More stories

Airbnb biedt nu ook vergaderruimten aan

Airbnb wil het zakelijke aanbod uitbreiden. Naast accommodaties gaat het boekingsplatform onder andere ook teambuildinguitjes en vergaderruimten aanbieden. Dit is de reden dat de Deense start-up Gaest.com is gekocht voor een onbekend bedrag.

Travel

Hoevenaar van Thomas Cook naar Travel Appeal

Erwin Hoevenaar is benoemd tot Director of SalesEurope bij Travel Appeal, een start-up die is gespecialiseerd in data science en artificial intelligence voor de reisbranche. Hoevenaar was hiervoor verantwoordelijk voor e-commerce bij Thomas Cook.

Start-ups

EASCY: de vijf trends die de auto-industrie bepalen

Mobiliteit in de toekomst bevat elektrisch rijden, autonoom rijden en meer verbinding tussen auto’s, systemen en bestuurders. Het rapport dat PwC opgesteld heeft over de toekomstige ontwikkelingen resulteerde in ‘eascy’, een nieuwe term die de toekomstige trends samenvat in één afkorting. Een afkorting die alle ontwikkelingen in de auto-industrie tot 2030 samenvat. Maar wat is ‘eascy’ eigenlijk en hoe vertaalt dit zich concreet naar mogelijke toepassingen voor de Nederlandse automobilist?

Gear
Premium

Visueel zoeken bij easyJet: conversie van 5,3 procent

2019 wordt het jaar waarin consumenten visueel zoeken toepassen op reizen. Deze voorspelling doet Travelport in het rapport Mobile Travel Trends 2019.

Search
Premium

Hopper komt naar Europa; samenwerking met Lufthansa

De Lufthansa Group investeert miljoenen dollars in een samenwerking met Hopper, de Canadese app die vliegticket- en hotelprijzen voorspelt. De innovatietak van de Duitse luchtvaartgroep gaat samen met Hopper onderzoek doen naar artificial intelligence.

Artificial Intelligence

Inspelen op de reiziger van morgen

In alle aspecten van ons leven zien we deze verandering en de reiswereld is geen uitzondering. De S&P 500 wordt bestormd door nieuwe, jonge bedrijven, die oude bedrijven uit de lijst van meest succesvolle Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven duwen. Je bent als bedrijf dus sneller dan ooit tevoren irrelevant. De sleutel tot succes? Blijven dromen.

Travel

Mobiel betalen domineert bij Chinese toerist

Chinese toeristen geven tegenwoordig de voorkeur aan mobiel betalen. Ze laten de contanten in de lokale pinautomaten zitten.

Payment

Google zet Schiphol op Maps Indoor

Google heeft alle looproutes, bedrijven en andere locaties van luchthaven Schiphol op Maps gezet.

Travel

Onderzoek: hoe reageren reisbedrijven op Facebook?

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post van het bedrijf? Is er een CTA, de human voice en personalisatie? Zijn de chatbots wel slim genoeg om zinnige antwoorden te geven?

Social

Groei OTA’s remt af in Europa

Online reisagenten in Europa hebben in 2018 bijna 50 miljard euro omgezet. De komende jaren wordt een bescheiden groei verwacht, zegt onderzoeksbureau Phocuswright.

Travel

App Annie: Reisapps worden steeds meer gebruikt

In 2018 was er een flinke groei zichtbaar in het gebruik van mobiele reisapps. Volgens App Annie steeg het aantal sessies in twee jaar tijd met 50 procent. Met name mobiliteitstoepassingen, zoals het delen van fietsen en auto’s, waren veelgebruikt.

Customer Engagement

Social Travel 30: de eindsprint van 2018 – Corendon en Skyscanner grootste stijgers

2018 is ten einde en we maken de balans voor dat jaar op: welke Nederlandse reismerken hebben in het laatste kwartaal het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social

Polarsteps haalt drie miljoen euro op

Polarsteps heeft met een series A-ronde onder leiding van INKEF Capital 3 miljoen euro opgehaald. Dit geld zal vooral worden gebruikt voor het doorontwikkelen van het product en uitbreiding van het team.

Start-ups

Real-time pricing nu ook voor de vrijetijdsmarkt

Convious, een cloudoplossing voor de vrijetijdsindustrie, heeft naar eigen zeggen de eerste real-time ticketprijsoplossing op basis van kunstmatige intelligentie (AI) ontwikkeld.

Travel

Ryanair verkoopt geen pakketreizen meer

Ryanair stopt met Ryanair Holidays, de pakketreizentak van de low-cost carrier. Hiermee lijkt de ambitie om de ‘Amazon van travel’ te worden op losse schroeven te staan.

Travel