More stories

Het einde van de cookies: Eigen schuld, dikke bult (en kunnen we dezelfde fout vermijden?)

Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?

Marketing
Premium

Mede oprichter Jeroen ter Laak weg bij Adwise

Koen Kranenberg, Thijs Wolbers en Jip van Kervel zijn toegetreden als aandeelhouders van Adwise en de groep Wise Fundaments. Tegelijkertijd is mede-oprichter Jeroen ter Laak na 16 jaar uitgetreden als aandeelhouder.

Digital Agencies

Programmatic in eigen beheer brengen? Vijf punten om het succesvol te realiseren

In plaats van door een extern bureau doen adverteerders programmatic advertising vaker zelf. Geen eenvoudige omschakeling. Lees hier de vijf punten voor succes.

Programmatic

Systematisch betere CRO door gedragsverandering, het kan

Gedragsverandering in een organisatie realiseren is een grote opgave. Een gedragsmodel kan helpen om een organisatie CRO te laten omarmen.

B2B Digital

De heilige graal van digitaal meten

Meten is weten, ook in het digitale tijdperk. Digitaal meten is extra complex en onjuiste statistieken trekken de marketingstrategie scheef.

Attributie
Premium

Virtuele assistent Gem helpt inwoners van Tilburg

Inwoners kunnen van Tilburg kunnen over bepaalde onderwerpen vragen stellen aan de virtuele assistent ‘Gem’. Met deze nieuwe ontwikkeling haalde Tilburg samen met de gemeente Utrecht en Dienstverlening Drechtsteden de finale van de wedstrijd GemeenteDelers 2021.

Customer Service

Optimalisatie van conversie door meer te experimenteren

Hoe breng je versnelling in Conversion Rate Optimalization? Met de juiste rolverdeling in CRO-teams en door meer te testen en experimenteren.

B2B Digital
Premium

Klarna breidt uit met marketingdiensten

Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.

Online advertising
Premium

Emerce PIM: één enkele ‘bron van waarheid’

Vanwege de snelle groei van e-commerce en de populariteit van online winkels is Product Information Management (PIM) steeds noodzakelijker geworden. Assortimenten zijn van enkele duizenden artikelen naar soms wel honderdduizenden artikelen gegroeid. Ook leverancier van apparatuur, keukengereedschap, bestek, serveer- en buffetartikelen voor de horeca Hendi kampte met deze uitdaging. Jeffry Wiesnekker van Hendi en implementatiepartner Maarten van Dijk van XSARUS praten er over op Emerce PIM, een serie presentaties die vanaf vandaag kan worden bekeken.

B2B Digital

Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data

Conversieoptimalisatie = A/B-testen? Klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om goed te A/B-testen, maar wel genoeg voor een andere aanpak.

Conversie
Premium

Infographic: De Top 50 Social Media Influencers

Cristiano Ronaldo, Justin Bieber, Ariana Grande, Selena Gomez en Taylor Swift behoren tot ’s werelds populairste influencers op sociale media, gemeten naar het aantal volgers. Visual Capitalist stelde onderstaande Top 50 samen.

Influencer marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Digitaal is te ongeduldig geworden’

Digitaal maakt van alles meetbaar. Dat is mooi. Maar er komt te veel focus op kortetermijnresultaten. Merken worden daardoor minder effectief. Veel digitale merken zijn eigenlijk helemaal geen merken meer, maar blands geworden. Ze proeven en ruiken hetzelfde. Er zijn alleen al 165 online matrasverkopers die je amper van elkaar kunt onderscheiden, zegt merkstrateeg Ingmar de Lange op Emerce Digital Marketing.

Online marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Geen cookies? Geen probleem’

Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.

Conversie
Premium

Emerce Digital Marketing: EasyToys wil zijn producten wegzetten via serieuze content

EasyToys, leverancier van seksspeeltjes, wist met behulp van affiliate marketing effectief in te spelen op COVID-19, vlak voor Black Friday. Het lukte ze de producten ‘smaakvol’ weg te zetten tijdens dit jaarevenement, met als resultaat een ROAS (Return On Advertising Spend) van 1184 procent.

Affiliate marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: Blijft Marketing Automation een geloof?

Er is zoveel mogelijk binnen marketing automation. Maar in de praktijk merkt de consument nog hier bar weinig van. Daniel Nokes, commercieel directeur van Ematters, laat op Emerce Digital Marketing zien waarom strategie, technologie en data de kernonderwerpen zijn om échte marketing automation te bedrijven.

Marketing automation