Google Hotels breidt uit met vakantiehuisjes
De hotelzoekmachine van Google breidt zijn scope uit naar vakantiehuisjes op de Amerikaanse markt.
De hotelzoekmachine van Google breidt zijn scope uit naar vakantiehuisjes op de Amerikaanse markt.
TaxiTender en AirMundo gaan nauwer samenwerken om naar eigen zeggen beter in te kunnen spelen op de vraag naar van te voren geboekte luchthaventransfers. Er zijn afspraken gemaakt voor een periode van drie jaar waarin targets zijn gesteld over de groei in traffic naar de TaxiTender-website, sales en conversie.
Steeds meer onderdelen van het reisproces worden ondergebracht in mobiele applicaties. Denk aan de instapkaart voor het vliegtuig, hotelkamersleutel en de sleutel voor je huurauto. Veel van die apps voldoen echter niet aan de verwachting van de reiziger.
Amerikaanse leisure consumenten hebben vorig jaar meer uitgegeven aan vakanties bij Airbnb dan bij de Hilton-hotelgroep. Marriott is nog niet verslagen, maar Airbnb begint wel in te lopen op de grootste hotelketen ter wereld.
KLM heeft een nieuwe service op WeChat gelanceerd. Het miniprogramma geeft prijsnotificaties, zodat klanten beter geïnformeerd kunnen beslissen wanneer ze willen boeken.
Steeds meer uitgevers van reiscontent gaan op zoek naar nieuwe verdienmodellen om de teruglopende omzet te compenseren. Dit signaleert J. Walter Thompson in het jaarlijkse innovatie-overzicht The Future 100.
Hoteliers denken dat Google, online reisagenten (OTA’s) en Airbnb de meeste impact op de distributie zullen hebben de komende een tot drie jaar. Ze worstelen nog steeds met de tarifering – vaak zijn de prijzen voor een overnachting op de eigen website hoger dan bij derden.
Booking.com heeft een nieuwe versie gelanceerd van BookingButton. Dit is een online booking engine die bij Booking.com aangesloten hotels kunnen gebruiken op hun eigen website.
Fliggy, het reismerk van Alibaba, heeft een hotel geopend in Hangzhou. Het 290 kamers tellende FlyZoo Hotel is een speeltuin voor het toepassen van nieuwe technologie, meldt Alibaba in een online blog.
Je kunt steeds vaker boekingen maken op social- en messagingplatformen. Betekent dit het eind van de reisapp? Die vraag onderzoekt Travelport in het rapport ‘How travelers are using mobile in 2019’.
De Innovation Hub van Lufthansa heeft een loyaliteits-app gelanceerd die gebruikers beloont voor alle mobiliteitsdiensten die ze afnemen. Ze sparen dus punten voor een ritje met de tram in de stad maar ook voor vlieg-, trein- en busreizen tussen verschillende steden. Lufthansa doet zelf overigens niet mee.
Ben jij een start-up die zich bezighoudt met travel? En wil je Hi, Hi Guide opvolgen als Emerce Travel Startup van het jaar? Meld je dan nu aan voor de Dragon’s Den die tijdens Emerce Travel op 6 juni a.s. wordt gehouden.
Accor heeft het loyaliteitsprogramma vernieuwd. ‘ALL of Accor’ biedt spaarders een platform waar ze punten kunnen sparen en uitgeven bij alle dertig hotelmerken van de groep. Hiertoe is een nieuwe website en app gelanceerd.
De markt voor activiteiten op reis zal in 2020 wereldwijd 183 miljard dollar waard zijn, heeft Phocuswright becijferd. Toch is er nog veel te winnen – de aanbieders van tours, excursies, entertainment en andere belevingen zijn talrijk en vaak online niet goed te vinden, waardoor het voor de consument lastig is om de activiteiten tijdens het verblijf te plannen.
PostNL stopt vanaf eind maart 2019 met de Bagageservice. “We zien perspectief en toekomst voor deze dienstverlening, maar kiezen nu voor andere prioriteiten. Klanten en andere direct betrokkenen worden zorgvuldig geïnformeerd,” aldus PostNL.