Personaliseren kun je leren
Door goed te personaliseren kan de conversieratio een sprong maken en wie wil dat nou niet? Waar begin je en hoe pak je het goed aan?
Door goed te personaliseren kan de conversieratio een sprong maken en wie wil dat nou niet? Waar begin je en hoe pak je het goed aan?
Google besluit om de ondersteuning voor 3rd party cookies in Chrome twee jaar later te beëindigen. Het uitfaseren begint pas in de tweede helft van 2023. De markt moet langer gelegenheid krijgen te spreken over en werken aan alternatieve systemen.
Sportskledingmerk Asics, dat zich grotendeels op hardlopers richt, wil het neuro-usability onderzoek waarmee de tool Shoefinder werd getest, breder gaan inzetten. Dat zegt Rick Hoving van Asics bij Emerce Conversion.
Als het over uitvaarten gaat heeft de consument het liefst persoonlijk contact. Bij uitvaartbedrijf DELA pakt 79 procent nog gewoon de telefoon, tegenover 21 die reageert via webformulieren. Maar waarom dat nou was, dat wisten ze bij DELTA lange tijd niet.
Een groep van tientallen Europese consumentenbonden en experts willen dat het helemaal verboden wordt om data van en over consumenten te grazen voor reclamedoeleinden.
Door de coronapandemie kreeg ook Squla, dat oefenprogramma’s voor kinderen maakt, te maken met een enorme toeloop. Van de ene dag op de andere stroomde het aantal leerlingen toe. “We moesten onze servercapaciteit snel aanpassen,” vertelt Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth van Squla op Emerce Conversion.
Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.
Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.
Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?
Koen Kranenberg, Thijs Wolbers en Jip van Kervel zijn toegetreden als aandeelhouders van Adwise en de groep Wise Fundaments. Tegelijkertijd is mede-oprichter Jeroen ter Laak na 16 jaar uitgetreden als aandeelhouder.
In plaats van door een extern bureau doen adverteerders programmatic advertising vaker zelf. Geen eenvoudige omschakeling. Lees hier de vijf punten voor succes.
Gedragsverandering in een organisatie realiseren is een grote opgave. Een gedragsmodel kan helpen om een organisatie CRO te laten omarmen.
Meten is weten, ook in het digitale tijdperk. Digitaal meten is extra complex en onjuiste statistieken trekken de marketingstrategie scheef.
Inwoners kunnen van Tilburg kunnen over bepaalde onderwerpen vragen stellen aan de virtuele assistent ‘Gem’. Met deze nieuwe ontwikkeling haalde Tilburg samen met de gemeente Utrecht en Dienstverlening Drechtsteden de finale van de wedstrijd GemeenteDelers 2021.
Hoe breng je versnelling in Conversion Rate Optimalization? Met de juiste rolverdeling in CRO-teams en door meer te testen en experimenteren.