More stories

KLM iFly: persoonlijk en relevant communiceren met lezers

Om ook in contact te blijven met klanten tussen hun vliegreizen door, heeft KLM iFly opgericht, een online platform dat reizigers op relevante momenten in hun journey inspiratie biedt. Tien miljoen mensen wereldwijd (zowel klanten als niet-klanten) ontvangen een seintje wanneer er nieuwe content te vinden is op de website. Met subjectline testing en personalisatie wil KLM een zo groot mogelijk lezerspubliek aan zich binden.

Marketing automation

Citymarketingcampagne Eindhoven genomineerd voor prijs

De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats.

Influencer marketing
Premium

FlyGRN: wel reizen, zo min mogelijk impact

De klimaatverandering en de impact die reizen daarop heeft, waren de aanleiding voor Jelle Bekirovic om van start te gaan met FlyGRN. Deze start-up gebruikt een deel van zijn commissie om de CO2-uitstoot van geboekte vluchten te compenseren. De consument betaalt hier dus niets extra’s voor. “Ik wil dat heel Nederland bewuster gaat reizen.”

Start-ups

TUI vervangt reisgids door augmented reality

Reisorganisatie TUI test op Mallorca augmented reality. Met gebruik van een bril kunnen reizigers op individuele basis steden en interessante plaatsen verkennen tijdens hun verblijf. Zonder de aanwezigheid van een gids.

Virtual reality
Premium

Schiphol test boarden met gezichtsherkenning

Schiphol is samen met Cathay Pacific een proef gestart met boarden met behulp van gezichtsherkenning. Reizigers hoeven bij de gate geen paspoort of instapkaart meer te laten zien. Het scannen van hun gezicht is voldoende om door te mogen naar het vliegtuig.

Customer Experience

Snel vooruitdenken: TUI versnelt website door een nieuwe manier van werken

Nu consumenten niet alleen zoeken maar ook steeds meer kopen op hun smartphone, worden bedrijven die concurreren op prijs zich steeds bewuster van het belang van een website die snel laadt. Performanceprojecten vereisen echter structurele ondersteuning en vaak een andere houding ten opzichte van ontwikkeling. TUI Scandinavië wist dat een totaal nieuwe aanpak nodig was om deze groeimogelijkheden optimaal te benutten.

Mobile

GoEuro verandert naam in Omio

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.

Travel

Afhakers bij hotelboekingen kosten branche meer dan 5 miljard

Gasten van budgethotels doen veel meer research voor ze een hotel boeken dan consumenten die voor een luxe accommodatie kiezen. Dit blijkt uit onderzoek van Ignition One onder 18.000 hotels wereldwijd.

Conversie
Premium

AirHelp zet artificial intelligence in om claims af te handelen

AirHelp, een bedrijf dat vertragings- en annuleringsclaims indient namens vliegtuigpassagiers, heeft twee nieuwe bots gelanceerd. AgA en Docky helpen met klantenservice en bepalen geautomatiseerd of claims in aanmerking komen voor compensatie.

Artificial Intelligence

Onderzoek: benchmarks en reacties toeristische bedrijven op Instagram 

Slechts 44 procent van de reisbedrijven reageert op een concrete vraag op Instagram. Verder blijkt dat de inhoud van reactie vaak niet voldoet aan de eisen. Medium Instagram blijkt lastig commercieel en communicatief in te zetten voor de onderzochte toeristische bedrijven. In dit onderzoek een aantal benchmarks.

Social

Stena Line lanceert chatbot voor vragen en boeken

Ferrymaatschappij Stena Line heeft een chatbot ontwikkeld die 24/7 vragen van passagiers beantwoord en boekingen ondersteunt. De bot heeft Stina als naam gekregen en is te vinden bij de ‘Need help’-sectie van de Britse website van Stena Line en in de app.

Singularity

Engelse consumenten kunnen eerlijker een hotel boeken

Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers en trivago gaan de manier waarop ze hotels verkopen ingrijpend veranderen. De Britse Competition and Markets Authority (CMA) heeft dit bewerkstelligd.

Conversie
Premium

Parkos gaat voor werelddekking

De Groningse start-up Parkos is een marktplaats voor parkeren op luchthavens. Het doel: werelddekking. Met een team van 21 medewerkers (and counting) worden inmiddels acht landen bediend, vertelt medeoprichter Arne Bos.  

Start-ups

Zo werken digital bedrijven in Nederland: srprs.me

Srprs.me is als gek idee begonnen. “Wil jij voor mij een weekendje weg boeken?” vroeg de voormalig compagnon van Raymond Klompsma bij zijn vorige bedrijf. Zijn compagnon vertelde erbij dat hij geen informatie over bestemming en hotel wilde weten, want dat leek hem leuker. Raymond, ondernemer pur sang, zag hier gelijk een kans: verrassingsreizen.

Strategy

Battle pocketvertalers: Travis Touch vs. Pocketalk

Op vakantie in Italië is het prima om een beetje met Google Translate op je smartphone te stuntelen. Tijdens een zakelijk overleg met een Chinese fabrikant wil je iets betrouwbaarders gebruiken. Biedt een pocket-vertaler soelaas? Twee op Android gebaseerde click-and-talk-kastjes doen hun best onze gesprekken te ontcijferen.

Gear