Digitale audiomarkt Nederland groeide 26% tot 17,3 miljoen euro
De digitale audiomarkt in Nederland is afgelopen jaar gegroeid tot een kleine twintig miljoen euro, aldus een nieuw onderzoek van IAB Europe.
De digitale audiomarkt in Nederland is afgelopen jaar gegroeid tot een kleine twintig miljoen euro, aldus een nieuw onderzoek van IAB Europe.
Facebook heeft vier inwoners van Vietnam aangeklaagd omdat die voor 36 miljoen dollar aan advertentiefraude zouden hebben gepleegd. Zij namen de accounts over van gebruikers die bij reclame- en marketingbureaus werkten.
Carglass Nederland, YoungCapital en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2021. Daarnaast maken Patrick van Wattum (Mailcampaigns), Quint Wapenaar (Basic-Fit) en Niels Gleditzsch (Albert Heijn) kans op de titel van E-mail Professional van het jaar. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Summit op donderdag 30 september.
Vandaag worden de nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen.
Bedrijven mogen alleen nog consumenten bellen die daarmee vooraf hebben ingestemd, die klant zijn of dat recent zijn geweest. Hiermee krijgt de consument de controle over wie hem mag bellen.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op de naleving van deze regels. Ondernemers die zich niet aan de nieuwe regels houden en consumenten bellen zonder dat ze daarvoor toestemming hebben verleend, kunnen een boete of een last onder dwangsom verwachten. De ACM roept consumenten op zich te melden als bedrijven hen na 1 juli zonder toestemming bellen.
Met ingang van 1 juli stelt de wet nieuwe eisen aan bedrijven die consumenten of ZZP’ers bellen voor een commerciële, ideële of charitatieve aanbieding. Dit mag alleen als het bedrijf kan aantonen dat:
De consument daar vooraf vrijwillig en ondubbelzinnig mee heeft ingestemd, of de consument bij datzelfde bedrijf voor het zelfde soort product klant is of recent is geweest. Het bedrijf mag maximaal nog drie jaar bellen als de consument geen klant meer is.
In alle gevallen kan de consument tijdens het gesprek het ‘recht van verzet’ inroepen. Het is daarvoor voldoende als de consument zegt: ‘Ik wil dat u mij niet meer belt. Het bedrijf mag dan niet nog eens bellen. Dit recht moet het bedrijf dat belt bij elk gesprek actief aanbieden. Dit betekent dat de consument de regie houdt over de telefoontjes die hij krijgt en bij ieder gesprek de mogelijkheid heeft zijn toestemming weer in te trekken.
Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik, Daphne Smaling en Marvin Vacquier Droop hebben de drie verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt.
TikTok genereerde in de eerste helft van 2021 920 miljoen dollar omzet en de groei daarin versnelt alleen maar. Nieuwe cijfers van onderzoeker Sensor Tower laten zien dat consumenten afgelopen zes maanden voor 65 miljard dollar uitgaven aan apps.
Happy Horizon uit Eindhoven breidt wederom verder uit en sluit e-commerce marketing-specialist Evoworks uit Arnhem aan. De Happy Horizon groep groeit hiermee naar zo’n 400 digital marketing talenten in diverse branches en marketing disciplines.
Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.
Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.
YouTube-bureau Team5pm richt een nieuwe tak van het bedrijf op dat zich louter toelegt op reclamecampagnes op de videosite.
MeMo2 en New Growth Strategies gaan nauw met elkaar samenwerken op strategisch niveau, zo maken ze vanochtend bekend.
Het Wereld Natuur Fonds is bezig met een digitale transitie en werkt niet meer campagnegestuurd, maar zoekt permanent contact met belangstellenden. Daarom lanceert het onder andere een voice-app.
B2B draait om persoonlijke relaties. Die zijn lastig op te schalen, maar digitaal mist de “personal touch”. Online personalisatie is echter niet moeilijk.
Alle SEO en content marketing activiteiten van NS International (NSI) zijn naar Mindshare.Greenhouse gegaan.
Met in deze editie interviews en verhalen over korte ketens in e-commerce, problemen op het web, glasvezelnetwerken en nog veel meer.