More stories

Waarom merken een mening moeten hebben

Wat klanten van merken verwachten is de afgelopen decennia flink veranderd. Je positioneert je als merk niet alleen op de markt maar ook in de maatschappij.

Customer Loyalty
Premium

Infographic: Privacy belangrijker dan nationale veiligheid

Maar liefst 25 procent van de Nederlanders vindt zijn eigen privacy belangrijker dan nationale veiligheid. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1053 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Toch vindt twee derde van de respondenten het geen probleem dat inlichtingendiensten persoonlijke gegevens verzamelen als dit de nationale veiligheid ten goede komt.

Privacy

Klantbeleving: breng de menselijke maat in ‘customer experience’ terug

Een soepele omnichannel-ervaring is een goed begin, maar écht klantvriendelijk zijn is steeds belangrijkere om klanten te behouden.

Customer Experience
Premium

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren

Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren. Dat betekent dat het Nederlands MediaNieuws als merk en de website gaat verdwijnen. Alle kanalen zullen worden overgeplaatst naar Marketing Report, net als de vacaturesectie.

Online marketing
Premium

Cashbackplatform Scoupy verkocht aan oprichters DeGiro

Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.

Customer Loyalty

Hoe ontwikkel je een preciezer en persoonlijker beeld van je bezoekers?

Verschillende software tools kunnen, in combinatie met GA4, tot diepgaande inzichten over het gedrag van je doelgroep leiden.

Data
Premium

Duitsland consulteert markt om Googles ad stack

Het Duitse Bundeskartellamt vraagt marktpartijen naar hun ervaringen met en bezwaren tegen de dominante positie van Google in de niet-searchgebaseerde online reclame markt. Tegelijk klinkt een oproep om meer, zwaardere middelen tegen techgiganten te kunnen inzetten.

Marketing

Duitsland zet digitale outdoorreclame uit

Winkels en exploitanten van reclameborden moet de digitale, lichtgevende schermen uitzetten om energie te besparen. Ze mogen enkel nog tussen 16:00 en 22:00 aan.

Duitsland
Premium

Wehkamp scherpt zijn affiliateprogramma aan

Wehkamp scherpt zijn affiliateprogramma aan. Voor nieuwe partners werkt de retailer voortaan met een testperiode waarin wordt gekeken of een partner voldoet aan de eisen en of de samenwerking prettig verloopt.

Affiliate marketing
Premium

Nieuw keurmerk voor online marketingbureaus

Negen online marketing bureaus lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie.

Online marketing
Premium

Google biedt voortaan ook digitale buitenreclame aan

Google heeft aangekondigd ook digitale buitenreclame aan te gaan bieden via het advertentieplatform Google Ads. Op die manier wil het […]

Online advertising

Klantbeleving: een model naar aanleiding van veertig jaar wetenschappelijk onderzoek

Naar aanleiding van een overzichtsartikel over veertig jaar onderzoek naar klantbeleving: een model met de factoren die klantervaringen vormgeven.

Customer Experience
Premium

Colin Cornwell (VanMoof): ‘We sturen niet te veel op data’

Een hoog-technisch product op een menselijke manier in de markt zetten. VanMoof benadrukt hoe zijn ‘riders’ hun leven inrichten, de […]

Marketing
Premium

Infographic: De beste tijden om op sociale media te posten

Deze tips van CoSchedule van de beste tijden om te posten op sociale media-apps, op basis van inzichten uit meer dan 37 miljoen berichten, en van meer dan 30.000 organisaties, verdienen nuance. Per doelgroep kunnen de ideale tijden anders liggen. In het onderzoek is gekeken naar wanneer organisaties de meeste betrokkenheid zien bij hun berichten (aan de hand van likes, opmerkingen en gedeeld berichten).

Social
Premium

‘Seizoensinvloeden zijn terug in Nederlands online reclame’

Ook in de online reclamewereld is corona merkbaar verdwenen en dat leidt weer tot nieuwe bewegingen in hoe adverteerders hun geld uitgeven.

Online advertising