Google Analytics 4: goede aanleiding om te beginnen met data warehousing
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.
Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal public relations (PR) en communicatiebureaus zeer snel toegenomen, blijkt uit cijfers van het Handelsregister van KVK.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op 49,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Outreach.
Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.
Valentijn Spek is de nieuwe Head of Strategy bij Wayne Parker Kent. Het Amsterdamse full service content bureau zet hiermee de volgende stap in een koers die vorig jaar is ingezet. Spek wordt onderdeel van het managementteam van het bureau.
Technieuwsplatform Tweakers stapt over op een nieuw advertentiesysteem dat compleet vrij is van het volgen van cookies van derden. ‘Het oude systeem van Google wordt uitgeschakeld en vanaf die dag kunnen adverteerders jullie dus niet meer volgen,’ belooft de hoofdredactie.
Google heeft vorig jaar 3,4 miljard advertenties verwijderd en ruim 5,6 miljoen accounts van adverteerders geschorst. Het aantal geschorste adverteerders is daarmee verdrievoudigd.
Het Franse reclamebedrijf Publicis wil Profitero overnemen, een wereldwijd e-commerce softwareplatform.
Het dilemma van content: achter een aanmeldformulier zodat je leads verzamelt, of vrij toegankelijk? Allebei hebben immers voor- en nadelen.
Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.
Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag geven we volgende maand een antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.
Met de lancering van het label New Wave Reblz wil bureau SocialReblz zich beter op de nieuwe generatie creators op TikTok kunnen richten.
De exploitant van de Publieke Omroep Ster wil meer kunnen verdienen met digitale media omdat de reclame-inkomsten elders onder druk komen.
Spotify heeft moeite om nieuwe groepen adverteerders enthousiast te krijgen voor zijn reclameplatform. Met een nieuw hulpmiddel wil het beter inzicht geven op de merkbouwende effecten van audioreclame.
Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.