More stories

Van ‘product branding’ naar ‘social branding’ – hoe doe je dat?

Hoe word je als bedrijf of merk geliefd, krijg je trouwe klanten en word je als menselijk gezien? Corné Dijkmans (Breda University of Applied Sciences) en Diederick Janssens (merkstrateeg en business coach) namen tijdens het Travel Congress voorafgaand aan de Vakantiebeurs in een half uur de ‘basics’ door over hoe je de principes van ‘social branding’ kunt toepassen.

Customer Engagement

Bereikbaarheid reisbedrijven op Facebook zwak

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf? Voor het derde jaar op rij is dit onderzocht, met dank aan 27 studenten van de minor eTravel van Breda University of Applied Sciences (NHTV).

Social

Reisverzekering Vigi kijkt naar locatie smartphone

On demand-verzekeraar Vigi lanceert naar eigen zeggen de eerste op locatie gebaseerde reisverzekering van Nederland. De verzekering wordt automatisch, via de mobiele telefoon, geactiveerd als je de grens over gaat.

Travel
Premium

Winnaar Beste Reisidee 2019 is bekend

De winnaar van Het Beste Reisidee 2019 is bekendgemaakt op de Vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht. De jury, bestaande uit Steven van der Heijden, Louis Frankenhuis en Jolanda Degen zagen de meeste potentie in FlyGRN.

Venture

Google: inchecken via spraakcommando’s voor je vlucht

Het wordt mogelijk om in te checken en een instapkaart te krijgen via Google Assistent. Hiervoor is geen boekingscode of andere informatie nodig. Dit heeft Google bekendgemaakt tijdens CES.

Voice

Here.com brengt internationale ‘taxi-app’ uit

Kaartenmaker Here brengt onder de naam SoMo een app uit die de concurrentie met Uber moet aangaan. Honderden vervoersbedrijven doen meer om de reiziger zelf te laten kiezen hoe en met wie hij op zijn bestemming komt.

Marketplaces

Is groei van luchtvaartmaatschappijen afhankelijk van mobiele en slimme technologie?

Aangezien het aantal passagiers de komende twintig jaar zal verdubbelen, zal de luchtvaartindustrie moeten blijven voldoen aan de eisen van een steeds meer verbonden en technisch onderlegde reiziger. Dit zijn de digitale prioriteiten voor luchtvaartmaatschappijen in 2019.

Customer Experience

NS test in- en uitchecken met bankpas

De NS gaat tot de zomer een proef houden waarbij een kleine groep reizigers niet met zijn OV Chipkaart maar met zijn bankpas kan in- en uitchecken.

Payment

Expedia scoort op mobiel. Jij ook?

Als je op de competitieve markt van tegenwoordig concurrentievoordeel wilt behalen, is het essentieel dat je een goede mobiele website hebt. Wil je de mobiele gebruikerservaring verbeteren? Deze drie vragen zou je jezelf dan zou moeten stellen.

Mobile

Softbank lonkt naar GetYourGuide

Het Japanse investeringshuis Softbank zou op het punt staan honderd miljoen dollar te investeren in GetYourGuide.

Travel

Skyscanner dicht ‘Facebookgat’ en stopt gegevenslek

De zoekmachine voor vliegtickets Skyscanner update zijn Androidapp omdat het ongevraagd gebruiksgegevens lekt naar Facebook.

Legal

Misvattingen en reizen: wat bracht 2018?

Volgens essayist Nicholas Taleb is het de mens eigen om verklaringen uit te dokteren om zelfs uitzonderlijke gebeurtenissen “begrijpelijk en voorspelbaar” te maken. Dit wordt de ‘hindsight bias’ genoemd of, minder prozaïsch, het dat-wist-ik-allang-effect.

Disruptie

Een customer journey project kent geen einde, alleen een begin

Al sinds enkele jaren staat customer experience hoog op de agenda bij veel bedrijven zowel in B2C als in B2B. Uit eerder onderzoek blijkt ook nog eens dat de marketeer hierbij een spilfunctie kan innemen. In 2014 voorspelde de Economist dat over vijf jaar 75 procent van marketeers verantwoordelijk zou zijn voor totale klantbeleving. Of we al zover zijn is nog even afwachten.

Customer Experience

KLM wil taxfree-verkoop stopzetten wegens concurrentie web

KLM wil volgend jaar de taxfree-verkoop aan boord van haar vluchten stopzetten. Dat meldt De Telegraaf. Reden is de concurrentie van webwinkels.

E-commerce

Uitrol wifi KLM loopt vertraging op

Het inbouwen van wifi aan boord van de toestellen van KLM loopt flinke vertraging op. Dat meldt Upinthesky. Dit jaar zou de techniek gefaseerd over de 777- en A330-vloot worden uitgerold. De teller is echter bij één toestel blijven steken.

Travel