More stories

Apple verlaagt tarieven affiliate marketing App Store

Apple gaat minder uitgeven aan affiliate marketing. De betalingen voor apps en in-app aankopen worden bijna gehalveerd, van 7 procent naar 2,5 procent.

Online marketing

Gites.nl vernieuwt site en verdienmodel

Vakantiehuisjessite Gites.nl verandert zijn verdienmodel van een abonnementenstructuur naar commissiebasis. Verhuurders lijken de wijziging te waarderen, want ondernemer Marijn Bom ziet de grootste groei sinds jaren.

Travel

Erik Wiechers nieuwe CEO bij DTG

Erik Wiechers is aangesteld als nieuwe algemeen directeur van de MKB-marketingdienst DTG.

Online marketing

Infographic: de fenomenale groei van mobiele marketing

Mobiele marketing is het afgelopen jaar gigantisch gegroeid. Niet dat de oude vertrouwde desktop is afgeschreven, maar zeker oriëntatie op nieuwe producten of diensten doen we op de smartphone of tablet. Met 2,6 miljard smartphonegebruikers is de potentie enorm. In deze infographic een paar (Amerikaanse) statistieken.

Online marketing

Frederic Baumann hoofd consultancy bij DAN DNA

De datatak van Dentsu Aegis Nederland, DAN DNA, gaat meer consultancywerk voor externe klanten te doen en stelt Frederic Baumann aan om dat op te tuigen. Hij wordt ook onderdeel van het managementteam.

Digital Agencies

Beslist.nl: Geen geloof meer in prijsvergelijken

“Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen.

Retail

‘Overwegend sluikreclame bij vloggers’

Driekwart van de populaire vlogs op YouTube bevat sluikreclame. Dat concludeert het Commissariaat voor de Media, dat video’s van de twintig populairste YouTubers van Nederland heeft onderzocht.

Online advertising

Google maakt cross-device retargeting mogelijk binnen Bid Manager

Meer dan 60 procent van de consumenten maakt gebruik van meerdere devices tijdens een aankoopproces. Voor een succesvolle retargetingstrategie kunnen marketeers hierdoor niet langer vertrouwen op één device om hun doelgroep te bereiken. Google speelt in op deze ontwikkeling door het mogelijk te maken cross device te retargeten binnen display en search campagnes.

Attributie

Telegraaf lanceert videoplatform VNDG

De Telegraaf voegt op 1 mei een nieuwe titel toe aan zijn portfolio. VNDG wordt een videoplatform op desktop en mobiel dat 24×7 nieuws, sport en entertainment uitzendt.

Video

Omoda begint televisiecampagne

Schoenenwinkel Omoda is de komende twee maanden op televisie te zien met vier reclamespots. Het bedrijf uit Zierikzee wil met de campagne een breder publiek aanspreken binnen Nederland.

Retail

Wat kan je bij welk volume effectief A/B-testen?

Hoe kun je goed inschatten welke mogelijkheden je hebt bij het opzetten van A/B-tests? Hoe beïnvloed je de kans dat aanpassingen binnen afzienbare tijd van betekenis worden? Wanneer kun je de overstap maken naar A/B-tests die harde in plaats van zachte conversies met significantie kunnen meten? Je leest het hieronder.

Conversie

Runtastic lanceert app voor sportief eten

Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.

Food

‘Je YouTube-kanaal is geen kanaal’

“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.

Online marketing

Vier recente SEO-updates die je niet mag missen

Omdat het bijna onmogelijk is alles in je nieuwsfeed bij te houden, bieden we je bij deze graag een wrap-up aan van -wat ons betreft- de belangrijkste SEO-updates tot nu toe in 2017. Wat is er in het eerste kwartaal voorbij gekomen vanuit Google/ de SEO-scene? Best veel! Vandaar hierbij een top vier selectie zodat je weer direct op de hoogte bent van de meest interessante punten!

Search

Google AI in Adwords: vriend of vijand?

Google houdt wel van een beetje innovatie, zo wordt nu het advertentieplatform AdWords op de schop genomen. Wat gaat er […]

Online advertising