More stories

Premium

Ksa onderzoekt reclame online kansspelaanbieders: gericht op jongeren

De Kansspelautoriteit (Ksa) start een onderzoek naar reclame (waaronder bonusaanbiedingen) die legale online kansspelaanbieders mogelijk sturen aan minderjarigen en jongvolwassenen (18-24 jaar). Dat is verboden.

Online advertising

Test met overstap Smart Shopping naar Performance Max: wisselende resultaten

Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.

Analytics
Premium

GroupM schuift met bureaus

Reclamegroep GroupM voegt vier bureaus samen tot twee. Essence en MediaCom fuseren tot EssenceMediacom en Mindshare en Neo voltooien een integratie die enkele jaren geleden is begonnen.

Marketing
Premium

Emerce B2B Digital: dierenwelzijn centraal bij Prins

Prins maakte in 2000 als productiebedrijf de bewuste keuze om van een productgerichte in een consumentgerichte organisatie te veranderen en zich ook online meer te profileren. Het is een Nederlands familiebedrijf dat 100% natuurlijke honden- en kattenvoedingen levert aan onder meer dierenspeciaalzaken, tuincentra, fokkers, asielen en pensions.

B2B Digital

Hoe bereik je de beste resultaten met MarketingOps? (2/3)

Antwoord op vragen over MarketingOps: hoe is het werken met MarketingOps ingericht, wat zijn de rollen en functies, en hoe bereik je de beste resultaten?

Agile
Premium

MediaMarkt kiest voor social bureau Somention

Het social media bureau Somention gaat aan de slag met webcare, community management en monitoring voor alle sociale kanalen van MediaMarkt Benelux zoals Facebook, Instagram, TikTok, YouTube en Twitter.

Social
Premium

Emerce100: de beste bedrijven in e-business 2022

Vandaag is de zeventiende editie van Emerce100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit […]

E-commerce
Premium

Accenture Interactive gaat verder als Accenture Song

Accenture Interactive gaat verder als Accenture Song. Met als nieuwe belofte ‘Growth through relevance at the speed of life’, al blijven de bedoelingen vaag in een veel te wollig geformuleerd persbericht.

Digital Agencies
Premium

Communicatie- en ontwerpbureau OSAGE wordt onderdeel van Happy Horizon

Creatief digitaal bureau Happy Horizon versterkt zich in de regio Amsterdam en Utrecht met communicatie- en ontwerpbureau OSAGE. Er komen 55 specialisten op het gebied van interactie en communicatie bij.

Digital Agencies
Premium

Ook strengere regels voor Belgische influencers

De Belgische staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers die online reclame willen maken.

Influencer marketing

Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt

Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.

Online advertising
Premium

Bestedingen digitaal adverteren in 2021 naar 3,1 miljard euro

De bestedingen aan digitale advertenties in Nederland zijn in 2021 met 34 procent gegroeid, nog meer dan verwacht. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,1 miljard euro aan digitale advertenties.

Online advertising
Premium

Broker BUX trekt CMO Delivery Hero aan

Online broker BUX trekt Dan Zbijowski als Chief Marketing Officer aan. Hij verlaat Berlijn, waar hij leiding gaf aan het marketingteam van het beursgenoteerde maaltijdbezorgingbedrijf Delivery Hero SE.

Online marketing
Premium

Youseum, Vodafone Ziggo en McDonalds naar Emerce Digital Marketing Live!

Wat zijn de ‘new solutions’ voor targeting en tracking? Hoe zorg je dat jij koning wordt over content, in plaats van alleen maar te blijven praten over ‘content is king’? En hoe zet je succesvol in op data, profiling en personalisatie? Ontdek het met early bird korting, tijdens Emerce Digital Marketing Live! op 2 juni in de Beurs van Berlage. Zeven zalen; groots, meeslepend en inspirerend!

Marketing

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics