More stories

Premium

Gebruikers Android-apps worden anoniem voor adverteerders

Google legt een bom onder de reclamemarkt op Android. App-gebruikers zich later dit jaar ‘anonimiseren’. App-bouwers en adverteerders kunnen minder goed targeten en gaan lagere prijzen rekenen voor reclameruimte.

Online advertising

Traditionele conversie optimalisatie werkt niet (meer)

De discussie over het einde van cookies en het effect op conversie is niet zinvol want traditionele conversie optimalisatie is al een ‘race to the bottom’.

Conversie
Premium

Inschrijving DDMA Dutch CRO Awards geopend

Op donderdag 4 november wordt wederom het beste werk in conversion rate optimisation (CRO) bekroond tijdens de DDMA Dutch CRO Awards. Ambitieuze CRO-specialisten kunnen vanaf vandaag een case indienen in vier categorieën: Conversie, Mobiel, Personalisatie en Acquisitie.

Conversie
Premium

Nutrilon doet cashbacks met Tikkie

De fabrikant van babyvoeding Nutrilon begint een doorlopend loyaltyprogramma met Tikkie. Na iedere aankoop van een product scannen ouders het item. Na verloop van tijd kunnen ze via Tikkie geld terug ontvangen.

Marketing

Wat is data hygiëne en hoe kun je er de ROI van je CRM mee verhogen?

Een CRM met goede data hygiëne kan je salesteam goed op weg helpen. Maar wat is goede data hygiëne? De belangrijkste kenmerken en uitgangspunten op een rij. 

HubSpot
Premium

Kantar lijft crossmedia meetspecialist MeMo2 in

Kantar neemt de Amsterdamse crossmedia effect tracking specialist MeMo2 over voor een niet nader bekend gemaakt bedrag.

Digital Agencies

Cristian van Nispen (Dept): ‘Tooling voor de korte termijn, first-party data voor de lange termijn’

Cristian van Nispen -Dept- over cookieless. “Bij onze klanten blijft het tot nu toe verrassend stil.” Deel 4 uit een serie over het verdwijnen van cookies.

Privacy
Premium

HEMA, Corendon en VodafoneZiggo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award

HEMA, Corendon en VodafoneZiggo zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2021. Net als vorig jaar presenteren de drie genomineerden op donderdag 2 december hun case tijdens een speciale online editie.

Analytics

Messaging: onmisbaar kanaal in 2021

Messaging is populairder geworden door de lockdowns. Twee voorbeelden uit de praktijk tonen hoe messaging leidde tot grotere klanttevredenheid.

Marketing
Premium

Eline Deijs krijgt leiding mediatak Candid

Eline Deijs treedt per 1 juni aan als managing director van de mediatak van Candid. Zij wordt eindverantwoordelijk voor alle mediadienstverlening bij de bureaugroep.

Digital Agencies

Wat te denken van de Privacy Sandbox, Google’s alternatief voor 3rd-party cookies?

In de Privacy Sandbox experimenteert Google met de vervanging van 3rd-party cookies. Wat zijn de ontwikkelingen er wat moeten we ervan denken?

Marketing
Premium

Intergamma bouwt verder met dentsu

Intergamma heeft besloten om media- en datastrategie, planning en inkoop onder te brengen bij dentsu. Voor de inzet van digitale media was Intergamma al klant bij dentsu. Het account komt van Mindshare.

Digital Agencies

Vijf voordelen van Native Advertising

Native Advertising heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Vijf voordelen van deze vorm van advertising. 

Native advertising
Premium

Schrems dient honderden klachten in over cookiewalls

Zo’n 560 websites in 33 landen hebben vandaag een klacht ontvangen over hoe zij een cookiewall toepassen. De vorm ervan is niet duidelijk, misleidend of niet compleet.

Privacy
Premium

WhatsApp trekt maatregelen privacyvoorwaarden alsnog in

Het alom bekritiseerde privacybeleid van WhatsApp lijkt op een mislukking uit te draaien: moeder Facebook heeft besloten om gebruikers die niet akkoord gaan met de nieuwe privacyvoorwaarden niet te beknotten.

Privacy