Emerce Digital Marketing: ‘Geen cookies? Geen probleem’
Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.
Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.
EasyToys, leverancier van seksspeeltjes, wist met behulp van affiliate marketing effectief in te spelen op COVID-19, vlak voor Black Friday. Het lukte ze de producten ‘smaakvol’ weg te zetten tijdens dit jaarevenement, met als resultaat een ROAS (Return On Advertising Spend) van 1184 procent.
Er is zoveel mogelijk binnen marketing automation. Maar in de praktijk merkt de consument nog hier bar weinig van. Daniel Nokes, commercieel directeur van Ematters, laat op Emerce Digital Marketing zien waarom strategie, technologie en data de kernonderwerpen zijn om échte marketing automation te bedrijven.
Twitter en Facebook zijn ietwat verzuurde platforms geworden, waar emoties soms hoog oplopen, in tegenstelling tot Instagram en TikTok, want daar word je nog altijd blij van. Het zijn ook platforms waar bedrijven serieus naar moeten kijken. “Durf te experimenteren,” adviseert social media expert Kirsten Jassies op Emerce Digital Marketing.
Ook online is een persoonlijke beleving de norm. Een (hyper)persoonlijke benadering van klanten leidt tot betere conversie. Hoe? Met een headless CMS.
Adobe Systems heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar hogere resultaten geboekt dan verwacht.
Big Tech wordt steeds machtiger. Niet alleen in financieel opzicht. “Ik durf te wedden dat jullie minstens tien diensten gebruiken van Big Tech-bedrijven, van Google Ads tot de hardware van Apple,” stelt Bart Meerdink, digitaal strategist van Beeckestijn Business School. “Maar intussen komt er steeds minder bezoekersverkeer naar je site.”
Het duurt nog maar een paar maanden, voordat 3rd party data amper nog bruikbaar zijn. Omschakelen naar 1st party data is complex, duurt lang, maar loont volgens Peter van der Schaar op lange termijn.
TUI Nederland stond samen met partner Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op sociale media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een flinke duikvlucht. Om TUI’s klantenservice te ontlasten werden het communicatiemanagement en de webcare opgeschaald.
Body&Fit, aanbieder van voedingssupplementen optimaliseerde de website. Belangrijkste ingrediënten: zicht op de de gebruikers maar vooral op de juiste data.
In de achttiende eeuw kende de winkelier de klant persoonlijk, met de komst van massamedia en zelfbediening raakten we het contact met de klant echter kwijt. Maar tegenwoordig is een-op-een massabereik dankzij sociale media realiteit geworden. Zegt Grad Conn, Experience & Marketing Officer bij Sprinklr, op Emerce Digital Marketing dat morgen van start gaat.
Wat als het overgrote deel van je klantdata verdwijnt door het wegvallen van third-party cookies? Hoog tijd om te kijken naar de alternatieven.
Bouwmarkt Praxis wil zijn onlangs gelanceerde AR rekenhulp voor vloeren ook voor andere doeleinden inzetten. Op Emerce Digital Marketing. dat donderdag virtueel van start gaat, noemt Erik Jan van Zwieten van Praxis zelfs de mogelijkheid om het aantal liters verf voor muren te kunnen bereken.
Dit whitepaper bespreekt 3 gebieden die bijdragen aan jouw inbound marketingstrategie, om zo meer kwalitatieve leads te trekken.