More stories

Attractieparken met aanbod op maat verleiden de ongrijpbare millennial

Een ticket kopen voor een attractiepark of dierentuin is vaak veel goedkoper via een drogisterij of supermarkt dan aan de deur van het park zelf. Dat is op zijn minst opmerkelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat de verkoop via derden met hoge kortingen gepaard gaat. Inmiddels verloopt zo’n 30 procent van de verkoop van tickets in de Nederlandse dagrecreatie via onder meer Albert Heijn en Kruidvat. Dit belang neemt bovendien toe.

Customer Experience

Acht miljoen groeigeld voor Withlocals

De Eindhovense scale-up in de reismarkt Withlocals.com haalt acht miljoen euro venturecapital op bij Keen Venture en Inkef Capital.

Travel

‘Nieuwe regel verkleint Airbnb prijseffect op Amsterdamse woningmarkt’

De invoering van een nieuwe regel voor vakantieverhuur in Amsterdam brengt het prijseffect van Airbnb op de huizenprijs in toeristische […]

Disruptie

Airbnb: hoe zet je video in om de planfase te versnellen?

Of het nu een weekendje weg is of een internationale reis: mensen kijken uit naar hun volgende vakantie. Voordat ze vertrekken, doorlopen ze meestal drie fases: dromen, plannen en boeken. De middelste fase, het plannen van de reis, kan weken of zelfs maanden duren terwijl reizigers onderzoek doen naar de beste keuzes, steeds enthousiaster worden over hun reis en proberen te zorgen dat ze nergens spijt van krijgen. Kunnen reismarketeers wellicht video gebruiken om mensen aan te sporen al iets eerder te boeken?

Video

Flixbus wil Eurolines overnemen

Bus- en treinexploitant Flixbus wil Eurolines overnemen en onderhandelt daarover met diens eigenaar Transdev.

Venture

Twee Nederlandse start-ups bij Booking Booster-finalisten

De tien finalisten van het Booking Booster accelerator-programma 2019 zijn bekend. Onder hen zijn twee Nederlandse start-ups: Avy en I Like Local. 

Start-ups
Premium

Koen Droste (Polarsteps): ‘We hebben nul euro uitgegeven aan marketing’

Laagdrempelig reizen tracken, delen en er een fotoboek van maken kan momenteel al via de Nederlandse start-up Polarsteps. Later dit jaar kunnen gebruikers ook reizen plannen met de app. “Hiermee nemen we een grote frustratie weg,” zegt CEO en medeoprichter Koen Droste.

Travel

BlablaCar in busvervoer in Benelux en Duitsland

Autodeeldienst BlablaCar gaat buslijnen in exploiteren in Nederland en Duitsland. Met busnetwerk van tientallen grote steden zoekt het daarmee de concurrentie met Flixbus.

Travel

Facebook en Instagram favoriete kanalen van travel marketeers

Travel marketeers gaven in 2018 bijna de helft van hun advertentiebudget uit aan digitale kanalen. Dit geld ging vooral op aan Facebook en Instagram, gevolgd door SEA.

Conversie

Vliegtuigpassagiers blij met selfservice technologie

Vliegtuigpassagiers maken steeds vaker gebruik van de selfservice paspoortcontrole op luchthavens. Volgens luchtvaart-IT-bedrijf SITA werd in 2018 van 44 procent van de passagiers geautomatiseerd de identiteit gecontroleerd, vergeleken met 21 procent in 2017. 

Customer Experience

KLM iFly: persoonlijk en relevant communiceren met lezers

Om ook in contact te blijven met klanten tussen hun vliegreizen door, heeft KLM iFly opgericht, een online platform dat reizigers op relevante momenten in hun journey inspiratie biedt. Tien miljoen mensen wereldwijd (zowel klanten als niet-klanten) ontvangen een seintje wanneer er nieuwe content te vinden is op de website. Met subjectline testing en personalisatie wil KLM een zo groot mogelijk lezerspubliek aan zich binden.

Marketing automation

Citymarketingcampagne Eindhoven genomineerd voor prijs

De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats.

Influencer marketing
Premium

FlyGRN: wel reizen, zo min mogelijk impact

De klimaatverandering en de impact die reizen daarop heeft, waren de aanleiding voor Jelle Bekirovic om van start te gaan met FlyGRN. Deze start-up gebruikt een deel van zijn commissie om de CO2-uitstoot van geboekte vluchten te compenseren. De consument betaalt hier dus niets extra’s voor. “Ik wil dat heel Nederland bewuster gaat reizen.”

Start-ups

TUI vervangt reisgids door augmented reality

Reisorganisatie TUI test op Mallorca augmented reality. Met gebruik van een bril kunnen reizigers op individuele basis steden en interessante plaatsen verkennen tijdens hun verblijf. Zonder de aanwezigheid van een gids.

Virtual reality
Premium

Schiphol test boarden met gezichtsherkenning

Schiphol is samen met Cathay Pacific een proef gestart met boarden met behulp van gezichtsherkenning. Reizigers hoeven bij de gate geen paspoort of instapkaart meer te laten zien. Het scannen van hun gezicht is voldoende om door te mogen naar het vliegtuig.

Customer Experience