More stories

Premium

Chrome krijgt cookievervangende FLoC derde kwartaal 2023

Google wil het nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome nu in derde kwartaal van 2023 introduceren. Tegen die tijd moet het gebruik van conventionele cookies zijn afgezworen.

Online advertising
Premium

BLEND360 neemt digital markting adviesbureau Engagement Factory over

BLEND360 neemt het Nederlandse digitale transformatie adviesbureau Engagement Factory uit Eindhoven over voor een onbekend bedrag.

Digital Agencies
Premium

fonQ claimt met digitale styling-beleving 76% hogere omzet

Testen van fonQ met een nieuwe styling tool hebben geleid tot een 76 hoger hogere omzet.

Conversie

Boston Consulting Group: ‘Organisaties moeten meer aandacht besteden aan measurement’

Deel 6 uit een interviewserie over het verdwijnen van cookies: José Luis Casas en Alistair Gardiner van de Boston Consulting Group (BCG).

Marketing
Premium

Marcel van der Heijden begint bureau GoodKarma

Marcel van der Heijden, die in het verleden oprichter en managing director was van A friend of mine, lanceert samen met Allard Warmelink en Orsi Szentes het nieuwe bureau GoodKarma.

Marketing

Maak van je website een leadgenerator

Ook B2B-bedrijven maken meer werk van online sales en van het binnenhalen van leads. Zeven stappen om via je website meer en betere leads te genereren. Belangrijk: trek je salesteam er vooral al bij in de ontwerpfase.

HubSpot

Centraal klantbeeld als fundament voor klantgerichte communicatie

Hoe communiceer je relevant met bijna 5 miljoen leden? De aanpak van de ANWB leverde de Customer Data Award van DDMA op.

B2B Digital

A/B-testen: Tips vanuit de consumentenpsychologie

Zonder functionaliteit en toegankelijkheid geen conversie. Verbeter je de conversie vooral verder door te experimenteren met intuïtie en verleiding.

Conversie
Premium

Publicis herstelt van coronacrisis

De Franse mediagroep Publicis meldt een organische groei van 17 procent over het derde kwartaal. Een jaar geleden geleden leverde de groep nog 13 procent in.

Digital Agencies

Zo maak je lokaal een succesvol onderdeel van je online strategie

Omzet in winkels blijft belangrijk en balans in online en offline verkoopaandacht is nodig. Maak ‘lokaal’ onderdeel van de online strategie.

Marketing

Wanneer is een website migratie succesvol?

Uitgangspunt van een succesvolle websitemigratie dient dan ook altijd het behoud van organische posities en daardoor organisch verkeer te zijn.  Maar hoe pak je dat nu eigenlijk goed aan?

Web performance
Premium

Handpicked agencies lanceert een nieuw mediabureau Featly

Handpicked agencies lanceert een nieuw mediabureau Featly. Het negende bureau binnen dit collectief richt zich vanuit Amstelveen op datagedreven media strategie, inkoop en planning.

Digital Agencies

Tussen vrijheid en uniformiteit: Zo houdt TU Delft grip op de lappendeken aan content

Een inhaalslag bij de TU Delft: online niet langer het technische (CMS-)raamwerk, maar de inhoud als vertrekpunt. En dus: betere digitale toegankelijkheid.

CMS

Handvatten om stereotypering in je campagne tegen te gaan

Campagnes zijn in Nederland niet vrij van stereotypen en dat kan tegen de adverteerder werken. Leer hoe je stereotypering kunt voorkomen.

B2B Digital

AdTech-industrie moet vertrouwen van consument terugwinnen

De digitale consument moet weer keuze en controle krijgen over zijn eigen data. Alleen zo kan er weer vertrouwen komen in de AdTech-industrie.

B2B Digital