More stories

BCD Travel: 27,1 miljard omzet

BCD Travel heeft in 2018 een omzet van 27,1 miljard dollar gerealiseerd, een stijging van 6 procent. Over winstcijfers doet de wereldwijde zakenreisagent geen mededelingen. Wel laat BCD Travel weten dat de groei mede komt doordat meer dan 40 procent van de EBITDA in technologie en infrastructuur is geïnvesteerd.

Travel

Onderzoek: vijf op de tien reisbedrijven reageren niet op Instagram 

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 44 procent van de bedrijven reageert op een concrete vraag en slechts 11 procent komt met een respons als ze getagd worden.

Social
Premium

AI in de reisbranche: twee derde gelooft er heilig in

Artificial intelligence gaat volgens 65 procent van de reisprofessionals voor een revolutie in de reisbranche zorgen. Het grootste voordeel wordt uit operationele efficiency gehaald. Dit blijkt uit onderzoek van Eye for Travel.

Artificial Intelligence

Airbnb biedt nu ook vergaderruimten aan

Airbnb wil het zakelijke aanbod uitbreiden. Naast accommodaties gaat het boekingsplatform onder andere ook teambuildinguitjes en vergaderruimten aanbieden. Dit is de reden dat de Deense start-up Gaest.com is gekocht voor een onbekend bedrag.

Travel

Hoevenaar van Thomas Cook naar Travel Appeal

Erwin Hoevenaar is benoemd tot Director of SalesEurope bij Travel Appeal, een start-up die is gespecialiseerd in data science en artificial intelligence voor de reisbranche. Hoevenaar was hiervoor verantwoordelijk voor e-commerce bij Thomas Cook.

Start-ups

EASCY: de vijf trends die de auto-industrie bepalen

Mobiliteit in de toekomst bevat elektrisch rijden, autonoom rijden en meer verbinding tussen auto’s, systemen en bestuurders. Het rapport dat PwC opgesteld heeft over de toekomstige ontwikkelingen resulteerde in ‘eascy’, een nieuwe term die de toekomstige trends samenvat in één afkorting. Een afkorting die alle ontwikkelingen in de auto-industrie tot 2030 samenvat. Maar wat is ‘eascy’ eigenlijk en hoe vertaalt dit zich concreet naar mogelijke toepassingen voor de Nederlandse automobilist?

Gear
Premium

Visueel zoeken bij easyJet: conversie van 5,3 procent

2019 wordt het jaar waarin consumenten visueel zoeken toepassen op reizen. Deze voorspelling doet Travelport in het rapport Mobile Travel Trends 2019.

Search
Premium

Hopper komt naar Europa; samenwerking met Lufthansa

De Lufthansa Group investeert miljoenen dollars in een samenwerking met Hopper, de Canadese app die vliegticket- en hotelprijzen voorspelt. De innovatietak van de Duitse luchtvaartgroep gaat samen met Hopper onderzoek doen naar artificial intelligence.

Artificial Intelligence

Inspelen op de reiziger van morgen

In alle aspecten van ons leven zien we deze verandering en de reiswereld is geen uitzondering. De S&P 500 wordt bestormd door nieuwe, jonge bedrijven, die oude bedrijven uit de lijst van meest succesvolle Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven duwen. Je bent als bedrijf dus sneller dan ooit tevoren irrelevant. De sleutel tot succes? Blijven dromen.

Travel

Mobiel betalen domineert bij Chinese toerist

Chinese toeristen geven tegenwoordig de voorkeur aan mobiel betalen. Ze laten de contanten in de lokale pinautomaten zitten.

Payment

Google zet Schiphol op Maps Indoor

Google heeft alle looproutes, bedrijven en andere locaties van luchthaven Schiphol op Maps gezet.

Travel

Onderzoek: hoe reageren reisbedrijven op Facebook?

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post van het bedrijf? Is er een CTA, de human voice en personalisatie? Zijn de chatbots wel slim genoeg om zinnige antwoorden te geven?

Social

Groei OTA’s remt af in Europa

Online reisagenten in Europa hebben in 2018 bijna 50 miljard euro omgezet. De komende jaren wordt een bescheiden groei verwacht, zegt onderzoeksbureau Phocuswright.

Travel

App Annie: Reisapps worden steeds meer gebruikt

In 2018 was er een flinke groei zichtbaar in het gebruik van mobiele reisapps. Volgens App Annie steeg het aantal sessies in twee jaar tijd met 50 procent. Met name mobiliteitstoepassingen, zoals het delen van fietsen en auto’s, waren veelgebruikt.

Customer Engagement

Social Travel 30: de eindsprint van 2018 – Corendon en Skyscanner grootste stijgers

2018 is ten einde en we maken de balans voor dat jaar op: welke Nederlandse reismerken hebben in het laatste kwartaal het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social