More stories

Onderzoek: op Facebook slechts 61% van vragen aan bedrijven beantwoord

Bedrijven willen engagement op sociale media, maar als je ze een vraag stelt op Facebook? Vragen in de chat en bij de ‘comments’ blijven vaak onbeantwoord.

Communicatie
Premium

Nieuwe aanhouding in onderzoek naar oplichting met nepnieuwswebsites

Half december heeft de FIOD een 28-jarige Amsterdammer aangehouden die zich zou hebben beziggehouden met onder andere oplichting via nepnieuwswebsites. De man kwam bij de FIOD in beeld in een strafrechtelijk onderzoek met doorzoekingen op 22 september.

Online advertising
Premium

Omzet Snakeware groeit tot vier miljoen euro: ‘meer was mogelijk’

De omzet van de digital specialist uit Sneek komt dit jaar voor het eerst op 4 miljoen euro uit. Tegelijkertijd constateert Snakeware dat de groei dreigt te stagneren, doordat jong talent steeds vaker vanuit de provincie naar de Randstad vertrekt.

Digital Agencies
Premium

AFM wijst ‘finfluencers’ op regels

Finfluencers zijn een snelgroeiend fenomeen. Het onderstreept de toegenomen belangstelling voor beleggen onder vooral jongeren. Finfluencers houden zich alleen niet altijd aan de regels, bijvoorbeeld omdat ze onzorgvuldige aanbevelingen doen en beleggingsadvies geven.

Influencer marketing
Premium

Digitale bureaus Nederland groeien 9,9 procent

De gezamenlijke omzet van digitale bureaus in Nederland is in 2021 met 9,9 procent gegroeid, zo stelt belangenorganisatie Dutch Digital Agencies, tot 872 miljoen euro.

Marketing
Premium

Marketeers nu pas bezorgd om iOS 14-update

Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.

Analytics

Nieuwe ontwikkeling: sponsored products op de Albert Heijn-website

AH begon recent met ‘sponsored products’ op zijn website. Merken kunnen hun product nu prominenter in zicht brengen. Hoe werkt het en hoe kan het nog beter?

Retailmedia
Premium

KesselsKramer wil iets vaags digitaal

Het dwarse communicatiebureau KesselsKramer kondigde maandag twee digitale bureaus aan, maar wat die nou precies gaan doen, weten ze blijkbaar zelf nog niet. kesselskramer.digital en HolyPony.io zijn volgens het bepaald niet heldere persbericht ‘twee kanten van dezelfde bitcoin, met ieder een totaal ander doel’.

Digital Agencies

Sjoerd van der Meijden, [M]media: ‘Third-party cookies werden een probleem door de manier waarop de markt ermee omging’

Hoe gaat de markt om met de (aanstaande) verdwijning van third-party cookies? Sjoerd van der Meijden van [M]media over wat de publisher nu al doet en weet, maar bovenal wat hij van de toekomst zonder third-party cookies verwacht.

Online marketing

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing
Premium

Postillion Hotels houdt campagne met virtuele influencer

Postillion Hotels uit Rotterdam houdt in het halfjaar tot maart 2022 een promotiecampagne via de virtuele influencer Esther Olofsson.

Influencer marketing
Premium

Wilders en Rutte politici met meeste nepvolgers op Instagram

Geen enkele politicus heeft zoveel nepvolgers op Instagram als Geert Wilders. Onder de volgers van de PVV-leider bevinden zich zo’n 80.000 ‘verdachte’ accounts. Ook het Instagram-profiel van Mark Rutte heeft veel nepvolgers: bijna 50.000 in totaal. Dit blijkt uit onderzoek van VPNGids.nl naar nepvolgers op sociale media.

Social
Premium

Winsthalvering voor Adobe

Adobe heeft de winst in het viertal kwartaal van het gebroken boekjaar zien halveren. De winst daalde op jaarbasis van 2,25 miljard naar 1,23 miljard dollar. De omzet steeg evenwel van 3,4 miljard naar 4,1 miljard dollar. Adobe verdiende vooral meer aan abonnementen.

Marketing
Premium

Emakina opent nieuw kantoor in Den Bosch

Emakina betrekt per juni 2022 een nieuw kantoor in Den Bosch, in het Innovatie Kwartier.

Digital Agencies

KLM stelt dentsu aan als marketingpartner

KLM heeft een nieuw bureau gekozen voor zowel creatie als media-inkoop. Vanaf dit najaar verzorgt dentsu Benelux de wereldwijde marketing van de luchtvaartmaatschappij.

Marketing