More stories

Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.

Online advertising
Premium

Insta schuift naar video, influencers lijden

Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto’s richting video’s. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.

Influencer marketing
Premium

Creative studio Dogstudio onderdeel van DEPT

De multidisciplinaire creative studio Dogstudio heeft zich aangesloten bij DEPT. Dogstudio staat bekend om zijn immersieve digitale en fysieke ervaringen voor onder andere Supercell, Expo 2020 Dubai, Tomorrowland, Adobe, The New York Times, Microsoft en Hulu.

Digital Agencies
Premium

Emerce Marketing Live: een toekomst zonder cookies

Autoriteiten in België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies onlangs naar de prullenbak verwezen.

Analytics

Hoe je nog steeds doelgroepen kunt bereiken in het cookieloze tijdperk

De kern van programmatic advertising blijft: de juiste doelgroepen bereiken. Dat vergt steeds meer inventiviteit. Lees wat de huidige mogelijkheden zijn.

Programmatic
Premium

Nieuwe CEO voor Havas Lemz

Per 1 september krijgt Judith Peters de dagelijkse leiding over
B Corp Havas Lemz en volgt daarmee Willem van der Schoot op. Peters is momenteel CMO van Fontys Hogeschool. Daarvoor werkte ze geruime tijd bij ViacomCBS, o.a. als zendermanager Benelux voor Nickelodeon, MTV, Spike en Comedy Central en als marketing director Noord-Europa.

Digital Agencies
Premium

Google en Twitter niet aansprakelijk voor nepadvertenties met foto van bekende Nederlanders

Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties en neptweets waarin de naam of foto van bekende Nederlanders, onder wie Jort Kelder, zijn gebruikt om consumenten aan te sporen om te investeren in cryptovaluta. Dat heeft de rechtbank bepaald in twee zaken die door onder andere Kelder waren aangespannen.

Online advertising
Premium

Ogilvy Social.Lab Amsterdam breidt creatief team uit

Ogilvy Social.Lab Amsterdam kondigt de aanstelling van Desiree Leiprecht aan als Creative Director. Leiprecht komt oorspronkelijk uit Duitsland en verhuisde onlangs naar Nederland.

Creative
Premium

Dirk stopt (even?) met tv reclames

Dirk van den Broek stopt per 1 juni met reclame op televisie. De reden daarvoor is dat de supermarkt, zo zegt het bedrijf zelf, ‘alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’

Online marketing
Premium

Nieuwe EU-brede regels AVG-boetes bedrijven op komst

Er komen nieuwe regels aan voor de berekening van boetes voor bedrijven bij overtreding van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze regels zijn opgesteld door de European Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsverband van Europese privacytoezichthouders.

Legal

‘Brand safety’: weeg kansen en risico’s bij contextueel adverteren

Een advertentie op een verkeerde plek kan enorme gevolgen hebben voor je merk. Denk dus nauwkeurig na over de context waarin je advertenties laat plaatsen.

Online advertising

Emerce EGUIDE 2022 | Gratis download

De EGUIDE 2022 is nu verkrijgbaar, een jaarboek van alle Nederlanders interactieve bureaus met aansprekende cases en bureau-informatie.

Marketing
Premium

Emerce Fashion: Onderbuik kost geld, A/B-test is beter

“Werken met data is beter dan op je onderbuik. Uiteindelijk levert het betere conversies op”, vertelt Danny Steigerwald op Emerce Fashion. Met Marline Schenk legt hij uit waarom.

Conversie
Premium

Nederlands eerste virtuele influencer verkoopt (echte) kleding

De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.

Fashion

E-mailmarketing analyseren: kijk verder dan de ‘open rate’

E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De ‘open rate’ is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.

E-mailmarketing