Chatbots maken Vodafone zes keer productiever
Uit proeven met chatbots blijkt dat ze de helpdesk van Vodafone zes keer productiever maken. De operator wil de inzet van bots komend voorjaar verdubbelen.
Uit proeven met chatbots blijkt dat ze de helpdesk van Vodafone zes keer productiever maken. De operator wil de inzet van bots komend voorjaar verdubbelen.
Door de rijkheid van ons digitale leven gebruiken we steeds meer diensten waarvoor we een login nodig hebben. De rol van de login neemt toe, terwijl aan de bruikbaarheid ervan getwijfeld kan worden. De klassieke login – gebruikersnaam/wachtwoord – vergt namelijk veel van de gebruiker. Tijd voor een alternatief!
Facebook Messengergebruikers op KLM.com in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika kunnen voortaan via Messenger customer chat vragen stellen aan een KLM-medewerker. De klant wordt op deze manier geholpen bij onder meer het boeken van tickets, het aanpassen van boekingen en bij vragen over bagage.
De naam Google valt tot nu toe zelden als het gaat over chatbots. Maar relatief geruisloos zet het wel hele kleine stappen. Nieuw is bijvoorbeeld de analyticstool voor botbouwers. Daarnaast komt Zalando over de brug met een eerste bot voor Google Assistant.
CRM reus Salesforce rolde maandag op zijn jaarlijkse congres in San Francisco nieuwe platformdiensten uit voor wat het noemt de Industriële Revolutie 4.0.
Volgens Accenture Digital raken consumenten langzamerhand vertrouwd met spraakhulpjes als Siri en Cortana. Vooral millennials maken er gebruik van, al is er twijfel over de inzet van kunstmatige intelligentie. Voor merken wordt het volgens deze infographic van AdWeek nog een flinke uitdaging om op deze wijze met klanten in aanraking te komen, al zouden deze digitale butlers consumenten kunnen helpen met het navigeren in winkels.
De meeste bedrijven die overwegen een online community te starten doen dat met het oog op de klantenservice. Helpen klanten elkaar dan scheelt dat natuurlijk in de kosten. Is dat de enige motivatie? En wat beweegt de klanten juist daar naar hulp te zoeken?
Werknemers van de drie Nederlandse Apple winkels zijn niet te spreken over de klanttevredenheidenquêtes waarin hun voornamen worden opgevoerd. De ondernemingsraad is zelfs naar de rechter gestapt.
NS werkt aan een verbeterde feedbackloop. Zo zou een onderweg via de app ingestuurde ervaring direct bij de juiste persoon terecht moeten komen. De conducteur of een medewerker op het station bijvoorbeeld. Dat vertelt Product Owner Fokko van der Schans op Emerce eDay.
“Niet in de rij bij de receptie, eenvoudig roomservice bestellen, direct betalen en informatie over de omgeving van je hotel opzoeken. Het kan allemaal met onze app”, zegt Lennart de Haan, oprichter van 4Suites. Zijn startup verhoogt het gevoel van welkom zijn bij gasten en biedt meer gemak en veiligheid.
Microsoft gaat nog een stapje verder in het geloof in bots. Dat blijkt uit de tools die beschikbaar zijn gemaakt voor ontwikkelaars. Daarmee kunnen ze bots onderdeel maken van de audio- en videogesprekken in Skype. Hoe stelt Microsoft zich dat precies voor?
De General Data Protection Regulation (GDPR) is een organisatorische kluif maar biedt bedrijven ook goede kansen. Uiteindelijk beperkt het identiteitsfraude en verbetert het de gebruikerservaring van consumenten die online winkelen.
Je klant verwacht dat je hem continu verrast. Hoe pak je dat aan? Door een passende persoonlijke benadering op ieder touchpoint in de customer journey. Dat gaat veel verder dan personalisatie – elke medewerker en systeem moet weten wie de klant is en hoe diens relatie met het bedrijf in elkaar steekt.
Onlinemarketingbureau RIFF sluit een strategische alliantie met het Aziatische bedrijf AFDigital. Daarmee wil het zijn internationale groei versnellen.
Zendesk, leverancier van software voor klantenservice, heeft een vestiging geopend in Amsterdam. De nieuwe locatie, in WeWork aan de Weteringschans, wordt voor Zendesk de hub voor de Benelux.