More stories

Personaliseren kun je leren

Door goed te personaliseren kan de conversieratio een sprong maken en wie wil dat nou niet? Waar begin je en hoe pak je het goed aan?

B2B Digital
Premium

Google: 3rd party cookies pas eind 2023 weg uit Chrome

Google besluit om de ondersteuning voor 3rd party cookies in Chrome twee jaar later te beëindigen. Het uitfaseren begint pas in de tweede helft van 2023. De markt moet langer gelegenheid krijgen te spreken over en werken aan alternatieve systemen.

Marketing
Premium

Emerce Conversion: meten aan emoties

Sportskledingmerk Asics, dat zich grotendeels op hardlopers richt, wil het neuro-usability onderzoek waarmee de tool Shoefinder werd getest, breder gaan inzetten. Dat zegt Rick Hoving van Asics bij Emerce Conversion.

Conversie
Premium

Emerce Conversion: voor DELA is de telefoon het belangrijkste marketingmiddel

Als het over uitvaarten gaat heeft de consument het liefst persoonlijk contact. Bij uitvaartbedrijf DELA pakt 79 procent nog gewoon de telefoon, tegenover 21 die reageert via webformulieren. Maar waarom dat nou was, dat wisten ze bij DELTA lange tijd niet.

Conversie
Premium

Consumentenbonden: Stop álle profiling voor reclamedoeleinden

Een groep van tientallen Europese consumentenbonden en experts willen dat het helemaal verboden wordt om data van en over consumenten te grazen voor reclamedoeleinden.

Privacy
Premium

Emerce Conversion: de testcultuur van Squla

Door de coronapandemie kreeg ook Squla, dat oefenprogramma’s voor kinderen maakt, te maken met een enorme toeloop. Van de ene dag op de andere stroomde het aantal leerlingen toe. “We moesten onze servercapaciteit snel aanpassen,” vertelt Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth van Squla op Emerce Conversion.

Marketing
Premium

Greetz op Emerce Conversion: ‘Dalende conversieratio’s niet altijd slecht’

Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.

Conversie
Premium

Emerce Conversion: Center Parcs over brandings tijdens corona

Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.

Online advertising

Het einde van de cookies: Eigen schuld, dikke bult (en kunnen we dezelfde fout vermijden?)

Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?

Marketing
Premium

Mede oprichter Jeroen ter Laak weg bij Adwise

Koen Kranenberg, Thijs Wolbers en Jip van Kervel zijn toegetreden als aandeelhouders van Adwise en de groep Wise Fundaments. Tegelijkertijd is mede-oprichter Jeroen ter Laak na 16 jaar uitgetreden als aandeelhouder.

Digital Agencies

Programmatic in eigen beheer brengen? Vijf punten om het succesvol te realiseren

In plaats van door een extern bureau doen adverteerders programmatic advertising vaker zelf. Geen eenvoudige omschakeling. Lees hier de vijf punten voor succes.

Programmatic

Systematisch betere CRO door gedragsverandering, het kan

Gedragsverandering in een organisatie realiseren is een grote opgave. Een gedragsmodel kan helpen om een organisatie CRO te laten omarmen.

B2B Digital

De heilige graal van digitaal meten

Meten is weten, ook in het digitale tijdperk. Digitaal meten is extra complex en onjuiste statistieken trekken de marketingstrategie scheef.

Attributie
Premium

Virtuele assistent Gem helpt inwoners van Tilburg

Inwoners kunnen van Tilburg kunnen over bepaalde onderwerpen vragen stellen aan de virtuele assistent ‘Gem’. Met deze nieuwe ontwikkeling haalde Tilburg samen met de gemeente Utrecht en Dienstverlening Drechtsteden de finale van de wedstrijd GemeenteDelers 2021.

Customer Service

Optimalisatie van conversie door meer te experimenteren

Hoe breng je versnelling in Conversion Rate Optimalization? Met de juiste rolverdeling in CRO-teams en door meer te testen en experimenteren.

B2B Digital