Onderzoek: op Facebook slechts 61% van vragen aan bedrijven beantwoord
Bedrijven willen engagement op sociale media, maar als je ze een vraag stelt op Facebook? Vragen in de chat en bij de ‘comments’ blijven vaak onbeantwoord.
Bedrijven willen engagement op sociale media, maar als je ze een vraag stelt op Facebook? Vragen in de chat en bij de ‘comments’ blijven vaak onbeantwoord.
Half december heeft de FIOD een 28-jarige Amsterdammer aangehouden die zich zou hebben beziggehouden met onder andere oplichting via nepnieuwswebsites. De man kwam bij de FIOD in beeld in een strafrechtelijk onderzoek met doorzoekingen op 22 september.
De omzet van de digital specialist uit Sneek komt dit jaar voor het eerst op 4 miljoen euro uit. Tegelijkertijd constateert Snakeware dat de groei dreigt te stagneren, doordat jong talent steeds vaker vanuit de provincie naar de Randstad vertrekt.
Finfluencers zijn een snelgroeiend fenomeen. Het onderstreept de toegenomen belangstelling voor beleggen onder vooral jongeren. Finfluencers houden zich alleen niet altijd aan de regels, bijvoorbeeld omdat ze onzorgvuldige aanbevelingen doen en beleggingsadvies geven.
De gezamenlijke omzet van digitale bureaus in Nederland is in 2021 met 9,9 procent gegroeid, zo stelt belangenorganisatie Dutch Digital Agencies, tot 872 miljoen euro.
Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.
AH begon recent met ‘sponsored products’ op zijn website. Merken kunnen hun product nu prominenter in zicht brengen. Hoe werkt het en hoe kan het nog beter?
Het dwarse communicatiebureau KesselsKramer kondigde maandag twee digitale bureaus aan, maar wat die nou precies gaan doen, weten ze blijkbaar zelf nog niet. kesselskramer.digital en HolyPony.io zijn volgens het bepaald niet heldere persbericht ‘twee kanten van dezelfde bitcoin, met ieder een totaal ander doel’.
Hoe gaat de markt om met de (aanstaande) verdwijning van third-party cookies? Sjoerd van der Meijden van [M]media over wat de publisher nu al doet en weet, maar bovenal wat hij van de toekomst zonder third-party cookies verwacht.
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.
Postillion Hotels uit Rotterdam houdt in het halfjaar tot maart 2022 een promotiecampagne via de virtuele influencer Esther Olofsson.
Geen enkele politicus heeft zoveel nepvolgers op Instagram als Geert Wilders. Onder de volgers van de PVV-leider bevinden zich zo’n 80.000 ‘verdachte’ accounts. Ook het Instagram-profiel van Mark Rutte heeft veel nepvolgers: bijna 50.000 in totaal. Dit blijkt uit onderzoek van VPNGids.nl naar nepvolgers op sociale media.
Adobe heeft de winst in het viertal kwartaal van het gebroken boekjaar zien halveren. De winst daalde op jaarbasis van 2,25 miljard naar 1,23 miljard dollar. De omzet steeg evenwel van 3,4 miljard naar 4,1 miljard dollar. Adobe verdiende vooral meer aan abonnementen.
Emakina betrekt per juni 2022 een nieuw kantoor in Den Bosch, in het Innovatie Kwartier.
KLM heeft een nieuw bureau gekozen voor zowel creatie als media-inkoop. Vanaf dit najaar verzorgt dentsu Benelux de wereldwijde marketing van de luchtvaartmaatschappij.