More stories

Premium

Nieuw managementteam voor dentsu media Nederland

De mediatak van dentsu Nederland heeft een nieuw managementteam aangesteld dat verantwoordelijk is voor de dagelijkse leiding over bureaus iProspect, Carat, dentsu X, Vizeum, Posterscope en dentsu data labs.

Digital Agencies

Google Ads Search: zo kies je de beste structuur voor je campagnes

Overzicht is belangrijk in je Google Ads structuur. De voor-en nadelen van drie veelvoorkomende structuren: Broad, IBAG en SKAG.

Online marketing

Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.

Coronacrisis
Premium

Nationaal Social Media onderzoek: in het dagelijks gebruik groeien met name LinkedIn, YouTube en TikTok

WhatsApp is met 12,4 miljoen gebruikers nog altijd de populairste socialemedia-app in Nederland, gevolgd door Facebook en YouTube. Naast TikTok zijn de grootste stijgers Tumblr (24 procent groei), Pinterest (10 procent) en LinkedIn (6 procent), zo blijkt uit een telling van onderzoeksbureau Newcom onder ruim 7000 Nederlanders van 15 jaar en ouder.

Social
Premium

Infographic: zo voer je concurrentieanalyse uit

Deel van een social media strategie is een grondige concurrentieanalyse om te begrijpen hoe je merk is gepositioneerd ten opzichte van de belangrijkste rivalen. Je leert op deze manier veel over productiemethoden, ontwerp en ontwikkeling en hun aanpak van sociale media. In deze infographic leer je hoe je zo’n analyse moet toepassen.

Social

B2B sales: digital first wordt de norm

Beslissers praten liever niet met salesmensen en die trend zet door. Vier tips om je salesfunnel in te richten op online sales.   

Contentmarketing
Premium

Bestedingen tv-reclame door e-commercebedrijven met 50 procent gestegen

In vijf jaar tijd zijn de bestedingen aan tv-reclame door Nederlandse en Belgische e-commerce bedrijven met 50 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van Screenforce samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising
Premium

Kwart verkopers bol.com adverteert daar ook

Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar verdubbeld tot een kwart. Hoe groot het gemiddelde budget van de 10.858 adverteerders in december was, is niet bekend.

Marketplaces
Premium

Duitse topambtenaar: cookiebanners moeten toegankelijker

Een topambtenaar van het Duitse federale Ministerie van Justitie wil dat gebruikers in de toekomst makkelijker cookies kunnen weigeren.

Analytics
Premium

MediaMonks wordt uitgebreid met STAUD STUDIOS

MediaMonks wordt uitgebreid met STAUD STUDIOS uit Stuttgart, in 1983 opgericht door autofotograaf René Staud en tegenwoordig geleid door zijn zoons Pascal and Patrick Staud.

Digital Agencies

Klem in data-analyse: zo boek je wél business resultaten

Grote hoeveelheden data analyseren, iedereen doet het inmiddels. Maar dan…? Hoe zorg je ervoor dat data omgezet wordt in acties en meetbare resultaten?

Data
Premium

‘Nederland tweede van Europa in aantal gemelde datalekken sinds invoering AVG’

Nederland staat met 66.527 incidenten op de tweede plek met het hoogst aantal gemelde datalekken in Europa sinds de invoering van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in mei 2018. Alleen Duitsland deed meer officiële meldingen van datalekken (77.747). Dit becijferde internationaal advocatenkantoor DLA Piper in het jaarlijkse rapport over geldboetes en datalekken.

Security
Premium

ACM dwingt webshop te stoppen met inzet van neplikes en nepvolgers

Webwinkel Bicep Papa moet van toezichthouder ACM onmiddellijk stoppen met het gebruik van neplikes en nepvolgers bij de promotie van zijn producten via sociale media als Instagram.

Social

Waarom telefonie belangrijk blijft als klantcontactkanaal: 5 redenen 

Voor klantcontact is telefonie is ook anno 2021 nog alive and kicking.  Betrouwbaarheid, gemak en direct contact spelen bij klanten een grote rol. 

Customer Service

Zo zet je marketing automation in 2021 succesvol in

Marketing automation in de praktijk brengen gaat veel verder dan alleen nieuwe tooling implementeren. Zo zet je marketing automation in 2021 succesvol in. 

Marketing automation