More stories

Premium

Real-time personalisatie domineert Adobe Summit

Personalisatie stuwt economische groei. Met die woorden opende topman Shantanu Narayen van Adobe vanochtend de jaarlijkse Adobe Summit. Adobe heeft zijn Amerikaanse en Europese Summits, die in voorgaande jaren op locatie werden gehouden, virtueel samengevoegd. Wel krijgen Europese en Amerikaanse klanten verschillende content voorgeschoteld.

Online marketing

Van papieren folder naar online content—wat zijn de uitdagingen?

Veel bedrijven stappen alsnog af van de papieren reclamefolder. Hoe maak je de overstap van print naar online? En hoe behoud je je oude folder-publiek?

Contentmarketing

Emerce100: de beste bedrijven in e-business 2021

Vandaag verschijnt de zestiende editie van Emerce100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hier geven we weer hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Marketing

Nieuwe categorieën Dutch Search Awards 2021

De Dutch Search Awards 2021 vinden dit jaar plaats op 9 december en biedt onderdak aan vijf nieuwe categorieën.

Search

Bernard de Vreede (Marktplaats): ‘Als cookies verdwijnen, worden directe partnerships essentieel’  

Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. 

Online marketing
Premium

Bert van Grieken naar OOHA Media

Bert van Grieken wordt per 1 mei aangesteld als directeur strategie bij OOHA Media. Van Grieken zal samen met Erik-jan van den Berg (algemeen directeur) de directie vormen van OOHA Media.

Marketing

Customer Journey Analytics: de volgende stap in customer journey management

Customer Journey Analytics (CJA) laat zien hoe en via welke kanalen klanten contact hebben met een bedrijf. Hoe kun je met CJA je klanten beter bedienen?

Online marketing
Premium

Marketingprijzen voor VodafoneZiggo en bol.com

VodafoneZiggo is bekroond tot Marketing Company of the Year. Boukje Taphoorn, Chief Marketing Officer van Bol.com, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year tijdens de zevende editie van de Dutch Marketing Awards.

Marketing

Waarom veel scale-ups voor het HubSpot CRM Platform kiezen

Het is de grote CRM-runner-up: HubSpot. Veel snelgroeiende bedrijven gebruiken het platform voor het inrichten van hun commerciële processen.

HubSpot

Ervaring en data: de combinatie voor content die echt gelezen wordt

Met welke content wek je nu echt de interesse van de lezers of users? Hearst zet een combinatie in van redactionele ervaring en data over de doelgroep.

Contentmarketing

Maak van een zoeker een boeker: neuromarketing in de praktijk

Je krijgt zes seconden aandacht. Wil je weten hoe je van klanten ambassadeurs kan maken? Met kennis van neuromarketing kan je je doelen sneller bereiken.

Conversie
Premium

Andere browsermakers zien niets in Googles reclamesysteem FLoC

Geen van de andere browsermakers, Brave, Vivaldi, Microsoft en Mozilla, ziet brood in het reclamesysteem dat Google ontwikkelt voor Chrome. Ze nemen FLoC niet op in hun eigen webbrowsers.

Marketing
Premium

COVID drukt nog steeds resultaten Omnicom

Reclamegroep Omnicom (DDB, BBDO en TBWA) sluit het eerste kwartaal van 2021 af met een nettowinst van 287 miljoen dollar versus 258 miljoen een jaar geleden. De omzet steeg licht naar 3,4 miljard dollar.

Digital Agencies
Premium

Rotterdamse metro eerste in Nederland met ‘tunnelreclame’

De Rotterdamse vervoersmaatschappij RET lanceert samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren.

Online advertising
Premium

WordPress wil Googles reclamesysteem FLoC blokkeren

De makers van ’s werelds grootste CMS, Wordpress, overwegen om FLoC actief te gaan blokkeren wanneer dat uitkomt in de nieuwe versies van Google Chrome. Dit voorkomt dat de browser, een in principe onafhankelijke tussenpartij, gebruikersgroepen kan discrimineren voor reclamedoeleinden.

Online advertising