Airbnb neemt online boekingsdienst voor last-minute reserveringen over
Airbnb heeft HotelTonight ingelijfd, de online boekingsdienst voor last-minute reserveringen.
Airbnb heeft HotelTonight ingelijfd, de online boekingsdienst voor last-minute reserveringen.
Consumenten zijn veel minder rationeel dan zij zelf bereid zijn toe te geven. Wist je dat je klant tot misschien wel 90 procent van zijn beslissingen neemt vanuit het onbewuste, op de automatische piloot? Tijdens de Travel Tomorrow Customer Experience MeetUp ontdekt je hoe je je klant kan beïnvloeden.
Booking.com is een softwaremarktplaats gestart waar ontwikkelaars hun producten kunnen aanbieden aan accommodaties die gebruikmaken van het Booking.com-platform. De zogeheten BookingSuite App Store verbindt dus aanbieders van hospitality-software met miljoenen accommodaties wereldwijd.
Een ticket kopen voor een attractiepark of dierentuin is vaak veel goedkoper via een drogisterij of supermarkt dan aan de deur van het park zelf. Dat is op zijn minst opmerkelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat de verkoop via derden met hoge kortingen gepaard gaat. Inmiddels verloopt zo’n 30 procent van de verkoop van tickets in de Nederlandse dagrecreatie via onder meer Albert Heijn en Kruidvat. Dit belang neemt bovendien toe.
De Eindhovense scale-up in de reismarkt Withlocals.com haalt acht miljoen euro venturecapital op bij Keen Venture en Inkef Capital.
De invoering van een nieuwe regel voor vakantieverhuur in Amsterdam brengt het prijseffect van Airbnb op de huizenprijs in toeristische […]
Of het nu een weekendje weg is of een internationale reis: mensen kijken uit naar hun volgende vakantie. Voordat ze vertrekken, doorlopen ze meestal drie fases: dromen, plannen en boeken. De middelste fase, het plannen van de reis, kan weken of zelfs maanden duren terwijl reizigers onderzoek doen naar de beste keuzes, steeds enthousiaster worden over hun reis en proberen te zorgen dat ze nergens spijt van krijgen. Kunnen reismarketeers wellicht video gebruiken om mensen aan te sporen al iets eerder te boeken?
Bus- en treinexploitant Flixbus wil Eurolines overnemen en onderhandelt daarover met diens eigenaar Transdev.
De tien finalisten van het Booking Booster accelerator-programma 2019 zijn bekend. Onder hen zijn twee Nederlandse start-ups: Avy en I Like Local.
Laagdrempelig reizen tracken, delen en er een fotoboek van maken kan momenteel al via de Nederlandse start-up Polarsteps. Later dit jaar kunnen gebruikers ook reizen plannen met de app. “Hiermee nemen we een grote frustratie weg,” zegt CEO en medeoprichter Koen Droste.
Autodeeldienst BlablaCar gaat buslijnen in exploiteren in Nederland en Duitsland. Met busnetwerk van tientallen grote steden zoekt het daarmee de concurrentie met Flixbus.
Travel marketeers gaven in 2018 bijna de helft van hun advertentiebudget uit aan digitale kanalen. Dit geld ging vooral op aan Facebook en Instagram, gevolgd door SEA.
Vliegtuigpassagiers maken steeds vaker gebruik van de selfservice paspoortcontrole op luchthavens. Volgens luchtvaart-IT-bedrijf SITA werd in 2018 van 44 procent van de passagiers geautomatiseerd de identiteit gecontroleerd, vergeleken met 21 procent in 2017.
Om ook in contact te blijven met klanten tussen hun vliegreizen door, heeft KLM iFly opgericht, een online platform dat reizigers op relevante momenten in hun journey inspiratie biedt. Tien miljoen mensen wereldwijd (zowel klanten als niet-klanten) ontvangen een seintje wanneer er nieuwe content te vinden is op de website. Met subjectline testing en personalisatie wil KLM een zo groot mogelijk lezerspubliek aan zich binden.
De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats.