More stories

Premium

Samsung: ‘Digitaal voor het eerst belangrijker dan tv’

Televisie is voor het eerst minder belangrijk in het bereik van de GenZ generatie. Dat vertelde Wilko Koning, digitaal content specialist bij Samsung, zojuist op Digital Marketing Live! In de Beurs van Berlage. “Digitaal is nu leidend.”

Online marketing
Premium

Emerce E-Commerce Live!: IKEA verkent mogelijkheden social shopping

IKEA wil zich nadrukkelijker profileren op TikTok. Ook zijn er concrete plannen voor liveshopping. Dat vertelde Brigit Moens van IKEA op Emerce E-Commerce Live! In de Amsterdamse Beurs van Berlage.

Social
Premium

Alle third party trackers verwijderd van Tweakers

Bezoekers van Tweakers.net worden niet meer gevolgd door trackers van derde partijen. De techuitgave heeft al dat soort ongevraagde privacy-indringende technieken van de site verwijderd. Het meest in het oog springend is dat de cookiewall daardoor ook niet meer bestaat.

Publishing
Premium

IM Lounge breidt MT uit met Jan-Willem Stoop

Het Amsterdamse mediaperformancebureau IM Lounge uit de Ace-groep stelt Jan-Willem Stoop aan als business director. Hij treedt toe tot het managementteam.

Marketing
Premium

Digital Marketing Live: hoe je een plekje bouwt in de metaverse

Metaverse en NFT’s zijn de talk of town. Inmiddels zijn talloze bedrijven wereldwijd bezig om de vele mogelijkheden van NFT’s (niet-inwisselbare tokens) in te zetten voor het bedrijf of zelfs al een plekje te bouwen in de metaverse.

Blockchain

E-mailmarketing: automatisering okay, maar zorg dat je blijft opvallen

Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden? 

E-mailmarketing
Premium

Eneco en Publicis werken samen aan nieuwe merkpositionering

Eneco gaat met Publicis Groupe samenwerken aan de merkpositionering en de bijbehorende cross-mediale campagnes van het energiebedrijf binnen Nederland en België.

Digital Agencies

Thought leadership: hoe je een profiel als breed erkend expert opbouwt

Een ‘thought leader’ worden is lastig. Je moet niet alleen een expert op je vakgebied zijn, maar ook content maken waar genoeg publiek voor is.

Contentmarketing
Premium

Emerce Marketing Live: de uitdagingen van KLM in het nieuwe normaal

Het waren zware tijden voor KLM tijdens de pandemie. Maar ook nu zijn er flinke uitdagingen: KLM moest onlangs vluchten schrappen vanwege de drukte op Schiphol. Het luchtvaartbedrijf heeft echter vaker stormen doorstaan.

Online marketing
Premium

Snapchat lanceert Gedeelde verhalen

Snapchat introduceert een nieuwe functie genaamd ‘Gedeelde verhalen’. Feitelijk een doorontwikkeling van ‘Aangepaste verhalen’, waarmee gebruikers een verhaal kunnen maken en vervolgens vrienden kunnen uitnodigen om samen te werken aan volgende berichten.

Social
Premium

Emerce terug in de Beurs van Berlage met twee topevenementen

Na twee jaar keert Emerce komende week terug in de Beurs van Berlage in Amsterdam met twee topevenementen E-Commerce Live! en Digital Marketing Live! Dé happenings voor duizenden nieuwsgierige en ambitieuze marketing, media en e-commerce professionals. Wat kun je verwachten?

E-commerce

De grootste verschillen tussen Universal Analytics en Google Analytics 4

Het is bekend: Universal Analytics wordt Google Analytics 4. Maar wat nou precies de verschillen zijn weet je misschien nog niet. Dat lees je hier.

Analytics
Premium

Infographic: Een advertentie die schreeuwt om aandacht werkt averechts

Het genereren van aandacht is de eerste uitdaging voor elke marketinguiting. Uit grootschalig neurowetenschappelijk onderzoek van DPG Media en Unravel Research blijkt dat drie elementen een cruciale rol spelen in het trekken en vasthouden van aandacht voor een advertentie: uiting, context en persoon. De kunst is daarbij om de factoren van deze elementen goed te combineren.

Zo kunnen advertentievormen die de aandacht van de kijker geforceerd naar zich toe trekken juist rekenen op minder positieve emoties, waardoor er geen verlangen ontstaat in het geadverteerde merk of product. Technieken die in eerste instantie goed opvallen, kunnen zich dus in een later stadium tegen de advertentie keren, zodra deze verwerkt wordt.

Online advertising
Premium

C&A vernieuwt online shop met DEPT

C&A heeft samen met digitaal bureau DEPT zijn online shop opnieuw ingericht. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan.

Marketing
Premium

The Best Social Awards 2022 naar Hammerfest en YouTube-serie BOOS

Onder andere Hammerfest (Beste Agency), de YouTube-serie BOOS van BNNVARA (Beste Merk op YouTube) en Theorie Toppers (Beste Merk op TikTok) hebben The Social Awards 2022 gewonnen.

Social