Optimaliseer je webshop met ervaringen vanuit de winkelstraat
Nederland telt op dit moment 50.000+ webshops en dit aantal groeit rap. Hoe onderscheid je je in deze jungle?
Nederland telt op dit moment 50.000+ webshops en dit aantal groeit rap. Hoe onderscheid je je in deze jungle?
Wat is de rol van psychologie bij het optimaliseren van je website en het beïnvloeden van consumentengedrag?
De markt voor ‘conversational commerce’ zal groeien van 41 miljard dollar nu naar 290 miljard dollar tegen eind 2025, aldus Juniper Research.
Louwman Exclusive, dealer en partner van diverse exclusieve auto- en supercarmerken, lanceert een nieuw online platform. De nadruk ligt op storytelling. Medewerkers leggen uit wat elke auto uniek maakt.
Consumenten zijn niet te spreken over de inzet van chatbots als helpdeskmedewerker. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder ruim 10.000 panelleden. Maar liefst 78 procent van de ondervraagden die wel eens te maken kreeg met zo’n robothulpje kreeg geen volledig antwoord op zijn vraag.
Voor de optimalisatie van voice- en chatkanalen is de inzet van analytics belangrijk. Een blik op de opzet van conversational analytics bij Rabobank.
De digitale transformatie gaat sneller dan ooit en vraagt om een serieuze inspanning van organisaties. Stella Fietsen deelt haar ervaringen.
Het Nederlandse cloudgebaseerde communicatieplatform Messagebird breidt zijn dienstenwaaier met videobellen uit middels de overname van het Amsterdamse 24sessions. Minder zichtbaar maar strategisch minstens zo belangrijk is de aankoop van een managementplatform voor klantgegevens, Hull.
De kennelijke technology push bij helpdesken van webwinkels en andere instanties schrikt veel consumenten af. De bots zijn niet goed genoeg en laten een suboptimale gebruikerservaring achter.
De Nederlandse consument lijkt niet geïnteresseerd in voice-assistenten op zijn smartphone. Het gebruik daalt. Bij callcentra daarentegen wint de spraakinterface aan interesse, als vehikel om klantcontact te automatiseren.
De grote uitdaging waar veel retailers mee worstelen: Hoe bouw je een relatie op met de klant als je dienst ‘onbemand ‘en geautomatiseerd is?
Een subscription model biedt veel voordelen, maar het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je klanten middels subscriptions ook weet vast te houden.
Conversie-optimalisatie door gedrag te relateren aan producteigenschappen: een stappenplan voor 50% omzetgroei door optimale productpresentatie.
Een tech-startup in de parfumindustrie gebruikt zelflerende algoritmes om de klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.
Door inzet van Smart Shopping Campagnes profiteer je van de automation van Google. Maar, hoe optimaliseer je deze geautomatiseerde campagnes dan?