Softbank lonkt naar GetYourGuide
Het Japanse investeringshuis Softbank zou op het punt staan honderd miljoen dollar te investeren in GetYourGuide.
Het Japanse investeringshuis Softbank zou op het punt staan honderd miljoen dollar te investeren in GetYourGuide.
De zoekmachine voor vliegtickets Skyscanner update zijn Androidapp omdat het ongevraagd gebruiksgegevens lekt naar Facebook.
Volgens essayist Nicholas Taleb is het de mens eigen om verklaringen uit te dokteren om zelfs uitzonderlijke gebeurtenissen “begrijpelijk en voorspelbaar” te maken. Dit wordt de ‘hindsight bias’ genoemd of, minder prozaïsch, het dat-wist-ik-allang-effect.
Al sinds enkele jaren staat customer experience hoog op de agenda bij veel bedrijven zowel in B2C als in B2B. Uit eerder onderzoek blijkt ook nog eens dat de marketeer hierbij een spilfunctie kan innemen. In 2014 voorspelde de Economist dat over vijf jaar 75 procent van marketeers verantwoordelijk zou zijn voor totale klantbeleving. Of we al zover zijn is nog even afwachten.
KLM wil volgend jaar de taxfree-verkoop aan boord van haar vluchten stopzetten. Dat meldt De Telegraaf. Reden is de concurrentie van webwinkels.
Het inbouwen van wifi aan boord van de toestellen van KLM loopt flinke vertraging op. Dat meldt Upinthesky. Dit jaar zou de techniek gefaseerd over de 777- en A330-vloot worden uitgerold. De teller is echter bij één toestel blijven steken.
Met welke trends en ontwikkelingen gaat de Nederlandse reisbranche aan de slag in 2019? In dit vierde en laatste deel: KLM en Vliegtickets.nl over artificial intelligence, klimaatverandering en de kritische consument.
Wat gaat 2019 de reisbranche brengen? We vroegen acht Nederlandse spelers welke drie trends en ontwikkelingen het komende jaar gaan domineren. In deze aflevering: citizenM en dé VakantieDiscounter over de Digital Single Market, kritische consument en het belang van data.
Het nieuwe jaar staat op de stoep. Waarmee gaan de belangrijkste Nederlandse reisspelers zich bezig houden? In het tweede deel van de serie: Neckermann Reizen en Meetings.com over Instagrammable hotels, ontbundelde pakketreizen, de API-economie en de digitalisering van de meetings & events-branche.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.
Welke drie trends en ontwikkelingen gaan in 2019 de agenda van de reisbranche bepalen? Deze vraag stelden we aan acht Nederlandse spelers. In deze eerste aflevering van de serie: Google en Bohemian Birds over het belang van een mobiele strategie, personalisatie, startup accelerators en duurzame incentives.
Nederlanders zochten in 2018 veel minder dan in voorgaande jaren naar last-minute vakanties in de zomer. Het mooie weer in Nederland leidde wel tot pieken in de zoekopdrachten naar strand, zee en zonnebrand. Dit blijkt uit Google’s nieuwste Travel Monitor, waarin het online zoekgedrag van Nederlanders is geanalyseerd op het gebied van reizen en vakanties.
Voortdurend ontstaan er buiten travel nieuwe trends en ontwikkelingen die invloed kunnen hebben op de manier waarop we in de toekomst reizen, hoe we systemen en processen met elkaar verbinden en van mens tot mens kunnen blijven communiceren. Bij technologie wordt vaak gedacht aan cijfertjes, de welbekende eentjes en nullen. Als je op stocksites beelden zoekt van technologie, zie je voornamelijk abstracte beelden. Vrijwel nergens komt de mens terug.
De Sunweb Group, onder andere bekend van de gelijknamige reisorganisatie Sunweb en Elizawashere, is overgenomen door de investeringsmaatschappij Triton. Voor hoeveel, is niet gecommuniceerd.
Uber is een minibusdienst begonnen in Caïro onder de naam Uber Bus. Daarbij worden passagiers die dezelfde bestemming hebben bij elkaar gebracht.