Podcast The Brief: Jerome Kuijken (De Speld) over satire als krachtige vorm van communicatie
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.
In het KVK Handelsregister staan eind 2021 bijna 1000 vloggers en influencers ingeschreven. Afgezet tegen de bijna 13 miljoen Nederlandse YouTube- en Instagramgebruikers is dat slechts een fractie, maar het aantal groeit snel.
De kracht van marketing automation is onbetwist. Maar hoe bouw je een business case voor de aanschaf van marketing automation software? Vier stappen.
Conversie-optimalisatie kan niet zonder een goed testbeleid. Maar hoe zorg je voor een workflow die continu testen centraal stelt?
Saskia Baneke-Delfgaauw is de nieuwe directeur van brancheplatform VIA. Zij volgt Wendy Pouw op bij de belangenorganisatie voor adverteerders en exploitanten.
Maak continu testen onderdeel van je conversiestrategie. Je zult zien dat het resultaat aanmerkelijk verbetert.
David Lindheimer is benoemd tot Chief Product and Technology officer bij het Nederlandse Recharge.com, gespecialiseerd in het online opladen van prepaidkaarten.
De Turkse flitsbezorger Getir zendt in Engeland tv-commercials uit rondom het thema kerstmis.
Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.
Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.
Het bekende Nederlandse chocolademerk Tony’s Chocolonely droomt nog steeds van een experience center zoals Heineken die heeft. Het liefst een fabriek waar consumenten kunnen zien hoe de repen worden vervaardigd. De financiering kwam vorig jaar helaas niet rond, maar het staat nog steeds op de agenda. “Volgend jaar willen we ons vooral concentreren op de internationale expansie, en daarbij gaat e-commerce een belangrijke rol spelen,” zegt Daan Cosman, verantwoordelijk voor de digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, bij Emerce Digital Marketing dat komende donderdag virtueel van start gaat.
Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.
Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.
Met in deze editie interviews en verhalen over de Nederlandse online gokmarkt, verduurzaming in e-commerce, innovatie de fitnessmarkt en nog veel meer.
Het coronavirus heeft een zware wissel getrokken op de reisbranche. Onderzoek laat zien dat consumenten nog altijd graag op vakantie gaan, maar dat hun wensen wel zijn veranderd. Hoe speel je daar als adverteerder op in?