More stories

Reisuitgevers zetten stap richting reisretail

Steeds meer uitgevers van reiscontent gaan op zoek naar nieuwe verdienmodellen om de teruglopende omzet te compenseren. Dit signaleert J. Walter Thompson in het jaarlijkse innovatie-overzicht The Future 100.

Media

Hoteliers hebben nog steeds weinig controle over het prijsbeleid

Hoteliers denken dat Google, online reisagenten (OTA’s) en Airbnb de meeste impact op de distributie zullen hebben de komende een tot drie jaar. Ze worstelen nog steeds met de tarifering – vaak zijn de prijzen voor een overnachting op de eigen website hoger dan bij derden.

Travel

Nieuwe versie BookingButton van Booking.com

Booking.com heeft een nieuwe versie gelanceerd van BookingButton. Dit is een online booking engine die bij Booking.com aangesloten hotels kunnen gebruiken op hun eigen website.

Tech

FlyZoo Hotel: Fliggy’s visie op het hotel van de toekomst

Fliggy, het reismerk van Alibaba, heeft een hotel geopend in Hangzhou. Het 290 kamers tellende FlyZoo Hotel is een speeltuin voor het toepassen van nieuwe technologie, meldt Alibaba in een online blog.

Travel

Reizigers gebruiken mobiel voor gemak en ondersteuning

Je kunt steeds vaker boekingen maken op social- en messagingplatformen. Betekent dit het eind van de reisapp? Die vraag onderzoekt Travelport in het rapport ‘How travelers are using mobile in 2019’. 

E-commerce

Lufthansa Innovation Hub: nieuw loyaliteitsprogramma beloont alle mobiliteit

De Innovation Hub van Lufthansa heeft een loyaliteits-app gelanceerd die gebruikers beloont voor alle mobiliteitsdiensten die ze afnemen. Ze sparen dus punten voor een ritje met de tram in de stad maar ook voor vlieg-, trein- en busreizen tussen verschillende steden. Lufthansa doet zelf overigens niet mee.

Customer Loyalty

Start your engines – Emerce gaat weer op zoek naar de Travel Startup van het jaar

Ben jij een start-up die zich bezighoudt met travel? En wil je Hi, Hi Guide opvolgen als Emerce Travel Startup van het jaar? Meld je dan nu aan voor de Dragon’s Den die tijdens Emerce Travel op 6 juni a.s. wordt gehouden.

Start-ups

Nieuw loyaliteitsprogramma Accor

Accor heeft het loyaliteitsprogramma vernieuwd. ‘ALL of Accor’ biedt spaarders een platform waar ze punten kunnen sparen en uitgeven bij alle dertig hotelmerken van de groep. Hiertoe is een nieuwe website en app gelanceerd.

Customer Loyalty

Amadeus: bestemmingsservices zijn nog onontgonnen gebied

De markt voor activiteiten op reis zal in 2020 wereldwijd 183 miljard dollar waard zijn, heeft Phocuswright becijferd. Toch is er nog veel te winnen – de aanbieders van tours, excursies, entertainment en andere belevingen zijn talrijk en vaak online niet goed te vinden, waardoor het voor de consument lastig is om de activiteiten tijdens het verblijf te plannen.

Travel

PostNL trekt stekker uit Bagageservice

PostNL stopt vanaf eind maart 2019 met de Bagageservice. “We zien perspectief en toekomst voor deze dienstverlening, maar kiezen nu voor andere prioriteiten. Klanten en andere direct betrokkenen worden zorgvuldig geïnformeerd,” aldus PostNL.

Travel

Meer regels voor vakantieverhuur via verhuurplatforms

Gemeenten krijgen de wettelijke bevoegdheid om voor vakantieverhuur via verhuurplatforms zoals Airbnb een registratieplicht in te stellen. Dit kan indien noodzakelijk worden uitgebreid met een meldplicht en een vergunningplicht. Dat heeft het kabinet vandaag bekend gemaakt.

Travel

Steeds meer gemor over macht online platforms

Bijna 60 procent van de retail- en hotelondernemers in Nederland maakt zich zorgen over de grote macht van online platforms, zoals Booking.com, Amazon en Alibaba. Dit blijkt uit onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam onder 540 ondernemers, dat in opdracht van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow is uitgevoerd.

Marketplaces

Airbnb neemt online boekingsdienst voor last-minute reserveringen over

Airbnb heeft HotelTonight ingelijfd, de online boekingsdienst voor last-minute reserveringen.

Travel

Meld je nu aan: Travel Tomorrow Customer Experience MeetUp

Consumenten zijn veel minder rationeel dan zij zelf bereid zijn toe te geven. Wist je dat je klant tot misschien wel 90 procent van zijn beslissingen neemt vanuit het onbewuste, op de automatische piloot? Tijdens de Travel Tomorrow Customer Experience MeetUp ontdekt je hoe je je klant kan beïnvloeden.

Customer Experience

Booking.com start app store voor hospitality-oplossingen

Booking.com is een softwaremarktplaats gestart waar ontwikkelaars hun producten kunnen aanbieden aan accommodaties die gebruikmaken van het Booking.com-platform. De zogeheten BookingSuite App Store verbindt dus aanbieders van hospitality-software met miljoenen accommodaties wereldwijd.

Marketplaces