More stories

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing

Re-targeting in de nieuwe wereld 

Met de komst van de Digital Markets Act, de Digital Services Act en het Nederlandse wetsvoorstel Bescherming Consumentenbescherming  lees je steeds meer over mogelijke targeting- en cookiealternatieven. Toch zijn er maar twee échte alternatieven: contextual targeting  en locatie-targeting.

Online advertising
Premium

Beleggers: stop freestylende finfluencers

Beleggersverening VEB wil dat de minister een einde maakt aan de activiteiten van influencers die zonder vergunning financiële producten aanbieden. Het gevaar voor een ‘waterbed-effect’ is anders levensgroot.

Influencer marketing

Service Apotheek: medische kennis als fundament onder het merk

Het bijzondere verhaal van Service Apotheek. De franchiseorganisatie besloot meer dan vijf jaar geleden zich beter te profileren en als merk vorm te geven.

Campagnes
Premium

Ard van der Wal nieuwe Digital Director bij Bravoure

Ard van der Wal treedt gaat aan de slag bij het team van digital designagency Bravoure als Digital Director.

Marketing
Premium

Born05 versterkt creatieve directie met Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse

Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse zijn beiden toegetreden als Creative Director bij Born05.

Digital Agencies
Premium

Marketeers missen data door wisselgedrag browsers

De meeste online marketeers missen belangrijke data omdat consumenten regelmatig wisselende webbrowsers gebruiken.

Analytics
Premium

Nieuw social media-bureau voor personal brands

Jonatan de Boer keert terug in de media na een vier jaar durend internationaal start-upavontuur als general manager bij Bird. De ondernemer lanceert een social media-bureau voor personal brands: Socialite.

Social
Premium

100%EMAIL, Yellowgrape Happy Horizon genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies

Bureaus 100%EMAIL, Yellowgrape en Happy Horizon zijn dit jaar genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies (onderdeel van de DDMA EMAS Awards). Dit jaar strijden de genomineerden om wie de beste e-mailcampagne maakt voor Air Miles. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS) op 23 juni 2022.

Digital Agencies

Universal Analytics stopt in juli 2023: verder met Google Analytics 4

Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.

Analytics
Premium

Rik Ledder wordt voorzitter brancheplatform VIA

Rik Ledder (51) is tijdens de algemene ledenvergadering unaniem verkozen tot nieuwe voorzitter van brancheplatform VIA. Met ingang van 1 april 2022 volgt hij Marion Koopman op, die na een bestuurstermijn van 4,5 jaar afscheid neemt.

Online marketing
Premium

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei 2022 wettelijk verboden

Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft vandaag ingestemd met het wetsvoorstel modernisering consumentenbescherming van ministers Micky Adriaansens (Economische Zaken en Klimaat) en Franc Weerwind (Rechtsbescherming) dat diverse regels in de digitale economie aanscherpt om consumenten duidelijker en eerlijker te informeren.

Marketing
Premium

4NG voegt theFactor.e toe aan groep van digitale bureaus

4NG neemt het Gronings digitale bureau theFactor.e (TFE) over. Met de overname haalt 4NG veel gespecialiseerde kennis over UX-research en technologische kennis over Bloomreach en Sitecore in huis.

Digital Agencies
Premium

Zaak tegen Oracle en Salesforce krijgt vervolg

The Privacy Collective zet haar strijd tegen de bedrijven Oracle en Salesforce voort vanwege het ‘onrechtmatig verzamelen en gebruiken van gegevens van miljoenen Nederlanders’. De stichting gaat in hoger beroep.

Privacy

Van leads naar sales in B2B: vermijd deze vier valkuilen

De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.

Conversie