Chrome krijgt cookievervangende FLoC derde kwartaal 2023
Google wil het nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome nu in derde kwartaal van 2023 introduceren. Tegen die tijd moet het gebruik van conventionele cookies zijn afgezworen.
Google wil het nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome nu in derde kwartaal van 2023 introduceren. Tegen die tijd moet het gebruik van conventionele cookies zijn afgezworen.
BLEND360 neemt het Nederlandse digitale transformatie adviesbureau Engagement Factory uit Eindhoven over voor een onbekend bedrag.
Testen van fonQ met een nieuwe styling tool hebben geleid tot een 76 hoger hogere omzet.
Deel 6 uit een interviewserie over het verdwijnen van cookies: José Luis Casas en Alistair Gardiner van de Boston Consulting Group (BCG).
Marcel van der Heijden, die in het verleden oprichter en managing director was van A friend of mine, lanceert samen met Allard Warmelink en Orsi Szentes het nieuwe bureau GoodKarma.
Ook B2B-bedrijven maken meer werk van online sales en van het binnenhalen van leads. Zeven stappen om via je website meer en betere leads te genereren. Belangrijk: trek je salesteam er vooral al bij in de ontwerpfase.
Hoe communiceer je relevant met bijna 5 miljoen leden? De aanpak van de ANWB leverde de Customer Data Award van DDMA op.
Zonder functionaliteit en toegankelijkheid geen conversie. Verbeter je de conversie vooral verder door te experimenteren met intuïtie en verleiding.
De Franse mediagroep Publicis meldt een organische groei van 17 procent over het derde kwartaal. Een jaar geleden geleden leverde de groep nog 13 procent in.
Omzet in winkels blijft belangrijk en balans in online en offline verkoopaandacht is nodig. Maak ‘lokaal’ onderdeel van de online strategie.
Uitgangspunt van een succesvolle websitemigratie dient dan ook altijd het behoud van organische posities en daardoor organisch verkeer te zijn. Maar hoe pak je dat nu eigenlijk goed aan?
Handpicked agencies lanceert een nieuw mediabureau Featly. Het negende bureau binnen dit collectief richt zich vanuit Amstelveen op datagedreven media strategie, inkoop en planning.
Een inhaalslag bij de TU Delft: online niet langer het technische (CMS-)raamwerk, maar de inhoud als vertrekpunt. En dus: betere digitale toegankelijkheid.
Campagnes zijn in Nederland niet vrij van stereotypen en dat kan tegen de adverteerder werken. Leer hoe je stereotypering kunt voorkomen.
De digitale consument moet weer keuze en controle krijgen over zijn eigen data. Alleen zo kan er weer vertrouwen komen in de AdTech-industrie.