More stories

Polestar: het leven en voelen van een merk

Alle conventies mochten de deur uit. Een nieuw merk en een compleet nieuw digitaal landschap. Code D’azur ging de uitdaging aan.

Campagnes
Premium

Hillenaar Outdoor voegt scherm langs A44 toe aan portfolio

Hillenaar Outdoor voegt een digitaal scherm langs de A44 toe aan het portfolio. Dat is een belangrijke verkeersader die Den Haag verbindt met de A4. Het scherm is vanaf 1 juli actief, maar kan nu al door adverteerders geboekt worden.

Online advertising
Premium

‘Tinder voor influencers en bedrijven’ naar Nederland

De Belgische start-up Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter Connus een gloednieuwe versie van hun platform om influencer marketing voor bedrijven efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker te maken.

Influencer marketing

Hoe A/B-test je op je website met Google Optimize?

Wil je gaan A/B-testen op je website, maar is het er nooit van gekomen? Ga aan aan de slag met Google Optimize om het maximale uit je website te halen.

Web performance

‘Let’s get personal’ met hyperpersonalisatie

Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.

Customer Engagement
Premium

Miljoenen kijkers online kookshows Lidl

Lidl trekt miljoenen kijkers op het YouTube-kanaal waar de supermarktketen live en on demand kookshows uitzendt.

Marketing

Heeft een blog schrijven nog wel zin? Alleen als je er aandacht aan besteedt

Een blog alleen als je tijd en moeite besteedt aan kwaliteit. Korte teksten zijn bij Google’s algoritme niet populair en op flutinhoud knappen je lezers af.

SEO
Premium

Stijn Mentrop nieuwe marketingdirecteur McDonalds

Stijn Mentrop is begonnen als Director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. Naast de dagelijkse leiding over alle marketing en communicatie activiteiten, geeft hij invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant.

Online advertising
Premium

Wekelijkse DooH-campagne toont Zweden CO2-uitstoot

Inwoners van de Zweedse hoofdstad Stockholm krijgen wekelijkse actuele informatie over CO2-uitstoot van het land op digitale billboards te zien. Hiertoe slaan twee start-ups uit de data- en analyticshoek de handen ineen.

Marketing
Premium

Dopper zet 1.872 gratis waterpunten op Google Maps

Wie deze zomer omkomt van de dorst, tikt ‘water tap’ in op Google Maps en hij ziet direct waar alle gratis watertaps in de buurt staan. Flessenmaker Dopper is verantwoordelijk voor deze nieuwe datalaag.

Marketing
Premium

Genomineerden Programmatic Awards 2022 bekend

Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik (Amazon Ads), Marvin Vaquier Droop (Master of Digital), Kevin Donker (OMD Nederland) hebben de verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt. De uitreiking vindt dit jaar plaats op dinsdag 5 juli in de Kanarie Club, Amsterdam.

Programmatic

Mike Ryan (Smarter Ecommerce GmbH) over Performance Max, campagnes en biedingen

Mike Ryan deelt zijn inzichten over campagnes, Performance Max, biedstrategieën en zijn verwachtingen over hoe PPC-advertenties er bij Google uit gaan zien.

Online advertising

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement
Premium

Veronique d’Hooghe market lead Merkle Nederland

Veronique d’ Hooghe is aangesteld als market lead voor Merkle Nederland. Daarnaast is Ernst-Jan Kneefel benoemd als COO voor Merkle Noord-Europa.

Digital Agencies
Premium

Dutch Interactive Awards 2022: de foto’s

Vanwege het lange weekend hadden we de foto’s van de Dutch Interactive Awards (DIA) van afgelopen donderdag nog even opgepot. Maar hier zijn ze dan. Voor wie er bij was of er graag bij had willen zijn.

Marketing