More stories

Premium

Dutch Digital Day 2021 in teken van ‘spiegelwerelden’

Het jaarlijkse event van belangenorganisatie Dutch Digital Agencies vindt op 25 juni nog een keer gratis, digitaal plaats. Het thema is: ‘Meet you on the other side’; metaverses en spiegelwerelden zoals VR. Een inspirerende line-up die bezoekers de zomer doorhelpt.

Digital Agencies

Het inzetten van onbegrensde creativiteit in je contentstrategie

Het aantal contentkanalen breidt snel uit en technisch zijn er oneindig veel opties. Maar hoe vertaal je creativiteit naar contentmarketing?

B2B Digital
Premium

Protonmail geeft maildienst nieuw design

Zeven jaar na de lancering steekt de extra beveiligde e-maildienst Protonmail zich in een nieuw grafisch jasje.

Marketing
Premium

Uitgevers maken omslag naar 1st party cookies

Rond de driekwart van de Europese online uitgevers verstrekt 1st party cookies voor reclamedoeleinden. Qua volume naderen deze uitgevercookies het aantal dat cookies dat voor derden wordt doorgegeven, 3rd party.

Programmatic
Premium

The Post geselecteerd als contentmarketingbureau Eneco eMobility

Eneco eMobility heeft The Post geselecteerd als zijn contentmarketingbureau. Doorslaggevend was het distributieplan. Waar zit ons publiek en met welke content bereiken we die het beste?

Online marketing
Premium

Webshops moeten nadenken over hun toegankelijkheid

Is de webshop wel toegankelijk voor bezoekers met een handicap? Wetten dwingen ertoe om daarover na te denken. Een nieuwe zelfscanner van Thuiswinkel.org helpt ondernemers hun gedachten hierover te ordenen.

Marketing

Peter van der Putten (Pegasystems): ‘Beslis op klantniveau wat relevant is voor consumenten.’

Peter van der Putten(Universiteit Leiden en Pegasystems) over de rol van AI bij cookieless: “Responsible AI gaat een enorm belangrijk onderwerp worden.”

Privacy
Premium

DELA, Center Parcs en OMODA naar Emerce Conversion

Conversie optimalisatie: de heilige graal van gisteren is vandaag alweer achterhaald. Cultuur en organisatie, on-site personalisatie, psychologie, culture of experimentation, UX en mobile-first-optimalisatie. Het is maar een greep uit het aanbod van presentaties op Emerce Conversion, dat 24 juni voor de tweede keer op rij virtueel wordt gehouden.

Conversie

Van live fondsenwerving naar een digitale aanpak: de strategie van non-profit R U OK?

Wat doet een goed doel dat fondsen werft via live evenementen in coronatijd? Non-profit “R U OK?” boog de fondsenwervingstrategie vorig jaar succesvol om.

Campagnes
Premium

Google stopt met veiling zoekmachineposities in Android

Europese bedrijven hoeven Google niet langer te betalen voor een zoekpositie in Android. Het bedrijf stopt met de omstreden veiling. Ook breidt Google vanaf september het aantal vermelde zoekmachines uit.

Search
Premium

Rebranding Divimove, wordt ‘We Are Era’

Online mediabedrijf Divimove verandert vandaag zijn naam in ‘We Are Era’. Vijf Europese mediabedrijven laten daarmee hun naam los en gaan op in een nieuw koepelmerk. Met de nieuwe positionering wil het ook meer talenten uit de traditionele mediawereld aan zich kunnen binden.

Marketing
Premium

Franse boete voor Google wegens misbruik advertentiemarkt

De Franse mededingingswaakhond legt Google een boete op van 220 miljoen euro voor misbruik van zijn dominante positie op de advertentiemarkt.

Legal

De grootste valkuilen binnen je contentstrategie

Bij een goede contentstrategie is het belangrijk dat alle silo’s en stakeholders betrokken zijn en dat je rapporteert op basis van KPI’s.

B2B Digital
Premium

Infographic: de staat van SEO in 2021

Google is nog steeds de beste ‘verwijzer’ op het web en zoekmarketing is daarmee onmisbaar. Als je nog steeds niet overtuigd bent van de waarde van een SEO-strategie voor je zakelijke website, dan zouden de statistieken in de onderstaande infographic van Graphic Rhythm en Elite Content Marketeer je alsnog kunnen overtuigen. Klik hier voor een grotere versie.

SEO
Premium

Campagnepanel #183: ‘Waar ging dit mis?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.

Campagnes