More stories

Premium

Bol.com wordt steeds meer reclameplatform voor verkopers

Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar met tien procent gestegen. Het aantal inhouse adverteerders blijft alleen maar stijgen.

Online advertising
Premium

DDB creatieven Marvin The en Marius Lichtendahl starten Toko Agency

Na twaalf jaar samen te hebben gewerkt voor bureaus als Ogilvy, Publicis, JWT Hamburg en SIngapore, Fitzroy en recent DDB Unlimited, vonden Marvin The en Marius Lichtendahl het de hoogste tijd om zelf een bureau te starten. Vanuit de gedachte; minder politiek, meer dingen maken.

Marketing

Écht outside-in denken in het commerciële proces: Zo pak je het aan

Outside-in denken is een goed principe maar geeft in de praktijk soms frictie. Halfslachtige implementatie en de verkeerde metrics zijn vaak het probleem.

HubSpot
Premium

DTC Media Online verder als PowerKraut

De online tak van mediabedrijf DTC Media is met ingang van deze week afgesplitst van de offline divisie en gaat zelfstandig verder als PowerKraut. Dat nieuwe bedrijf gaat zich volledig toeleggen op online sales en marketing voor de autobranche.

Digital Agencies

Cookieloos: Concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter

Apple’s iOS 14 update heeft impact op je online marketing. Gevolgen én concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter op een rij.

Online marketing
Premium

‘Kleine uitgevers komen in gedrang op reclamemarkt’

Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.

Publishing

Klantenserviceprojecten opnieuw in het vizier: Automatisering, klanttevredenheid, kosten-baten

Plannen rond de klantenservice hebben meteen (goede of slechte) impact. Kijk dus slim naar automatisering, klanttevredenheid en kosten-baten

Retail

Persuasive design: Psychologische inzichten om gedrag (positief!) te beïnvloeden

Menselijk gedrag laat zich op veel verschillende manieren beïnvloeden. Behavorial of persuasive design introduceert triggers om gebruikers ‘een zetje in […]

Conversie

Karwei: Effectiever online adverteren met collaborative ads

Meer online kopers, meer online verkopers, én meer privacy. Hoe krijg je producten bij de juiste doelgroep? Een campagne van Karwei laat zien hoe het kan.

Online advertising
Premium

Infographic: een bedrijfsgids voor TikTok

Meer bedrijven onderkennen het potentieel van TikTok voor hun digitale marketinginspanningen. Het platform ligt op schema om in 2021 1 miljard gebruikers te faciliteren, vergelijkbaar met het bereik van Instagram. Het team van ZenBusiness stelde tips samen voor de merkaanwezigheid op het platform.

Marketing

Hoe wordt een platform volwassen? De case van Studiekeuze123.nl

Studiekeuze123 is het belangrijkste platform dat helpt met het kiezen van een studie. Die status werd opgebouwd door stap voor stap te blijven ontwikkelen.

Web-design
Premium

AI toont aan welke productfoto we interessanter vinden

Voor marketeers is het de uitdaging om een productadvertentie zo aantrekkelijk mogelijk te maken om uiteindelijk meer producten te verkopen. Dit doen ze met wervende teksten, maar ook met foto’s en video’s. Foto’s blijken een grote impact te hebben. Op basis van de foto alleen, kan worden voorspeld welke hotel je waarschijnlijk gaat bekijken. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam.

Web-design
Premium

Jumbo Supermarkten professionaliseert retailmedia

Jumbo Supermarkten wordt ook media-exploitant en tuigt een professionele organisatie op om geld te verdienen met zijn eigen digitale media. Dit kan tientallen tot honderden miljoenen euro’s extra omzet opleveren.

Retail

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?

Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?

Marketing
Premium

Europese adverteerders besteedden 69 miljard aan internetreclame (+6%)

In 2020 gaven adverteerders in Europa 69,4 miljard euro uit aan online reclame, 6,3 procent meer dan in 2019. In Nederland lag die groei de helft lager en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.

Online advertising