More stories

Premium

Grand Italia en Havas Media zetten samenwerking voort

Havas Media behoudt GB Foods als klant, hier vooral bekend van Grand Italia. Havas is al tien jaar verbonden aan GB Foods, een top 5 voedseladverteerder in ons land.

Digital Agencies
Premium

‘Eerste Clubhouse-campagne in Nederlandse straatbeeld’

Clear Channel claimt de allereerste Clubhouse campagne in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een evenement op de sociale app Clubhouse.

Online advertising
Premium

‘Websites hebben nog altijd lak aan privacyregels’

Drie jaar na invoering van de AVG blijken veel websites zich nog altijd niet aan de privacyregels te houden. Dat concludeert de Consumentenbond na een uitgebreide steekproef. Meer dan de helft van de bezochte sites plaatst volgcookies zonder daar toestemming voor te vragen of dwingt die toestemming af.

Privacy

Customer Lifetime Value: handig, maar een sterke waardepropositie blijft een must

De Customer Lifetime Value -formule is een mooi meetinstrument, maar staar je er niet blind op. Een sterke waardepropositie blijft uitgangspunt nummer 1.

Customer Loyalty
Premium

‘We posten zo veel op sociale media, omdat we leren van beloningen’

Het sociale-mediagebruik van mensen wordt vaak vergeleken met een verslaving, met als ‘craving’ het willen krijgen van zo veel mogelijk positieve feedback – likes – uit je omgeving. Empirisch bewijs voor sociale-mediagebruik als op beloning gebaseerd gedrag is echter schaars, maar  UvA-psychologen Björn Lindström en David Amodio trekken nu toch conclusies.

Social

Growth hacking stap voor stap: experimenteren, testen en leren

Tips & tricks voor growth hacking: groeibedrijven zien het belang van experimenteren, snel testen en feedback uit data.

Agile

Gebruik een analyse-tool náást Google Analytics

Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.   

Online marketing

Zeven trends in Marketing Analytics

Door de vooruitgang in machine learning levert marketing analytics elk jaar meer impact op de nettowinst. Zeven ontwikkelingen om rekening mee te houden.

Data

Emerce magazine #182 | Gratis download

Nu we minder op kantoor zijn – of wellicht helemaal niet – kun je Emerce magazine kosteloos als digitale variant […]

Marketing
Premium

Veel praktijk op Google Analytics User Conference

De Google Analytics User Conference geeft op aanstaande donderdag 4 maart veel beschouwingen en experttips over data-analytics, maar staat ook bol van praktische tips.

Analytics

Dit zijn de duurste Nederlandse zoekwoorden

Paid search is peperduur! CPC’s van honderden euro’s zijn geen uitzondering. Een overzicht van de duurste categoriën en woordcombinaties in Nederland. Plus: tips om de kosten omlaag te krijgen. 

Marketing

In 5 stappen naar een succesvolle business case voor online B2B-marketing

Wat mag een lead maximaal kosten? Hoe je met een gedegen business case en continu experimenteren je online resultaten maximaliseert.

B2B Digital
Premium

Britse reclame-industrie: klimaatneutraal per 2030

Alle grote namen van de Britse online en offline reclame-industrie willen per 2030 klimaatneutraal werken. Ze formuleren meetbare doelen en beloven daar actief naar te handelen.

Online advertising
Premium

Proud Nerds opent UX Lab in Nijmegen

Digitaal bureau Proud Nerds heeft het eerste User Experience Lab van Nijmegen geopend in de Splendorfabriek. In het UX Lab wordt de gebruikerservaring van digitale oplossingen onderzocht. Bedrijven en organisaties komen zo te weten hoe gebruikers hun website, webshop of app ervaren en krijgen advies om prestaties te verbeteren.

Marketing
Premium

Jules Hooijer en Ido Sharon versterken strategie Havas

Havas Amsterdam heeft twee seniors, Ido Sharon en Jules Hooijer, aangetrokken. Hooijer is de nieuwe Strategy Lead van het bedrijf.

Digital Agencies