More stories

Podcast The Brief: Jerome Kuijken (De Speld) over satire als krachtige vorm van communicatie

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.

Creative
Premium

Flinke groei aantal vloggers

In het KVK Handelsregister staan eind 2021 bijna 1000 vloggers en influencers ingeschreven. Afgezet tegen de bijna 13 miljoen Nederlandse YouTube- en Instagramgebruikers is dat slechts een fractie, maar het aantal groeit snel.

Influencer marketing

Zo bouw je aan de business case voor marketing automation

De kracht van marketing automation is onbetwist. Maar hoe bouw je een business case voor de aanschaf van marketing automation software? Vier stappen.

Marketing automation

Greetz: nu alvast de test-workflow optimaliseren voor na corona

Conversie-optimalisatie kan niet zonder een  goed testbeleid. Maar hoe zorg je voor een workflow die continu testen centraal stelt?

Conversie
Premium

Saskia Baneke-Delfgaauw nieuwe directeur VIA

Saskia Baneke-Delfgaauw is de nieuwe directeur van brancheplatform VIA. Zij volgt Wendy Pouw op bij de belangenorganisatie voor adverteerders en exploitanten.

Marketing

Hoe uitgebreid testen je conversie kan verbeteren

Maak continu testen onderdeel van je conversiestrategie.  Je zult zien dat het resultaat aanmerkelijk verbetert.

B2B Digital
Premium

Voormalig Amazon-topman naar Recharge.com

David Lindheimer is benoemd tot Chief Product and Technology officer bij het Nederlandse Recharge.com, gespecialiseerd in het online opladen van prepaidkaarten.

Marketing
Premium

Getir maakt kerstcommercial

De Turkse flitsbezorger Getir zendt in Engeland tv-commercials uit rondom het thema kerstmis.

Marketing

De digitale economie verdient meer aandacht uit Den Haag

Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.

Online marketing

Brand Lift Study: zo meet je de impact van je brand-media

Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.

Analytics
Premium

Emerce Digital Marketing: Tony Chocolonely wil experience center

Het bekende Nederlandse chocolademerk Tony’s Chocolonely droomt nog steeds van een experience center zoals Heineken die heeft. Het liefst een fabriek waar consumenten kunnen zien hoe de repen worden vervaardigd. De financiering kwam vorig jaar helaas niet rond, maar het staat nog steeds op de agenda. “Volgend jaar willen we ons vooral concentreren op de internationale expansie, en daarbij gaat e-commerce een belangrijke rol spelen,” zegt Daan Cosman, verantwoordelijk voor de digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, bij Emerce Digital Marketing dat komende donderdag virtueel van start gaat.

Online marketing

Waarom je nu een overstap naar Google Analytics 4 moet overwegen

Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.

Analytics

Horeca 2.0: het belang van sociale media voor de feestdagen

Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.

Social

Emerce magazine #187 | Gratis download

Met in deze editie interviews en verhalen over de Nederlandse online gokmarkt, verduurzaming in e-commerce, innovatie de fitnessmarkt en nog veel meer.

Marketing

Onderzoek: de impact van Covid-19 op adverteren in de reisbranche

Het coronavirus heeft een zware wissel getrokken op de reisbranche. Onderzoek laat zien dat consumenten nog altijd graag op vakantie gaan, maar dat hun wensen wel zijn veranderd. Hoe speel je daar als adverteerder op in?

Online advertising