Product Information Management (PIM)

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Product Information Management (PIM)

Rich snippets, SEO en structured data: wat zijn het en wat kan ik er mee?

SEO gaat niet alleen over keywords, links en autoriteit. Techniek is ook een belangrijk onderdeel. Een stukje techniek dat ik hier ga behandelen is structured data. Hiermee kan je rijkere zoekresultaten (rich cards) genereren wat weer voor een hogere ctr kan zorgen. Zie het dus als het aanpassen van de meta description, maar dan veel […]


QR-code geeft meer zicht op herkomst varkensvlees

Klanten van Albert Heijn vinden voortaan op verschillende varkensvleesproducten een QR-code waarmee zij via hun smartphone informatie kunnen vinden over de herkomst van het vlees. De code leidt naar een pagina op ah.nl waar uitgebreid staat beschreven hoe het varkensvlees van de stal in het schap komt.


Loyaliteit neemt af, speel in op de vier micro-momenten

Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.


Meer artikelen in Product Information Management (PIM)

Topic: Product Information Management (PIM)

Een omnichannel strategie wordt steeds gebruikelijker maar daarvoor is correcte productinformatie van cruciaal belang. Maar hoe is al die informatie te managen? Product Informatie Management zorgt er voor dat alle data goed op elkaar aansluit. Je leest er hier alles over. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere E-commerce topics