More stories

Massamarketing is verleden tijd: Ken je klant door en door

Corona toont: luisteren naar je individuele klanten is essentieel. Met realtime decisioning-technologie kan dat, maar implementatie is vaak een hindernis.

Customer Experience

Vijf best practices voor het ontwikkelen van een nieuw B2B-portaal

Om het bestelgemak en de informatievoorziening te verbeteren, ontwikkelde DSM Nutritional Products een nieuw klantenportaal. Vijf inzichten uit het proces.

Customer Service

De digitale lat voor de last mile

Consumenten leggen de lat voor check-out en pakketbezorging steeds hoger: snelle bezorging die in een keer goed gaat. Data en afleverinnovaties helpen.

Customer Service

Hoe haal je winst uit je klantenservice?

Wat gebeurt er als je juist méér in je klantenservice investeert, dan minder? EasyToys en Trengo delen hun inzichten.

Customer Service

De balans tussen klantgerichte processen en risicobeheer bij digitalisering 

Online identificatie moet waterdicht zijn én makkelijk en snel in te vullen. Gelukkig zijn hiervoor diverse identiteit- en validatieservices beschikbaar

Security
Premium

Nieuwe NS-app adviseert ook over bus, tram en metro

De mobiele app van de NS vergroot zijn bereik tot buiten het domein van de spoorwegen. Als nieuwigheid gaat hij adviseren over routes met bus, tram en metro naar het volgende treinstation.

Travel

Hoe KLM klanten sneller helpt dankzij Messenger en machine-learning

Heel veel vragen kreeg KLM binnen toen de coronapandemie begon. Door Messenger efficiënter in te zetten lukte het om die sneller te beantwoorden.

Customer Service

Een klantenservice funnel creëren voor een betere klantervaring

Goede klantenservice is een belangrijk onderdeel van de klantervaring. In dit whitepaper lees je hoe je een goede klantenservice-ervaring creëert wanneer klanten veel verschillende kanalen hebben om je te bereiken.

Customer Service

Wat iedere webshop kan leren van de fashion-branche: Drie best practices

Doe je voordeel met drie praktijken uit de fashion-branche: offline en online dezelfde ervaring, gebruik klantprofielen en het belang van snelle levering.

Service Design

Klantenservice is het nieuwe slagveld van marketing

Klantenservice is een belangrijk distributiekanaal om gepersonaliseerde marketingboodschappen te leveren. Een trend in opmars.

Customer Service
Premium

Bedienen winkelpersoneel en robot binnenkort samen de klant?

Hoe gebruik je de sterke punten van zowel winkelpersoneel als een servicerobot? En willen klanten wel robots? Onderzoek onder consumenten geeft antwoorden.

Artificial Intelligence

Blijere medewerkers bij de klantenservice met automatisering die om hén draait

Bij de klantenservice is de tevredenheid van medewerkers vaak laag. Ondoordachte automatisering speelt een grote rol. Meer aandacht voor de medewerker.

Customer Service

Klantenserviceprojecten opnieuw in het vizier: Automatisering, klanttevredenheid, kosten-baten

Plannen rond de klantenservice hebben meteen (goede of slechte) impact. Kijk dus slim naar automatisering, klanttevredenheid en kosten-baten

Retail
Premium

CM.com laat bedrijven via Instagram chatten

Het Nederlandse communicatieplatform CM.com biedt sinds kort ondersteuning voor Instagram Messaging voor bedrijven.

Customer Service
Premium

Virtuele assistent Gem helpt inwoners van Tilburg

Inwoners kunnen van Tilburg kunnen over bepaalde onderwerpen vragen stellen aan de virtuele assistent ‘Gem’. Met deze nieuwe ontwikkeling haalde Tilburg samen met de gemeente Utrecht en Dienstverlening Drechtsteden de finale van de wedstrijd GemeenteDelers 2021.

Customer Service