More stories

8 vragen – en antwoorden – over geofencing

Op locatie adverteren heeft met geofencing een nieuw momentum te pakken. Bedrijven kunnen via hun apps steeds gerichter targeten in hun fysieke omgeving, wat de deur open zet voor location based marketing en dataverzameling. Maar hoe begin je? En wat zijn de valkuilen?

Contentmarketing

Duitse Log-in-Allianz naar Nederland

Een groot Duits ‘media-initiatief’ wordt ook naar Nederland uitgerold zodat lokale partijen uiteindelijk tegenwicht kunnen bieden aan Amerikaanse techgiganten.

Marketing

Talpa toont Smart Data Platform

“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.

Online marketing

Nederlandse datamarketeers ‘bewust onbekwaam’

Het is vooruitgang, maar marketeers in Nederland scoren nog niet beter dan ‘bewust onbekwaam’ met datagedreven klantcommunicatie.

Online marketing

Vaker online is een race to the bottom

Vast onderdeel van mijn ochtendritueel: de wekker op mijn iPhone gaat af, half in slaap unlock ik hem en open direct een min of meer willekeurig gekozen app. Met één oog in mijn kussen probeer ik een artikel in de NOS-app te lezen. Tijdens het tandenpoetsen scroll ik door Facebook en bij het ontbijt kijk ik naar YouTube. Hè lekker, een nieuwe dag!

Online marketing

Dentsu Aegis koopt Oxyma

Dentsu Aegis Network (DAN) maakt bekend dat de bedrijvengroep Oxyma overneemt. Deze overname betekent de lancering van het label Merkle in Nederland onder de vlag van Dentsu Aegis Network Nederland. Oxyma groep zal verder gaan onder de naam Merkle Nederland.

Customer Engagement

Google vaagt prijsvergelijkers weg

Zo, die kopt er even lekker in. Toch is het niet ondenkbaar dat Google bekende prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl, Vergelijk.nl en al die andere (prijs)vergelijkingssites het leven nog wat zuurder gaat maken.

E-commerce platforms

Digitale transformatie bij UBS: ‘Marketing is van strategisch belang’

‘Marketing is te belangrijk om alleen aan marketeers over te laten.’ Met dit citaat van Harvard Business Review legt Michael Utz, senior digital strategist bij UBS, uit hoe de Zwitserse bank tot het inzicht is gekomen dat marketing een strategische asset is. 

Online marketing

bol.com houdt actieweek vol korting

Inspelend op de uit Amerika overgevlogen Black Friday is het bij bol.com vanaf maandag een week lang koopjesweek.

Online marketing

Emerce Performance: de foto’s

Gisteren vond weer de jaarlijkse update plaats rond performance driven online advertising met sprekers van Xite, Faktor, Bookerzzz, Adcloin, IPG Mediabrands en bol.com, Emerce Performance. Peter Boer maakte het fotoverslag. Zijn volledige reportage vind je bij Flickr.

Online advertising

Chatbots maken Vodafone zes keer productiever

Uit proeven met chatbots blijkt dat ze de helpdesk van Vodafone zes keer productiever maken. De operator wil de inzet van bots komend voorjaar verdubbelen.

Customer Service

DDMA begint promotiecampagne

De brancheorganisatie voor marketing en data DDMA begint rond deze tijd een promotiecampagne. Ze wil de ledenaanwas stimuleren en ook nadrukkelijker aanwezig zijn in Den Haag en Brussel.

Dialogue Marketing

B2B marketing onderzoek 2018: Contentmarketing groeit maar door

In 2018 heeft ruim 80 procent van de B2B marketeers (84%) leadgeneratie als strategische focus gevolgd door de customer experience (57%). Voor het derde jaar op rij lanceerde Online Succes het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deed het bedrijf online onderzoek onder bijna 200 B2B-marketeers in Nederland. En contentmarketing? Dat wordt almaar groter komend jaar.

Online marketing

Multinationals vleugellam met toekomstige technologie

De marketeers van multinationals zitten niet te wachten op noviteiten als AI predictive modelling, programmatic marketing en het Internet of Things. Ze kunnen geen mensen vinden om ermee om te gaan.

Online marketing

Digined verandert naam in A Bigger Circle

A Bigger Circle is de nieuwe naam van socialmediabureau Digined, dat zich ook specialiseert in mobiel, video en de eerste projecten met AR en VR doet.

Social