More stories

Up-to-date met adverteren op Google: Text Ads en Smart Shopping-campagnes

Wat zijn de laatste trends op het gebied van online advertising bij Google met Text Ads en Smart Shopping? 

Campagnes

Het tijdperk na de 3rd party cookies

Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel van 56%). En nu?

Data
Premium

Binnenkort advertenties in gratis versie Zoom

Zoom gaat advertenties op het web tonen in de gratis versie van zijn videovergadersoftware. Voorlopig verschijnen die alleen als een gesprek eindigt.

Online advertising
Premium

Winstsprong voor Criteo

Criteo, een leverancier van reclametechnologie, heeft de winst zien groeien van vijf naar 24 miljoen euro in het tweede kwartaal. De verkopen namen toe met acht procent.

Marketing

Gelaagde campagnes: dé strategie voor meer resultaat met social media ads

Gelaagde campagnes zorgen dat jouw advertenties op social media maximale impact maken in alle fases van de klantreis.

Marketing

De 8 succesfactoren van een local store online-marketingstrategie

Wijl jij ook online succes hebben met je lokale vestiging? Let dan in ieder geval op deze 8 succesfactoren.

Marketing
Premium

Emerce Financials: Beter klantcontact met Voice AI

Kunstmatige intelligentie hielp de klantenservice van hypotheekverstrekker Florius om hun werk toch te kunnen doen tijdens de lockdown. Daarnaast helpt voice AI hen om beter, sneller klantgesprekken te voeren.

Artificial Intelligence

Hoe UX-onderzoek zorgt voor resultaten op lange termijn 

Alleen met de juiste UX-onderzoeksstrategie komt het perspectief van de klant op tafel en worden aannames van interne stakeholders uitgedaagd.

Conversie

Mediatrends: Waar staan we nu? En wat kun je ermee?

Wat zijn de belangrijkste mediatrends van 2021 waar contentmakers, marketeers en adverteerders rekening mee moeten houden?

Entertainment
Premium

Eerste ‘transparante advertentieplatform’ gaat live

Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het advertentieplatform van Media Futures Market dinsdag officieel van start gegaan.

Online advertising
Premium

MeMo2 komt met real-time brand analytics

Digitaal meetspecialist MeMo2 brengt een nieuwe technologie uit waarmee merkmanagers real-time de sterkte, uniekheid en waarde van hun merk, en de fluctuaties daarin, continue kunnen monitoren. Het is voor het eerst dat er echte analytics op het merkdomein wordt gepresenteerd.

Analytics
Premium

Bambuu en Webreact intensiveren samenwerking

Strategisch marketingbureau Bambuu neemt alle marketingwerkzaamheden van digitaal bureau Webreact over. Dat gebeurt na een lange periode van samenwerken.

Digital Agencies

Astrid Kramer: ‘SEO levert niets op als ik geen rekening houd met UX’

Als je geen rekening houdt met UX levert SEO niets op, vindt SEO- & UX consultant Astrid Kramer. Dus hoe kunnen SEO en UX elkaar ondersteunen?

SEO
Premium

Apples privacyregels ontnemen techgiganten 10 miljard reclame-omzet

Snap, Facebook, Twitter en YouTube liegen een beetje als ze zeggen geen last te hebben van strengere privacyregels. Een techbedrijf in de reclamesector rekent voor dat zij gezamenlijk twaalf procent van hun reclame-omzet zagen verdampen. Miljarden dollars.

Marketing

Een andere kijk op tracking na het verlies van 3rd party cookie tracking

Marketing met behulp van tracking en analyse ondergaat een transformatie door het afschaffen van third party cookie tracking. Hoe nu verder?

Data