More stories

Een antwoord op de toenemende macht van Big Tech

Steeds meer interactie met onze klanten en prospects gaat via de platformen van Big Tech. Hoe kom je als marketeer met een goed alternatief?

B2B Digital

ZorgKiezer: campagne met maximale impact in minimale tijd

De zorgverzekeringsmarkt: competitief en een korte overstapperiode. Dat vraagt veel van een marketingcampagne: lees hier over die van ZorgKiezer in 2020.

Campagnes
Premium

Amerikaanse staten dienen aangepaste klacht in tegen Google

Een groep Amerikaanse staten onder leiding van Texas heeft een gewijzigde klacht ingediend tegen Google. Daarin wordt het techbedrijf beschuldigd van dwingende tactieken en het overtreden van antitrustwetten op de advertentiemarkt.

Tegen het techbedrijf lopen versch

Online advertising

Een naamsverandering veroorzaakt geen revolutie, tenzij we erom vragen

Facebook is nu Meta, maar de problemen zijn niet opgelost. Consumenten willen meer privacy en databescherming. Daarop heeft het bedrijf nog geen antwoord.

Facebook
Premium

B2B Digital: Opti-Flor gebruikt webwinkel als marktonderzoeker

Orchideeënkweker Opti-Flor uit het Westland heeft sinds de uitbraak van het coronavirus een webwinkel. Dit eerste contact met de eindconsument blijkt nu een waardevol middel voor marktonderzoek, waar ook de partners van profiteren.

B2B Digital

De evolutie van Marketing Automation

God versus Darwin: Blijft Marketing Automation een geloof, of gaat de evolutie vanaf nu toch echt doorzetten?

Marketing

COVID & Cookies: digitale transformatie bij Roche

Wat is de toekomst van Digital Marketing in een cookieless tijdperk? En hoe kan je hier als organisatie optimaal op voorbereiden?

Data
Premium

EDAY: de ‘nieuwe’ consument is betrokken

Mede vanwege de impact van de corona-pandemie is het gedrag van de consument veranderd. Van de elf types die het onderzoek van Euromonitor heeft gedefinieerd, zijn er twee die eruit springen: The Self Care Enthusiast en The Empowered Activist. Clemmentijn Treinen, Commercial Director Microsoft Advertising, laat er op EDAY haar licht over schijnen.

Online marketing
Premium

Wikimedia organiseert virtueel congres

Wikimedia Nederland organiseert morgen, zaterdag 13 november, WikiconNL. Een virtuele conferentie over Wikipedia, Wikimedia en vrije toegang tot informatie in de breedste zin van het woord.

Contentmarketing

Bartosz Góralewicz (Onely): ‘Het internet wordt alleen maar groter, complexer en moeilijker te renderen’

Nu Google meer over de werking van hun platforms onthult, moeten SEO’s mee-evolueren en nog technischer worden, aldus SEO-kanon Bartosz Góralewicz.

Marketing

Voorkom deze zeven dure marketingfouten

Verouderde praktijken kunnen toch vaak lang doorgaan. Dit zijn zeven veelgemaakte fouten die je vrij eenvoudig kunt vermijden of herstellen.

Strategy
Premium

Reiswinkel Prijsvrij moet ton betalen aan TradeTracker

Reiswinkel Prijsvrij moet meer dan een ton betalen aan TradeTracker. Het bedrijf weigerde facturen te betalen, omdat reizen als gevolg van corona werden geannuleerd. De rechter sommeert Prijsvrij de rekeningen alsnog te voldoen, meldt het AD vanavond.

Affiliate marketing

Waar begin je als je de ROI van je content inzichtelijker wilt maken?

Hoe laat je content werken voor de groei van je merk? Leer hoe je de effectiviteit van content meet en maximaliseert.

B2B Digital

Zo creëer je met behulp van data authentieke klantervaringen in het B2B

Hoe je de klantervaring naar een hoger niveau tilt? Authentieke B2B-ervaringen bieden in een tijdperk van grenzeloze data.

B2B Digital
Premium

EDAY: Wat doet schoonmaakmerk Henkel op TikTok?

Het kostte enige overtuiging, maar Henkel (bekend van Persil en Silan) is tegenwoordig prominent aanwezig op TikTok. Logisch, zegt Chris Romer (Wayne Parker Kent) op Emerce EDAY, want op TikTok is schoonmaken een rage.

Contentmarketing