contact te onderhouden met belangstellend publiek.

Video

Een zesde Europese bedrijven verkoopt online

Zestien procent van de bedrijven in Europa deed vorig jaar zaken via zijn site of app. Dat aantal verkopers lag niet wezenlijk hoger dan het jaar ervoor. Bovendien verkoopt men overwegend in het eigen land.

Online marketing

Messagebird koopt concurrent Highside

Cloudcommunicatieplatform Messagebird versterkt zijn team met de overname van de eveneens Amsterdamse concurrent Highside. Omdat de productportfolio’s ook sterk overlappen, koopt Messagebird ook marktaandeel.

Dialogue Marketing

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail
Premium

Yourzine en Searchresult lanceren bureau Adeptiv

Een jaar na de overname door PostNL voeren Yourzine en Searchresult een rebranding door. Het nieuwe bedrijf, met daarin ook Marvia en Cendris, gaat vanaf nu door het leven als Adeptiv.

Digital Agencies

Candid Group koopt mediabureau M2Media

De Candid Group uit Amsterdam koopt mediabureau M2Media. De transactie is vooral gericht op het creëren van schaalgrootte.

Online marketing

Hoe je met CRM onboarding je relevantie kunt vergroten

Het herkennen van klanten in de verschillende eigen kanalen is al moeilijk. Het daarna terugvinden van die klanten op het grote internet is nog een stap. CRM onboarding is de nieuwe data-oplossing die marketeers verder gaat helpen hun klanten terug te vinden op het internet en ze een relevante boodschap te geven. Wat is het precies en wat kun je ermee?

Online advertising

5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com

Veel bedrijven twijfelen of ze wel of niet willen verkopen op Bol.com? Twijfel jij ook? Lees dan dit artikel eens en wellicht verandert je mening. 5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com.

E-commerce platforms

Kwart Nederlanders bestelt kerstboodschappen online

Een op de vier Nederlanders doet in de komende weken boodschappen met het oog op de viering van kerstmis. Daarbij gaat het niet om cadeautjes maar om zaken omtrent maaltijden.

Food

Delivery Hero geeft nieuwe aandelen uit

Maaltijdbezorger Delivery Hero heeft een paar honderd miljoen euro extra groeigeld nodig en geeft daarom 10,5 miljoen nieuwe aandelen uit.

Food

10 manieren om je shopping campagnes te verbeteren voor de feestdagen

Ben je een kleine of middelgrote onderneming die graag op Google Shopping wil concurreren tijdens het feestdagen seizoen? In 2016 gaven online retailers 56% van hun advertentiebudget uit op Google Shopping. In totaal was er een ROAS van 542% (volgens een CPC Strategy-studie). Met dit in het achterhoofd kan niemand het je kwalijk nemen als je ook een stukje van de taart wilt. Maar.. als kleine of middelgrote onderneming, hoe concurreer je dan met grotere bedrijven?

Grotere ondernemingen hebben grotere budgetten, toegang tot meer expertise en vaak ook veel meer producten om de PLA-posities in te nemen. Maar: niet alles is verloren. Dit artikel verkent 10 top tips om je te helpen bij het vinden van een competitieve insteek van je Product Listing Advertenties als klein of middelgroot bedrijf.

Online marketing
Premium

DPDK lid van Society of Digital Agencies (SoDA)

DPDK is lid geworden van SoDa, het invite-only netwerk van honderd innovatieve digitale bureaus.

Digital Agencies

Expedia helemaal over op AWS

Alle internationale labels van het reisconcern Expedia gaan over op Amazon Web Services als basisinfrastructuur voor IT.

Travel

Eén-productkoers van VisDeal verovert Europa

Menig bedrijf komt voort uit een gemis of een (uit de hand gelopen) hobby, maar bij Willem en Teun Bontrup, eigenaren van VisDeal en VisDealshop, is dit allerminst het geval. Als geboren ondernemers kijken zij vooral naar de kansen die bepaalde markten met zich meebrengen en hoe ze deze kunnen omzetten in zoveel mogelijk orders. “De omzet verdubbelt nog ieder jaar.”

Online marketing

Datagebruik: Vertrouwen van consument is valuta van de toekomst

Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?

Customer Engagement