More stories

Premium

The Best Social Awards 2022 naar Hammerfest en YouTube-serie BOOS

Onder andere Hammerfest (Beste Agency), de YouTube-serie BOOS van BNNVARA (Beste Merk op YouTube) en Theorie Toppers (Beste Merk op TikTok) hebben The Social Awards 2022 gewonnen.

Social
Premium

Handelsmissie Lions-festival: ‘Nederland naast Facebook, Snap’

De Nederlandse online industrie organiseert dit jaar weer een handelsmissie naar het Lions-festival in Cannes. Over vijf weken kunnen bedrijven tussen reuzen als Spotify en Google staan.

Cannes Lions
Premium

YouTube Shorts krijgt shoppable videoreclame

YouTube Shorts is de nieuwe hit in de Google-wereld. Elke dag worden de korte filmpjes dertig miljard keer bekeken. Natuurlijk wordt ook hier een reclameprogramma op geplakt.

Online advertising

Soepele overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4? Begin op tijd!

Universal Analytics wordt Google Analytics 4 in 2023. Dat is best een grote verandering. Begin dus op tijd: plan, train, vergelijk en blijf op de hoogte.

Analytics
Premium

‘Magnite grootste RTB-partij in Nederland’

Het bedrijf Magnite is in Nederland de grootste ‘verzender’ van persoonlijke data voor reclamedoeleinden, niet Google.

Programmatic

Hoe je jezelf op LinkedIn als expert kunt profileren

LinkedIn is een veelgebruikt netwerk voor bedrijven en professionals. Als je tijd en moeite investeert kun je daar een profiel als expert opbouwen.

Contentmarketing
Premium

Emerce Marketing Live: de groene boodschap van Polestar

Polestar, het elektrische performance automerk, en kunstenaar Thijs Biersteker hebben samen een interactieve installatie gelanceerd. We Harvest Wind moedigt mensen aan om door middel van kunst na te denken over de grootste uitdagingen van onze tijd – de klimaatcrisis, vervuiling en de overgang naar hernieuwbare energie. Op Emerce Marketing Live! (2 juni, Beurs van Berlage) hoor je er meer over.

Online marketing

De échte revolutie van Customer Data Platforms vindt plaats in ‘public clouds’

Grote martech-suites zijn hun beloften niet nagekomen. De échte revolutie zit in de combinatie van ‘native’ geïntegreerde ‘public cloud’-componenten.

Cloud

Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.

Online advertising
Premium

Insta schuift naar video, influencers lijden

Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto’s richting video’s. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.

Influencer marketing
Premium

Creative studio Dogstudio onderdeel van DEPT

De multidisciplinaire creative studio Dogstudio heeft zich aangesloten bij DEPT. Dogstudio staat bekend om zijn immersieve digitale en fysieke ervaringen voor onder andere Supercell, Expo 2020 Dubai, Tomorrowland, Adobe, The New York Times, Microsoft en Hulu.

Digital Agencies
Premium

Emerce Marketing Live: een toekomst zonder cookies

Autoriteiten in België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies onlangs naar de prullenbak verwezen.

Analytics

Hoe je nog steeds doelgroepen kunt bereiken in het cookieloze tijdperk

De kern van programmatic advertising blijft: de juiste doelgroepen bereiken. Dat vergt steeds meer inventiviteit. Lees wat de huidige mogelijkheden zijn.

Programmatic
Premium

Nieuwe CEO voor Havas Lemz

Per 1 september krijgt Judith Peters de dagelijkse leiding over
B Corp Havas Lemz en volgt daarmee Willem van der Schoot op. Peters is momenteel CMO van Fontys Hogeschool. Daarvoor werkte ze geruime tijd bij ViacomCBS, o.a. als zendermanager Benelux voor Nickelodeon, MTV, Spike en Comedy Central en als marketing director Noord-Europa.

Digital Agencies
Premium

Google en Twitter niet aansprakelijk voor nepadvertenties met foto van bekende Nederlanders

Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties en neptweets waarin de naam of foto van bekende Nederlanders, onder wie Jort Kelder, zijn gebruikt om consumenten aan te sporen om te investeren in cryptovaluta. Dat heeft de rechtbank bepaald in twee zaken die door onder andere Kelder waren aangespannen.

Online advertising