More stories

Premium

Reclameboodschappen in e-mailbox vallen onder Europese privacyregels

Reclameboodschappen die direct in de e-mailinbox worden weergegeven, vallen onder de E-Privacyrichtlijn, zo heeft het Hof van Justitie geoordeeld. Een opt-in is noodzakelijk.

E-mailmarketing
Premium

‘Beperk reclame voor onlinegokken’

De ChristenUnie en SP vinden dat er te veel reclame voor online gokken op de Nederlandse mediagebruiker afkomt. De partijen dienen een voorstel in om dat aan banden te leggen.

Marketing

Hoe zet je contextual advertising het beste in? 

Weet wat je lezer interesseert. Pas je advertentie daar op aan. Zet die uiting op een zichtbare plek. Drie voorwaarden voor het plaatsen van advertenties.

Online advertising
Premium

We Are Era breidt consultingactiviteiten uit

We Are Era breidt zijn consultingactiviteiten uit met een zogeheten Social Intelligence Hub. Media- en marketingprofessionals vinden daar een bundeling van psychografische als demografische inzichten en analyses van online gebruikersgroepen.

Influencer marketing
Premium

‘Sociale media ongeschikt voor kinderen’

Sociale media zijn ongeschikt voor kinderen. Dat concludeert de Consumentenbond, die acht social media-apps doorlichtte. De platforms houden te weinig rekening met de kwetsbaarheid van kinderen, schenden de privacy en hebben te weinig kindvriendelijke instellingen.

Privacy

Inzicht in de telefonische contactmomenten rondom een uitvaart via call-tracking

Hoe call tracking vier keer zoveel data inzichtelijk kreeg bij DELA, wat leidde tot verbetering van campagnes, landingspagina’s en processen.

B2B Digital
Premium

blowUP media lanceert LED-scherm voor multi-product advertising

blowUP media lanceert in Hoog Catharijne in Utrecht wederom een bijzonder LED scherm. The Emerald, het grootformaat vierzijdige digitale LED scherm van bijna 60 m2 komt vanuit het plafond in het shopping center naar beneden.

Online advertising

People, Platform, Proces: inzichten voor het opzetten van een experiment-gedreven cultuur

Conversie-optimalisatie (CRO) kan eigenlijk niet meer zonder de inrichting van een experiment-gedreven cultuur. Hoe pak je dat aan?

B2B Digital
Premium

Lush sluit alle socialaccounts, want gevaarlijk

Cosmeticawinkel Lush trekt zich per vrijdag 26 november terug van alle consumentgerichte socialmedia omdat het er een gevaarlijk, stinkend open riool is waar het merk zich niet mee wil associëren.

Social

Agility, cultuuromslag en klantgerichte KPI’s: zo maak je je marketingplan tot een succes

Een goede balans tussen vaste voornemens en ruimte voor aanpassing is belangrijk in een marketingplan. Sandy Kirchhoff (Office Depot Europe) over hoe zij het doen.

Strategy
Premium

‘Adverteerders onrustig naar Black Friday’

“Het is heel onrustig. Adverteerders zijn zoekende naar het momentum. Ze zoeken positionering”, vertelt Reynder Bruyns. Hij is hoofd Strategie bij Dentsu in Nederland.

Marketing

Best practices voor Google Shopping campagnesegmentatie

In veel gevallen is één Google Shopping campagne voldoende. Maar wat zijn goede redenen om een campagne toch op te splitsen? En hoe kun je dat het beste doen?

Online marketing

Personeel werven in het buitenland: een stappenplan

Ondanks krapte op de arbeidsmarkt is er voor werven in het buitenland vaak nog een drempel. Hoe doe je dat? Met deze stappen vergroot je de kans op succes.

Recruitment
Premium

Nike bouwt wereld in Roblox

Nike heeft onder de naam NIKELAND een eigen digitale gebied laten bouwen in Roblox, de virtuele bouw- en spelwereld waar […]

Marketing

Travelexperts: boost reizen post-pandemie met personalisatie, technologie en samenwerkingen

Hoe gaat reizen er post-pandemie uitzien? Dienstverlening die klanten raakt en inspeelt op de emotionele beleving lijkt de sleutel, aldus experts.

Customer Service