Franse start-ups dienen klacht in tegen Apple vanwege advertenties in iPhone
De Franse toezichthouder CNIL (Commission nationale de l’informatique et des libertés) gaat een klacht van zeker 1800 Franse start-ups tegen Apple behandelen.
De Franse toezichthouder CNIL (Commission nationale de l’informatique et des libertés) gaat een klacht van zeker 1800 Franse start-ups tegen Apple behandelen.
Reclame-uitgaven internationaal zullen dit jaar met 10,4 procent toenemen tot 634 miljard dollar. De uitgaven komen een jaar eerder voorbij pre-coronaniveau dan verwacht.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een outdoorcampagne van ijsmerk Ben & Jerry’s.
Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over. Het bureau wordt vanaf heden geïntegreerd in Publicis Benelux waarvan Jacco ter Schegget CEO is. Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren.
Bij de klantenservice is de tevredenheid van medewerkers vaak laag. Ondoordachte automatisering speelt een grote rol. Meer aandacht voor de medewerker.
ID Factory sluit zich aan bij NOBEARS. De twee marketingbedrijven vormen een nieuw collectief van meer dan 80 specialisten die zich richten op strategie, concept, design, ontwikkeling en marketing voor uiteenlopende (inter)nationale merken.
Booking.com springt van plaats 30 naar vier in het Social Travel 30-onderzoek. De bewegingen hierin laten onmiskenbaar zien dat Nederland zich opmaakt voor de zomervakantie.
Amazon neemt een zogeheten ‘Advertising Partner Network’ in gebruik, een stap in de professionalisering van de reclameactiviteiten die derden op het handelsplatform kunnen ontvouwen.
Een succesvolle banner is precisiewerk. Denk na over formaten, het doel, verschillende klanten, en test en meet. Lees hier richtlijnen met voorbeelden.
Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar met tien procent gestegen. Het aantal inhouse adverteerders blijft alleen maar stijgen.
Na twaalf jaar samen te hebben gewerkt voor bureaus als Ogilvy, Publicis, JWT Hamburg en SIngapore, Fitzroy en recent DDB Unlimited, vonden Marvin The en Marius Lichtendahl het de hoogste tijd om zelf een bureau te starten. Vanuit de gedachte; minder politiek, meer dingen maken.
Outside-in denken is een goed principe maar geeft in de praktijk soms frictie. Halfslachtige implementatie en de verkeerde metrics zijn vaak het probleem.
De online tak van mediabedrijf DTC Media is met ingang van deze week afgesplitst van de offline divisie en gaat zelfstandig verder als PowerKraut. Dat nieuwe bedrijf gaat zich volledig toeleggen op online sales en marketing voor de autobranche.
Apple’s iOS 14 update heeft impact op je online marketing. Gevolgen én concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter op een rij.
Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.