Klarna breidt uit met marketingdiensten
Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.
Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.
Vanwege de snelle groei van e-commerce en de populariteit van online winkels is Product Information Management (PIM) steeds noodzakelijker geworden. Assortimenten zijn van enkele duizenden artikelen naar soms wel honderdduizenden artikelen gegroeid. Ook leverancier van apparatuur, keukengereedschap, bestek, serveer- en buffetartikelen voor de horeca Hendi kampte met deze uitdaging. Jeffry Wiesnekker van Hendi en implementatiepartner Maarten van Dijk van XSARUS praten er over op Emerce PIM, een serie presentaties die vanaf vandaag kan worden bekeken.
Conversieoptimalisatie = A/B-testen? Klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om goed te A/B-testen, maar wel genoeg voor een andere aanpak.
Cristiano Ronaldo, Justin Bieber, Ariana Grande, Selena Gomez en Taylor Swift behoren tot ’s werelds populairste influencers op sociale media, gemeten naar het aantal volgers. Visual Capitalist stelde onderstaande Top 50 samen.
Digitaal maakt van alles meetbaar. Dat is mooi. Maar er komt te veel focus op kortetermijnresultaten. Merken worden daardoor minder effectief. Veel digitale merken zijn eigenlijk helemaal geen merken meer, maar blands geworden. Ze proeven en ruiken hetzelfde. Er zijn alleen al 165 online matrasverkopers die je amper van elkaar kunt onderscheiden, zegt merkstrateeg Ingmar de Lange op Emerce Digital Marketing.
Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.
EasyToys, leverancier van seksspeeltjes, wist met behulp van affiliate marketing effectief in te spelen op COVID-19, vlak voor Black Friday. Het lukte ze de producten ‘smaakvol’ weg te zetten tijdens dit jaarevenement, met als resultaat een ROAS (Return On Advertising Spend) van 1184 procent.
Er is zoveel mogelijk binnen marketing automation. Maar in de praktijk merkt de consument nog hier bar weinig van. Daniel Nokes, commercieel directeur van Ematters, laat op Emerce Digital Marketing zien waarom strategie, technologie en data de kernonderwerpen zijn om échte marketing automation te bedrijven.
Twitter en Facebook zijn ietwat verzuurde platforms geworden, waar emoties soms hoog oplopen, in tegenstelling tot Instagram en TikTok, want daar word je nog altijd blij van. Het zijn ook platforms waar bedrijven serieus naar moeten kijken. “Durf te experimenteren,” adviseert social media expert Kirsten Jassies op Emerce Digital Marketing.
Ook online is een persoonlijke beleving de norm. Een (hyper)persoonlijke benadering van klanten leidt tot betere conversie. Hoe? Met een headless CMS.
Adobe Systems heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar hogere resultaten geboekt dan verwacht.
Big Tech wordt steeds machtiger. Niet alleen in financieel opzicht. “Ik durf te wedden dat jullie minstens tien diensten gebruiken van Big Tech-bedrijven, van Google Ads tot de hardware van Apple,” stelt Bart Meerdink, digitaal strategist van Beeckestijn Business School. “Maar intussen komt er steeds minder bezoekersverkeer naar je site.”
Het duurt nog maar een paar maanden, voordat 3rd party data amper nog bruikbaar zijn. Omschakelen naar 1st party data is complex, duurt lang, maar loont volgens Peter van der Schaar op lange termijn.
TUI Nederland stond samen met partner Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op sociale media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een flinke duikvlucht. Om TUI’s klantenservice te ontlasten werden het communicatiemanagement en de webcare opgeschaald.