More stories

Google Analytics 4: goede aanleiding om te beginnen met data warehousing

In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.

Data
Premium

Aantal PR-communicatiebureaus tijdens coronapandemie zeer snel toegenomen

Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal public relations (PR) en communicatiebureaus zeer snel toegenomen, blijkt uit cijfers van het Handelsregister van KVK.

Marketing
Premium

Digitale out of home naar 21 miljoen euro in Q1

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op 49,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Outreach.

Online advertising
Premium

Heineken, Coca-Cola voor eerlijker vergoeding influencers

Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.

Influencer marketing
Premium

Valentijn Spek is nieuwe Head of Strategy bij Wayne Parker Kent

Valentijn Spek is de nieuwe Head of Strategy bij Wayne Parker Kent. Het Amsterdamse full service content bureau zet hiermee de volgende stap in een koers die vorig jaar is ingezet. Spek wordt onderdeel van het managementteam van het bureau.

Marketing
Premium

Tweakers sloopt cookiemuur, stopt met advertentiecookies

Technieuwsplatform Tweakers stapt over op een nieuw advertentiesysteem dat compleet vrij is van het volgen van cookies van derden. ‘Het oude systeem van Google wordt uitgeschakeld en vanaf die dag kunnen adverteerders jullie dus niet meer volgen,’ belooft de hoofdredactie.

Analytics
Premium

Google verwijderde vorig jaar 3,4 miljard advertenties

Google heeft vorig jaar 3,4 miljard advertenties verwijderd en ruim 5,6 miljoen accounts van adverteerders geschorst. Het aantal geschorste adverteerders is daarmee verdrievoudigd.

Online advertising
Premium

Publicis wil Profitero overnemen

Het Franse reclamebedrijf Publicis wil Profitero overnemen, een wereldwijd e-commerce softwareplatform.

Marketing

Open de poort! Moeten we stoppen met gated content?

Het dilemma van content: achter een aanmeldformulier zodat je leads verzamelt, of vrij toegankelijk? Allebei hebben immers voor- en nadelen.

Contentmarketing

Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen van consument

Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.

Publishing
Premium

Nominaties DIA Pro’s 2022 bekend

Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag geven we volgende maand een antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.

Marketing
Premium

SocialReblz lanceert TikTok-managementbureau

Met de lancering van het label New Wave Reblz wil bureau SocialReblz zich beter op de nieuwe generatie creators op TikTok kunnen richten.

Influencer marketing
Premium

Ster wil meer verdienen met online reclame

De exploitant van de Publieke Omroep Ster wil meer kunnen verdienen met digitale media omdat de reclame-inkomsten elders onder druk komen.

Online advertising
Premium

Spotify Brand geeft adverteerders inzicht impact audio-advertenties

Spotify heeft moeite om nieuwe groepen adverteerders enthousiast te krijgen voor zijn reclameplatform. Met een nieuw hulpmiddel wil het beter inzicht geven op de merkbouwende effecten van audioreclame.

Online advertising

De inrichting van MarketingOps-teams (3/3)

Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.

Agile