More stories

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Content (2/4)

Een goede contentmarketingstrategie draait niet alleen om de content zelf, maar ook om de totale customer journey en het verbinden van contentkanalen.

Contentmarketing

Wat e-commercemerken kunnen leren van Coolblue op YouTube

Coolblue laat zien hoe je YouTube slim inzet. Het bedrijf weet waarvoor gebruikers naar het platform komen en speelt daar op in met zijn productrecensies.

Video

Verhoog de waarde van B2B-klanten door customer data te benutten

Onder invloed van digitalisering worden B2B-relaties vluchtiger. Voor B2B-marketeers die technologie omarmen is er een wereld te winnen in de buyer journey.

Conversie
Premium

DDMA: focus op aanpakken desinformatie, boycot advertentieplatforms geen oplossing

Branchevereniging DDMA vindt een verbod op advertentie-activiteiten op digitale platforms onacceptabel. Zij reageert hiermee op een brief van Europarlementariërs. Het is effectiever om te kijken hoe we het bestaande advertentie-ecosysteem kunnen verbeteren, zegt de vereniging.

Online advertising

Adverteren via LinkedIn: Alle targetingmogelijkheden op een rij

In 2021 had LinkedIn ruim 5 miljoen gebruikers, vooral professionals. Reden genoeg om de targetingmogelijkheden voor advertenties nader te bekijken.

Online advertising
Premium

Snap opent creative AR-studio voor merken

Snap kondigt de lancering aan van Arcadia, een nieuwe wereldwijde creatieve studio voor branded augmented reality.

Augmented Reality
Premium

Instagram nu volledig operationeel via web

Instagram gebruikers kunnen vanaf vandaag ook berichten plaatsen via het web. Tot voor kort konden op het web alleen berichten gelezen worden. Er zijn wel beperkingen: video’s mogen niet langer zijn dan een minuut.

Marketing

De basisprincipes voor een goede CX-gedreven website

Een website die écht is gemaakt rondom een optimale gebruikservaring helpt enorm in de klantreis. Met deze richtlijnen realiseer je de best mogelijke klantervaring.

Web-design

De opkomst van de betrouwbare marketeer

Voor dit rapport hebben we 2000 consumenten onderzocht om te ontdekken waar ze op letten bij het kiezen van een merk. In de antwoorden zien we een belangrijke ontwikkeling; betrouwbaarheid.

Marketing
Premium

Linehub neemt een strategisch belang in Trendata en New-Media

Linehub neemt een strategisch belang in market intelligence specialist Trendata en marketingbureau New-Media.

Digital Agencies

Hoe je een wereldwijde CSR-missie lokaal relevant maakt

Hoe maak je een wereldwijd Corporate Social Responsibility (CSR)-programma lokaal relevant? Bijvoorbeeld door samenwerking met partners: doing well by doing good.

Sustainability
Premium

‘Verspilling bij Smart Shopping-campagnes’

Meer dan zestig procent van de producten die in Google Smart Shopping-campagnes zitten, worden amper vertoond. Webwinkels voelen zich niettemin genoodzaakt die sleepers te blijven tonen.

Marketing

Massamarketing is verleden tijd: Ken je klant door en door

Corona toont: luisteren naar je individuele klanten is essentieel. Met realtime decisioning-technologie kan dat, maar implementatie is vaak een hindernis.

Customer Experience
Premium

Europarlementariërs: ‘CEO’s, stop met adverteren op Facebook en Google’

Twintig Europarlementariërs van vier grote partijen vragen de bestuursvoorzitters van de 100 grootste bedrijven van Europa om niet meer te adverteren via Facebook en Google.

Online advertising

Marketing automation: een toekomstbestendige strategie in 5 stappen

Marketeers nemen vaker hun toevlucht in marketing automation om efficiënter te werken en vitale contactpunten met klant te automatiseren.

B2B Digital