Klantenserviceprojecten opnieuw in het vizier: Automatisering, klanttevredenheid, kosten-baten
Plannen rond de klantenservice hebben meteen (goede of slechte) impact. Kijk dus slim naar automatisering, klanttevredenheid en kosten-baten
Plannen rond de klantenservice hebben meteen (goede of slechte) impact. Kijk dus slim naar automatisering, klanttevredenheid en kosten-baten
Menselijk gedrag laat zich op veel verschillende manieren beïnvloeden. Behavorial of persuasive design introduceert triggers om gebruikers ‘een zetje in […]
Meer online kopers, meer online verkopers, én meer privacy. Hoe krijg je producten bij de juiste doelgroep? Een campagne van Karwei laat zien hoe het kan.
Meer bedrijven onderkennen het potentieel van TikTok voor hun digitale marketinginspanningen. Het platform ligt op schema om in 2021 1 miljard gebruikers te faciliteren, vergelijkbaar met het bereik van Instagram. Het team van ZenBusiness stelde tips samen voor de merkaanwezigheid op het platform.
Studiekeuze123 is het belangrijkste platform dat helpt met het kiezen van een studie. Die status werd opgebouwd door stap voor stap te blijven ontwikkelen.
Voor marketeers is het de uitdaging om een productadvertentie zo aantrekkelijk mogelijk te maken om uiteindelijk meer producten te verkopen. Dit doen ze met wervende teksten, maar ook met foto’s en video’s. Foto’s blijken een grote impact te hebben. Op basis van de foto alleen, kan worden voorspeld welke hotel je waarschijnlijk gaat bekijken. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam.
Jumbo Supermarkten wordt ook media-exploitant en tuigt een professionele organisatie op om geld te verdienen met zijn eigen digitale media. Dit kan tientallen tot honderden miljoenen euro’s extra omzet opleveren.
Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?
In 2020 gaven adverteerders in Europa 69,4 miljard euro uit aan online reclame, 6,3 procent meer dan in 2019. In Nederland lag die groei de helft lager en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
De digitale audiomarkt in Nederland is afgelopen jaar gegroeid tot een kleine twintig miljoen euro, aldus een nieuw onderzoek van IAB Europe.
Facebook heeft vier inwoners van Vietnam aangeklaagd omdat die voor 36 miljoen dollar aan advertentiefraude zouden hebben gepleegd. Zij namen de accounts over van gebruikers die bij reclame- en marketingbureaus werkten.
Carglass Nederland, YoungCapital en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2021. Daarnaast maken Patrick van Wattum (Mailcampaigns), Quint Wapenaar (Basic-Fit) en Niels Gleditzsch (Albert Heijn) kans op de titel van E-mail Professional van het jaar. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Summit op donderdag 30 september.
Vandaag worden de nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen.
Bedrijven mogen alleen nog consumenten bellen die daarmee vooraf hebben ingestemd, die klant zijn of dat recent zijn geweest. Hiermee krijgt de consument de controle over wie hem mag bellen.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op de naleving van deze regels. Ondernemers die zich niet aan de nieuwe regels houden en consumenten bellen zonder dat ze daarvoor toestemming hebben verleend, kunnen een boete of een last onder dwangsom verwachten. De ACM roept consumenten op zich te melden als bedrijven hen na 1 juli zonder toestemming bellen.
Met ingang van 1 juli stelt de wet nieuwe eisen aan bedrijven die consumenten of ZZP’ers bellen voor een commerciële, ideële of charitatieve aanbieding. Dit mag alleen als het bedrijf kan aantonen dat:
De consument daar vooraf vrijwillig en ondubbelzinnig mee heeft ingestemd, of de consument bij datzelfde bedrijf voor het zelfde soort product klant is of recent is geweest. Het bedrijf mag maximaal nog drie jaar bellen als de consument geen klant meer is.
In alle gevallen kan de consument tijdens het gesprek het ‘recht van verzet’ inroepen. Het is daarvoor voldoende als de consument zegt: ‘Ik wil dat u mij niet meer belt. Het bedrijf mag dan niet nog eens bellen. Dit recht moet het bedrijf dat belt bij elk gesprek actief aanbieden. Dit betekent dat de consument de regie houdt over de telefoontjes die hij krijgt en bij ieder gesprek de mogelijkheid heeft zijn toestemming weer in te trekken.
Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik, Daphne Smaling en Marvin Vacquier Droop hebben de drie verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt.
TikTok genereerde in de eerste helft van 2021 920 miljoen dollar omzet en de groei daarin versnelt alleen maar. Nieuwe cijfers van onderzoeker Sensor Tower laten zien dat consumenten afgelopen zes maanden voor 65 miljard dollar uitgaven aan apps.