More stories

Premium

CM.com breidt directie uit met een Chief Strategy Officer

Techbedrijf CM.com stelt Brian Manusama aan als Chief Strategy Officer. Met zijn expertise op het gebied van customerexperience moet hij helpen de buitenlandse groei versnellen.

Customer Experience

Waar komen mijn kwalitatieve leads vandaan? Koppelen van CRM of backend met Google Analytics

Om een beter beeld te krijgen waar de beste leads precies vandaan komen, kan het goed zijn je CRM of backend te koppelen met Google Analytics.

Online marketing
Premium

MessageBird neemt SparkPost over, haalt 800 miljoen dollar op

Het Nederlandse omnichannel communicatie platform MessageBird neemt het Amerikaanse SparkPost over. De deal waardeert SparkPost op 600 miljoen dollar en de transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal worden afgerond.

Customer Engagement

Ervaring en data: de combinatie voor content die echt gelezen wordt

Met welke content wek je nu echt de interesse van de lezers of users? Hearst zet een combinatie in van redactionele ervaring en data over de doelgroep.

Contentmarketing

Hogere conversie met gamification

Gamification wordt allang niet meer alleen in de game-industrie toegepast. Gamification zorgt namelijk voor hogere conversies en meer engagement.

Conversie

Optimaliseer je webshop met ervaringen vanuit de winkelstraat

Nederland telt op dit moment 50.000+ webshops en dit aantal groeit rap. Hoe onderscheid je je in deze jungle?

Customer Engagement

Het beïnvloeden van online consumentengedrag met psychologie

Wat is de rol van psychologie bij het optimaliseren van je website en het beïnvloeden van consumentengedrag?

Customer Engagement
Premium

Uitgaven via conversational commerce: +590% tot 2025

De markt voor ‘conversational commerce’ zal groeien van 41 miljard dollar nu naar 290 miljard dollar tegen eind 2025, aldus Juniper Research.

E-commerce
Premium

Storytelling centraal bij nieuwe website Louwman Exclusive

Louwman Exclusive, dealer en partner van diverse exclusieve auto- en supercarmerken, lanceert een nieuw online platform. De nadruk ligt op storytelling. Medewerkers leggen uit wat elke auto uniek maakt.

Contentmarketing
Premium

‘Consumenten niet te spreken over chatbots’

Consumenten zijn niet te spreken over de inzet van chatbots als helpdeskmedewerker. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder ruim 10.000 panelleden. Maar liefst 78 procent van de ondervraagden die wel eens te maken kreeg met zo’n robothulpje kreeg geen volledig antwoord op zijn vraag.

Customer Experience

Case: Chat- en voicebot analytics bij Rabobank 

Voor de optimalisatie van voice- en chatkanalen is de inzet van analytics belangrijk. Een blik op de opzet van conversational analytics bij Rabobank.

Customer Service

Customer insights en vijf andere pijlers van e-commerce

De digitale transformatie gaat sneller dan ooit en vraagt om een serieuze inspanning van organisaties. Stella Fietsen deelt haar ervaringen.

B2B Digital
Premium

MessageBird koopt specialist in videocommunicatie

Het Nederlandse cloudgebaseerde communicatieplatform Messagebird breidt zijn dienstenwaaier met videobellen uit middels de overname van het Amsterdamse 24sessions. Minder zichtbaar maar strategisch minstens zo belangrijk is de aankoop van een managementplatform voor klantgegevens, Hull.

Venture
Premium

Consumenten niet happig op chatbots bij klantenservice

De kennelijke technology push bij helpdesken van webwinkels en andere instanties schrikt veel consumenten af. De bots zijn niet goed genoeg en laten een suboptimale gebruikerservaring achter.

Customer Engagement
Premium

Nederlander dumpt voice-assistent smartphone

De Nederlandse consument lijkt niet geïnteresseerd in voice-assistenten op zijn smartphone. Het gebruik daalt. Bij callcentra daarentegen wint de spraakinterface aan interesse, als vehikel om klantcontact te automatiseren.

Marketing