Polarsteps haalt drie miljoen euro op
Polarsteps heeft met een series A-ronde onder leiding van INKEF Capital 3 miljoen euro opgehaald. Dit geld zal vooral worden gebruikt voor het doorontwikkelen van het product en uitbreiding van het team.
Polarsteps heeft met een series A-ronde onder leiding van INKEF Capital 3 miljoen euro opgehaald. Dit geld zal vooral worden gebruikt voor het doorontwikkelen van het product en uitbreiding van het team.
Convious, een cloudoplossing voor de vrijetijdsindustrie, heeft naar eigen zeggen de eerste real-time ticketprijsoplossing op basis van kunstmatige intelligentie (AI) ontwikkeld.
Ryanair stopt met Ryanair Holidays, de pakketreizentak van de low-cost carrier. Hiermee lijkt de ambitie om de ‘Amazon van travel’ te worden op losse schroeven te staan.
Hoe word je als bedrijf of merk geliefd, krijg je trouwe klanten en word je als menselijk gezien? Corné Dijkmans (Breda University of Applied Sciences) en Diederick Janssens (merkstrateeg en business coach) namen tijdens het Travel Congress voorafgaand aan de Vakantiebeurs in een half uur de ‘basics’ door over hoe je de principes van ‘social branding’ kunt toepassen.
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf? Voor het derde jaar op rij is dit onderzocht, met dank aan 27 studenten van de minor eTravel van Breda University of Applied Sciences (NHTV).
On demand-verzekeraar Vigi lanceert naar eigen zeggen de eerste op locatie gebaseerde reisverzekering van Nederland. De verzekering wordt automatisch, via de mobiele telefoon, geactiveerd als je de grens over gaat.
De winnaar van Het Beste Reisidee 2019 is bekendgemaakt op de Vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht. De jury, bestaande uit Steven van der Heijden, Louis Frankenhuis en Jolanda Degen zagen de meeste potentie in FlyGRN.
Het wordt mogelijk om in te checken en een instapkaart te krijgen via Google Assistent. Hiervoor is geen boekingscode of andere informatie nodig. Dit heeft Google bekendgemaakt tijdens CES.
Kaartenmaker Here brengt onder de naam SoMo een app uit die de concurrentie met Uber moet aangaan. Honderden vervoersbedrijven doen meer om de reiziger zelf te laten kiezen hoe en met wie hij op zijn bestemming komt.
Aangezien het aantal passagiers de komende twintig jaar zal verdubbelen, zal de luchtvaartindustrie moeten blijven voldoen aan de eisen van een steeds meer verbonden en technisch onderlegde reiziger. Dit zijn de digitale prioriteiten voor luchtvaartmaatschappijen in 2019.
De NS gaat tot de zomer een proef houden waarbij een kleine groep reizigers niet met zijn OV Chipkaart maar met zijn bankpas kan in- en uitchecken.
Als je op de competitieve markt van tegenwoordig concurrentievoordeel wilt behalen, is het essentieel dat je een goede mobiele website hebt. Wil je de mobiele gebruikerservaring verbeteren? Deze drie vragen zou je jezelf dan zou moeten stellen.
Het Japanse investeringshuis Softbank zou op het punt staan honderd miljoen dollar te investeren in GetYourGuide.
De zoekmachine voor vliegtickets Skyscanner update zijn Androidapp omdat het ongevraagd gebruiksgegevens lekt naar Facebook.
Volgens essayist Nicholas Taleb is het de mens eigen om verklaringen uit te dokteren om zelfs uitzonderlijke gebeurtenissen “begrijpelijk en voorspelbaar” te maken. Dit wordt de ‘hindsight bias’ genoemd of, minder prozaïsch, het dat-wist-ik-allang-effect.