More stories

Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Bedrijven moeten aan hun beeldtaal werken’

Twitter en Facebook zijn ietwat verzuurde platforms geworden, waar emoties soms hoog oplopen, in tegenstelling tot Instagram en TikTok, want daar word je nog altijd blij van. Het zijn ook platforms waar bedrijven serieus naar moeten kijken. “Durf te experimenteren,” adviseert social media expert Kirsten Jassies op Emerce Digital Marketing.

Social

Personaliseer digitale ervaringen voor je klanten met een headless CMS

Ook online is een persoonlijke beleving de norm. Een (hyper)persoonlijke benadering van klanten leidt tot betere conversie. Hoe? Met een headless CMS.

CMS
Premium

Adobe boekt beter dan verwachte resultaten

Adobe Systems heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar hogere resultaten geboekt dan verwacht.

Creative

Digital Marketing 2021

Blijf up to speed in digitale marketing

Marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Blijf weg van het infuus van Big Tech’

Big Tech wordt steeds machtiger. Niet alleen in financieel opzicht. “Ik durf te wedden dat jullie minstens tien diensten gebruiken van Big Tech-bedrijven, van Google Ads tot de hardware van Apple,” stelt Bart Meerdink, digitaal strategist van Beeckestijn Business School. “Maar intussen komt er steeds minder bezoekersverkeer naar je site.”

Marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: ‘1st party op orde brengen kost tijd’

Het duurt nog maar een paar maanden, voordat 3rd party data amper nog bruikbaar zijn. Omschakelen naar 1st party data is complex, duurt lang, maar loont volgens Peter van der Schaar op lange termijn.

Online marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: crisiscommunicatie bij TUI

TUI Nederland stond samen met partner Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op sociale media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een flinke duikvlucht. Om TUI’s klantenservice te ontlasten werden het communicatiemanagement en de webcare opgeschaald.

Customer Service

Drie inzichten waarmee Body&Fit de digital experience verbeterde 

Body&Fit, aanbieder van voedingssupplementen optimaliseerde de website. Belangrijkste ingrediënten: zicht op de de gebruikers maar vooral op de juiste data.

Conversie
Premium

Emerce Digital Marketing: Een-op-een communiceren met massa’s

In de achttiende eeuw kende de winkelier de klant persoonlijk, met de komst van massamedia en zelfbediening raakten we het contact met de klant echter kwijt. Maar tegenwoordig is een-op-een massabereik dankzij sociale media realiteit geworden. Zegt Grad Conn, Experience & Marketing Officer bij Sprinklr, op Emerce Digital Marketing dat morgen van start gaat.

Customer Experience

Alternatieven voor third-party cookies: zo blijft je marketing effectief

Wat als het overgrote deel van je klantdata verdwijnt door het wegvallen van third-party cookies? Hoog tijd om te kijken naar de alternatieven. 

Online marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: Praxis wil zijn AR rekenhulp breder inzetten

Bouwmarkt Praxis wil zijn onlangs gelanceerde AR rekenhulp voor vloeren ook voor andere doeleinden inzetten. Op Emerce Digital Marketing. dat donderdag virtueel van start gaat, noemt Erik Jan van Zwieten van Praxis zelfs de mogelijkheid om het aantal liters verf voor muren te kunnen bereken.

Customer Experience

Zo draagt digital marketing nog meer bij aan je bedrijfsresultaten

Dit whitepaper bespreekt 3 gebieden die bijdragen aan jouw inbound marketingstrategie, om zo meer kwalitatieve leads te trekken.

Marketing
Premium

Nieuwe aanstellingen in top HERC

Annabelle Klop, Maarten Nefkens en Timo ter Braak gaan aan de slag voor HERC. Ze gaan daar respectievelijk de functies bekleden van client service director, strategy director en art director.

Digital Agencies
Premium

Eerste investering voor nieuwe Nederlandse reclamemarktplaats

De start-up Media Futures Market heeft een eerste investering opgehaald bij Marco Aarnink en Tim Geenen. “Marktplaatsen moeten simpeler. Bij ons koop je direct bij de exploitant”, zegt initiatiefnemer Stijn Gimbrère.

Marketing
Premium

Merkle en Sprinklr breiden samenwerking uit

Merkle Nederland breidt de samenwerking met CXM-platform Sprinklr uit. De gezamenlijke customer experience management (CXM) expertise wordt ingezet voor onder meer digitale marketing, advertenties en service experience strategieën.

Marketing