More stories

Premium

‘Google werkt aan Netflix’ advertentiemodel’

Netflix lijkt serieus over het ontwikkelen van een nieuw, op reclame gebaseerd verdienmodel. Google en NBCUniversal zijn in gesprek om daarbij de technologieleverancier te worden.

Online advertising
Premium

Emerce Retail: Philips huishoudelijke producten nu echt ‘digital first’

Het merk dat in het verleden grotendeels was aangewezen op de fysieke retail, is sinds de verzelfstandiging vorig jaar nu digital first. Dat zegt Trix van der Vleuten, Global Sr Director Brand Creation & Planning van Philips Domestic Appliances, bij Emerce Retail Video Collection.

E-commerce
Premium

Veronique Bouree verkoopdirecteur voor Pinterest Nederland

Veronique Bouree wordt bij Pinterest verkoopdirecteur voor Nederland en Scandinavië. Zij wordt verantwoordelijk voor het opschalen van de advertentie activititeiten in Nederland en Scandinavië.

Online advertising

Podcast The Brief: Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.

Strategy

Blijft een e-mailadres wel leidend in je klantbeeld?

Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.

Customer Service
Premium

Stocard geïntegreerd in Klarna-app

De mobiele app van Klarna breidt uit met de spaarkaarten van Stocard. Het betaalbedrijf verbreedt zijn marktpositie stap voor stap richting een bredere waaier e-commerce, marketing en retail.

Customer Loyalty
Premium

‘No-consent online reclame wordt volwassen’

Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.

Marketing
Premium

Campagne ACM helpt ouderen veiliger online te zoeken

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) begint een campagne om de oudere consument meer bewust te maken van de risico’s van online zoeken.

Search

Til je advertenties naar een hoger niveau met Google Studio

Met het aanleveren van afbeeldingen, een logo en wat scherpe teksten maakt Google in een mum van tijd een advertentie. Kleine moeite, maar valt het wel op?

Online advertising
Premium

Spotify sluit grootste Europese reclamedeal podcasts met OMG

Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft een waarde van vijftien miljoen euro. Podimo blijkt in Nederland twintig procent van het commerciële bereik te vertegenwoordigen.

Marketing
Premium

VK wil andere regeling cookies: opt-out

Het Verenigd Koninkrijk wil het gebruik van irritante cookie-popups en -banners tegengaan. Cookies wil het land daarom opt-out maken.

Privacy

Friends of Search 2022: Privacy en transparantie

Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Gisteren deel 1, nu deel 2.

Search

Problemen met je UX? Kijk eens naar een starchitect

Stijl, overtuiging en signatuur ontbreken in een digitale wereld waarin het model van de gebruiker heerst en resulteert in digitale homogeniteit.

Digital Design
Premium

Duitse toezichthouder onderzoekt app-tracking Apple

Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.

Legal

Friends of Search 2022: data aan de basis van je marketingactiviteiten

Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Nu deel 1, morgen deel 2.

Search