Reclameboodschappen in e-mailbox vallen onder Europese privacyregels
Reclameboodschappen die direct in de e-mailinbox worden weergegeven, vallen onder de E-Privacyrichtlijn, zo heeft het Hof van Justitie geoordeeld. Een opt-in is noodzakelijk.
Reclameboodschappen die direct in de e-mailinbox worden weergegeven, vallen onder de E-Privacyrichtlijn, zo heeft het Hof van Justitie geoordeeld. Een opt-in is noodzakelijk.
De ChristenUnie en SP vinden dat er te veel reclame voor online gokken op de Nederlandse mediagebruiker afkomt. De partijen dienen een voorstel in om dat aan banden te leggen.
Weet wat je lezer interesseert. Pas je advertentie daar op aan. Zet die uiting op een zichtbare plek. Drie voorwaarden voor het plaatsen van advertenties.
We Are Era breidt zijn consultingactiviteiten uit met een zogeheten Social Intelligence Hub. Media- en marketingprofessionals vinden daar een bundeling van psychografische als demografische inzichten en analyses van online gebruikersgroepen.
Sociale media zijn ongeschikt voor kinderen. Dat concludeert de Consumentenbond, die acht social media-apps doorlichtte. De platforms houden te weinig rekening met de kwetsbaarheid van kinderen, schenden de privacy en hebben te weinig kindvriendelijke instellingen.
Hoe call tracking vier keer zoveel data inzichtelijk kreeg bij DELA, wat leidde tot verbetering van campagnes, landingspagina’s en processen.
blowUP media lanceert in Hoog Catharijne in Utrecht wederom een bijzonder LED scherm. The Emerald, het grootformaat vierzijdige digitale LED scherm van bijna 60 m2 komt vanuit het plafond in het shopping center naar beneden.
Conversie-optimalisatie (CRO) kan eigenlijk niet meer zonder de inrichting van een experiment-gedreven cultuur. Hoe pak je dat aan?
Cosmeticawinkel Lush trekt zich per vrijdag 26 november terug van alle consumentgerichte socialmedia omdat het er een gevaarlijk, stinkend open riool is waar het merk zich niet mee wil associëren.
Een goede balans tussen vaste voornemens en ruimte voor aanpassing is belangrijk in een marketingplan. Sandy Kirchhoff (Office Depot Europe) over hoe zij het doen.
“Het is heel onrustig. Adverteerders zijn zoekende naar het momentum. Ze zoeken positionering”, vertelt Reynder Bruyns. Hij is hoofd Strategie bij Dentsu in Nederland.
In veel gevallen is één Google Shopping campagne voldoende. Maar wat zijn goede redenen om een campagne toch op te splitsen? En hoe kun je dat het beste doen?
Ondanks krapte op de arbeidsmarkt is er voor werven in het buitenland vaak nog een drempel. Hoe doe je dat? Met deze stappen vergroot je de kans op succes.
Nike heeft onder de naam NIKELAND een eigen digitale gebied laten bouwen in Roblox, de virtuele bouw- en spelwereld waar […]
Hoe gaat reizen er post-pandemie uitzien? Dienstverlening die klanten raakt en inspeelt op de emotionele beleving lijkt de sleutel, aldus experts.