More stories

Premium

E-mailmarketing nauwelijks meer op zichzelf uitgeoefend

E-mailmarketing wordt bijna niet meer op zichzelf uitgeoefend. Slechts 30 procent van de respondenten besteedt zijn tijd bijna volledig tot volledig aan e-mailmarketing. Onder adverteerders is dit zelfs 25 procent. Dat blijkt uit onderzoek van de DDMA Commissie E-mail, uitgevoerd in de aanloop naar de DDMA Email Summit 2021.

E-mailmarketing
Premium

blowUP media eerste in Nederland met ‘gigantische 3D content ervaring’

blowUP media claimt een primeur op het gebied van wat het noemt immersive content. In aanloop naar de vernieuwde Emmapassage in Tilburg is voor het eerst een unieke 3D digital Out of Home ervaring te beleven. Een enorme 3D haai zwemt rond in de binnenstad.

Online marketing
Premium

Franse start-ups dienen klacht in tegen Apple vanwege advertenties in iPhone

De Franse toezichthouder CNIL (Commission nationale de l’informatique et des libertés) gaat een klacht van zeker 1800 Franse start-ups tegen Apple behandelen.

Privacy
Premium

‘Mondiale reclamemarkt herstelt jaar sneller’

Reclame-uitgaven internationaal zullen dit jaar met 10,4 procent toenemen tot 634 miljard dollar. De uitgaven komen een jaar eerder voorbij pre-coronaniveau dan verwacht.

Online advertising
Premium

Campagnepanel #184: ‘Daarom is geen reden’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een outdoorcampagne van ijsmerk Ben & Jerry’s.

Campagnes
Premium

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over. Het bureau wordt vanaf heden geïntegreerd in Publicis Benelux waarvan Jacco ter Schegget CEO is. Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren.

Digital Agencies

Blijere medewerkers bij de klantenservice met automatisering die om hén draait

Bij de klantenservice is de tevredenheid van medewerkers vaak laag. Ondoordachte automatisering speelt een grote rol. Meer aandacht voor de medewerker.

Customer Service
Premium

ID Factory versterkt bureaugroep NOBEARS

ID Factory sluit zich aan bij NOBEARS. De twee marketingbedrijven vormen een nieuw collectief van meer dan 80 specialisten die zich richten op strategie, concept, design, ontwikkeling en marketing voor uiteenlopende (inter)nationale merken.

Marketing
Premium

Booking.com springt naar top Social Travel 30

Booking.com springt van plaats 30 naar vier in het Social Travel 30-onderzoek. De bewegingen hierin laten onmiskenbaar zien dat Nederland zich opmaakt voor de zomervakantie.

Travel
Premium

Amazon opent netwerk voor reclamepartners

Amazon neemt een zogeheten ‘Advertising Partner Network’ in gebruik, een stap in de professionalisering van de reclameactiviteiten die derden op het handelsplatform kunnen ontvouwen.

Marketplaces

Het banner-dilemma: Hoe zorg je voor een succesvolle display-advertentie?

Een succesvolle banner is precisiewerk. Denk na over formaten, het doel, verschillende klanten, en test en meet. Lees hier richtlijnen met voorbeelden.

Online advertising
Premium

Bol.com wordt steeds meer reclameplatform voor verkopers

Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar met tien procent gestegen. Het aantal inhouse adverteerders blijft alleen maar stijgen.

Online advertising
Premium

DDB creatieven Marvin The en Marius Lichtendahl starten Toko Agency

Na twaalf jaar samen te hebben gewerkt voor bureaus als Ogilvy, Publicis, JWT Hamburg en SIngapore, Fitzroy en recent DDB Unlimited, vonden Marvin The en Marius Lichtendahl het de hoogste tijd om zelf een bureau te starten. Vanuit de gedachte; minder politiek, meer dingen maken.

Marketing

Écht outside-in denken in het commerciële proces: Zo pak je het aan

Outside-in denken is een goed principe maar geeft in de praktijk soms frictie. Halfslachtige implementatie en de verkeerde metrics zijn vaak het probleem.

HubSpot
Premium

DTC Media Online verder als PowerKraut

De online tak van mediabedrijf DTC Media is met ingang van deze week afgesplitst van de offline divisie en gaat zelfstandig verder als PowerKraut. Dat nieuwe bedrijf gaat zich volledig toeleggen op online sales en marketing voor de autobranche.

Digital Agencies