More stories

Premium

Coca Cola zet AR in voor ‘margerijke drankjes’

Coca-Cola European Partners Nederland lanceert The Soda Experience voor horecapartners in Nederland. Consumenten kunnen een QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone en dan verschijnt met behulp van augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment voor de ogen van de klant op tafel.

Virtual reality
Premium

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het zogeheten THX Shopper Analytics platform. Dat monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 consumenten.

Analytics

Madelon Fortuin: ‘Cookies passen niet bij de merkbelofte van NRC’

Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.

Online marketing
Premium

‘Grootste deel iOS gebruikers weigert tracking’

Wereldwijd weigert 88 procent van de iOS gebruikers tracking door apps. In de VS is dit zelfs 96 procent, zo blijkt uit onderzoek van Flurry Analytics, een onderdeel van Verizon.

Privacy

Sam van Houten (KeyWI): Alles voor de Google ranking

Sam van Houten, co-founder van KeyWI, ontwikkelde een tool om online marketeers te helpen de vindbaarheid via Google te verbeteren.  

SEO
Premium

Mischa Schreuder verruilt PublicisGroupe voor Fitzroy

Mischa Schreuder wordt per direct Creative Partner bij bureau Fitzroy in Amsterdam. Het bureau wil met zijn komst enerzijds grotere merken gaan bedienen en anderzijds ook meer zelf gaan investeren in eigen producten.

Digital Agencies

Google’s Responsive Search Ads nu standaard advertentietype: de voor- en nadelen

RSA’s vervangen ETA’s als Google’s standaard advertentieformaat. Hiermee dwingt Google campagne-automatisering nog meer af. Wat zijn de voor- en nadelen?

Online marketing

Nog één dag te lezen! De averechtse werking van pushen  

De aanhouder wint maar teveel aandringen roept weerstand op. Hoe zit dat? En hoe kun je consumenten benaderen zonder ze tegen de haren in te strijken?

Communicatie
Premium

Digitaal bureau 4NG neemt Netvlies over

Digitaal bureau 4NG neemt voor een onbekend bedrag branchegenoot Netvlies over. Naast technologische kennis op het gebied van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius voegt 4NG met Netvlies ook veel strategische kennis en marketingervaring toe.

Digital Agencies

Reynder Bruyns (dentsu): ‘Geef meer aandacht aan de daadwerkelijke impact van je communicatie.’

Reynder Bruyns, Strategy Director bij dentsu over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. Deel 2 uit een interview-reeks over dit onderwerp. 

Privacy

Hoe Porsche z’n merk bouwt

Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor Porsche de komende jaren nu elektrisch rijden opkomt en er steeds meer modellen op de markt komen?

B2B Digital

B2B-leadgeneratie: een strategie in vijf stappen

Succesvolle marketing bij B2B vraagt om een eigen aanpak. Met dit vijfstappenplan ontwikkel je de best mogelijke B2B-leadgeneratie.

Online marketing
Premium

Bijna verdubbeling omzet retailmedia Criteo

Steeds meer winkeliers nemen technologie af bij Criteo om ruimte in hun digitale schappen te exploiteren met reclame. Het Franse bedrijf zag de omzet daaruit met 72 procent toenemen.

Online advertising
Premium

Belastingdienst heeft 5500 volgers op Instagram

Om jongeren (18-35 jaar) beter te kunnen bereiken is de Belastingdienst vorig jaar maart gestart met een Instagram account. Binnen een jaar heeft de Belastingdienst 5500 volgers op Instagram: 60 procent van hen is jonger dan 35 jaar.

Social

Negen tips voor een succesvol verkoopgesprek

Een succesvol telefonisch verkoopgesprek is geen eenvoudige opgave. Negen tips voor meer succes: van voorbereiding via gespreksstrategie naar sale.

B2B Digital