More stories

Premium

Infographic: een bedrijfsgids voor TikTok

Meer bedrijven onderkennen het potentieel van TikTok voor hun digitale marketinginspanningen. Het platform ligt op schema om in 2021 1 miljard gebruikers te faciliteren, vergelijkbaar met het bereik van Instagram. Het team van ZenBusiness stelde tips samen voor de merkaanwezigheid op het platform.

Marketing

Hoe wordt een platform volwassen? De case van Studiekeuze123.nl

Studiekeuze123 is het belangrijkste platform dat helpt met het kiezen van een studie. Die status werd opgebouwd door stap voor stap te blijven ontwikkelen.

Web-design
Premium

AI toont aan welke productfoto we interessanter vinden

Voor marketeers is het de uitdaging om een productadvertentie zo aantrekkelijk mogelijk te maken om uiteindelijk meer producten te verkopen. Dit doen ze met wervende teksten, maar ook met foto’s en video’s. Foto’s blijken een grote impact te hebben. Op basis van de foto alleen, kan worden voorspeld welke hotel je waarschijnlijk gaat bekijken. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam.

Web-design
Premium

Jumbo Supermarkten professionaliseert retailmedia

Jumbo Supermarkten wordt ook media-exploitant en tuigt een professionele organisatie op om geld te verdienen met zijn eigen digitale media. Dit kan tientallen tot honderden miljoenen euro’s extra omzet opleveren.

Retail

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?

Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?

Marketing
Premium

Europese adverteerders besteedden 69 miljard aan internetreclame (+6%)

In 2020 gaven adverteerders in Europa 69,4 miljard euro uit aan online reclame, 6,3 procent meer dan in 2019. In Nederland lag die groei de helft lager en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.

Online advertising
Premium

Digitale audiomarkt Nederland groeide 26% tot 17,3 miljoen euro

De digitale audiomarkt in Nederland is afgelopen jaar gegroeid tot een kleine twintig miljoen euro, aldus een nieuw onderzoek van IAB Europe.

Online advertising
Premium

Facebook klaagt advertentiefraudeurs aan

Facebook heeft vier inwoners van Vietnam aangeklaagd omdat die voor 36 miljoen dollar aan advertentiefraude zouden hebben gepleegd. Zij namen de accounts over van gebruikers die bij reclame- en marketingbureaus werkten.

Facebook Advertising
Premium

Carglass Nederland, YoungCapital en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne

Carglass Nederland, YoungCapital en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2021. Daarnaast maken Patrick van Wattum (Mailcampaigns), Quint Wapenaar (Basic-Fit) en Niels Gleditzsch (Albert Heijn) kans op de titel van E-mail Professional van het jaar. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Summit op donderdag 30 september.

E-mailmarketing
Premium

Nieuwe regels telemarketing van kracht

Vandaag worden de nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen.

Bedrijven mogen alleen nog consumenten bellen die daarmee vooraf hebben ingestemd, die klant zijn of dat recent zijn geweest. Hiermee krijgt de consument de controle over wie hem mag bellen.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op de naleving van deze regels. Ondernemers die zich niet aan de nieuwe regels houden en consumenten bellen zonder dat ze daarvoor toestemming hebben verleend, kunnen een boete of een last onder dwangsom verwachten. De ACM roept consumenten op zich te melden als bedrijven hen na 1 juli zonder toestemming bellen.

Met ingang van 1 juli stelt de wet nieuwe eisen aan bedrijven die consumenten of ZZP’ers bellen voor een commerciële, ideële of charitatieve aanbieding. Dit mag alleen als het bedrijf kan aantonen dat:
De consument daar vooraf vrijwillig en ondubbelzinnig mee heeft ingestemd, of de consument bij datzelfde bedrijf voor het zelfde soort product klant is of recent is geweest. Het bedrijf mag maximaal nog drie jaar bellen als de consument geen klant meer is.

In alle gevallen kan de consument tijdens het gesprek het ‘recht van verzet’ inroepen. Het is daarvoor voldoende als de consument zegt: ‘Ik wil dat u mij niet meer belt. Het bedrijf mag dan niet nog eens bellen. Dit recht moet het bedrijf dat belt bij elk gesprek actief aanbieden. Dit betekent dat de consument de regie houdt over de telefoontjes die hij krijgt en bij ieder gesprek de mogelijkheid heeft zijn toestemming weer in te trekken.

Legal
Premium

Genomineerden Programmatic Awards 2021 zijn bekend

Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik, Daphne Smaling en Marvin Vacquier Droop hebben de drie verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt.

Programmatic
Premium

Kwart meer uitgaven aan mobiele apps: 65 miljard dollar

TikTok genereerde in de eerste helft van 2021 920 miljoen dollar omzet en de groei daarin versnelt alleen maar. Nieuwe cijfers van onderzoeker Sensor Tower laten zien dat consumenten afgelopen zes maanden voor 65 miljard dollar uitgaven aan apps.

Mobile
Premium

Evoworks uit Arnhem sluit zich aan bij Happy Horizon

Happy Horizon uit Eindhoven breidt wederom verder uit en sluit e-commerce marketing-specialist Evoworks uit Arnhem aan. De Happy Horizon groep groeit hiermee naar zo’n 400 digital marketing talenten in diverse branches en marketing disciplines.

Digital Agencies

De toekomst van online conversieoptimalisatie: Drie centrale thema’s volgens retailers zelf

Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.

Conversie

De toekomst van Journey Orchestration

Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.

Customer Experience