More stories

Snel vooruitdenken: TUI versnelt website door een nieuwe manier van werken

Nu consumenten niet alleen zoeken maar ook steeds meer kopen op hun smartphone, worden bedrijven die concurreren op prijs zich steeds bewuster van het belang van een website die snel laadt. Performanceprojecten vereisen echter structurele ondersteuning en vaak een andere houding ten opzichte van ontwikkeling. TUI Scandinavië wist dat een totaal nieuwe aanpak nodig was om deze groeimogelijkheden optimaal te benutten.

Mobile

GoEuro verandert naam in Omio

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.

Travel

Afhakers bij hotelboekingen kosten branche meer dan 5 miljard

Gasten van budgethotels doen veel meer research voor ze een hotel boeken dan consumenten die voor een luxe accommodatie kiezen. Dit blijkt uit onderzoek van Ignition One onder 18.000 hotels wereldwijd.

Conversie
Premium

AirHelp zet artificial intelligence in om claims af te handelen

AirHelp, een bedrijf dat vertragings- en annuleringsclaims indient namens vliegtuigpassagiers, heeft twee nieuwe bots gelanceerd. AgA en Docky helpen met klantenservice en bepalen geautomatiseerd of claims in aanmerking komen voor compensatie.

Artificial Intelligence

Onderzoek: benchmarks en reacties toeristische bedrijven op Instagram 

Slechts 44 procent van de reisbedrijven reageert op een concrete vraag op Instagram. Verder blijkt dat de inhoud van reactie vaak niet voldoet aan de eisen. Medium Instagram blijkt lastig commercieel en communicatief in te zetten voor de onderzochte toeristische bedrijven. In dit onderzoek een aantal benchmarks.

Social

Stena Line lanceert chatbot voor vragen en boeken

Ferrymaatschappij Stena Line heeft een chatbot ontwikkeld die 24/7 vragen van passagiers beantwoord en boekingen ondersteunt. De bot heeft Stina als naam gekregen en is te vinden bij de ‘Need help’-sectie van de Britse website van Stena Line en in de app.

Singularity

Engelse consumenten kunnen eerlijker een hotel boeken

Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers en trivago gaan de manier waarop ze hotels verkopen ingrijpend veranderen. De Britse Competition and Markets Authority (CMA) heeft dit bewerkstelligd.

Conversie
Premium

Parkos gaat voor werelddekking

De Groningse start-up Parkos is een marktplaats voor parkeren op luchthavens. Het doel: werelddekking. Met een team van 21 medewerkers (and counting) worden inmiddels acht landen bediend, vertelt medeoprichter Arne Bos.  

Start-ups

Zo werken digital bedrijven in Nederland: srprs.me

Srprs.me is als gek idee begonnen. “Wil jij voor mij een weekendje weg boeken?” vroeg de voormalig compagnon van Raymond Klompsma bij zijn vorige bedrijf. Zijn compagnon vertelde erbij dat hij geen informatie over bestemming en hotel wilde weten, want dat leek hem leuker. Raymond, ondernemer pur sang, zag hier gelijk een kans: verrassingsreizen.

Strategy

Battle pocketvertalers: Travis Touch vs. Pocketalk

Op vakantie in Italië is het prima om een beetje met Google Translate op je smartphone te stuntelen. Tijdens een zakelijk overleg met een Chinese fabrikant wil je iets betrouwbaarders gebruiken. Biedt een pocket-vertaler soelaas? Twee op Android gebaseerde click-and-talk-kastjes doen hun best onze gesprekken te ontcijferen.

Gear

Infographic: Booking.com blijft dominant in Nederland

De dominantie van Booking .com op de Nederlandse markt is ongewijzigd gebleven. Het gros van de Nederlandse hotelomzet wordt gerealiseerd door de boekingssite. Expedia staat op nummer twee, blijkt uit een overzicht van kanaalmanager SiteMinder.

Travel
Premium

Traveldeal: beleving en personalisatie maken het verschil

Reisdealsite Traveldeal heeft net een paar ton funding opgehaald en investeert dat in de website, branding en retentie. CMO Mike de Block en de kersverse CEO Zoe Stones vertellen hoe Traveldeal zich wil onderscheiden van de concurrentie op de drukke reismarkt.

Start-ups

BCD Travel: 27,1 miljard omzet

BCD Travel heeft in 2018 een omzet van 27,1 miljard dollar gerealiseerd, een stijging van 6 procent. Over winstcijfers doet de wereldwijde zakenreisagent geen mededelingen. Wel laat BCD Travel weten dat de groei mede komt doordat meer dan 40 procent van de EBITDA in technologie en infrastructuur is geïnvesteerd.

Travel

Onderzoek: vijf op de tien reisbedrijven reageren niet op Instagram 

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 44 procent van de bedrijven reageert op een concrete vraag en slechts 11 procent komt met een respons als ze getagd worden.

Social
Premium

AI in de reisbranche: twee derde gelooft er heilig in

Artificial intelligence gaat volgens 65 procent van de reisprofessionals voor een revolutie in de reisbranche zorgen. Het grootste voordeel wordt uit operationele efficiency gehaald. Dit blijkt uit onderzoek van Eye for Travel.

Artificial Intelligence