More stories

Vattenfall: toewerken naar één global employer brand

Vattenfall is een van de grootste energieproducenten van Noord-Europa. Aan Lorraine Melissen de taak om dit enorme bedrijf in alle landen neer te zetten als één employer brand   

B2B Digital
Premium

Willem-Albert Bol wordt CEO bij Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol verlaat DPG Media om CEO te worden bij Abovo Media. Hij krijgt daarmee de algemene leiding over het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.

Marketing

Emerce GAUC: Hoe communiceer je over data?

“Als je de cijfers niet kunt uitleggen, begrijp je de analyse niet voldoene”, zegt Michele Kiss over data analytics. Zij is een van de sprekers op Emerce’ Google Analytics User Conference op donderdag 4 maart.

Marketing
Premium

UFC gaat live vechtsport uitzenden op TikTok

Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.

Social

Negen alternatieven voor third party cookies

Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. Een overzicht.

Online marketing
Premium

Ook duopolie op markt voor reclame binnen online video

Ook op de markt voor reclame binnen online video is er sprake van een duopolie. Die conclusie trekt marktonderzoeker Omdia.

Online advertising

Nieuw advertentietechnologie-landschap moet oppassen voor een monopolie

Nu third party cookies worden geweigerd, staat de advertentie-industrie voor de fundamentele opgave om een nieuwe basis voor tracking en meting te vinden.

Privacy
Premium

MediaMonks sluit aan bij Amazons Climate Pledge

S4 Capital, het moederbedrijf van MediaMonks, sluit aan bij het internationale initiatief The Climate Plegde. Het bedrijf wil branchegenoten uit de creatieve en marketingbranche laten zien hoe een Co2-neutraal bedrijf te worden.

Marketing

De noodzaak van een Golden Record 

Hoe zorg je dat de digitale informatie in alle verschillende afelingen van je bedrijf hetzelfde is en klopt? Daarvoor is een  golden record  broodnodig.

PIM
Premium

Trustpilot haalt 2,2 miljoen nepberichten weg

Trustpilot heeft vorig jaar 2,2 miljoen nepbeoordelingen van het platform gehaald. Daarvan zijn er 1.549.683 automatisch verwijderd met behulp van geautomatiseerde fraudedetectiesoftware en 659.547 handmatig.

Conversie
Premium

DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data

Branchevereniging DDMA heeft samen met de Argumentenfabriek en een groep koplopers uit de data-driven marketingsector, werkzaam bij onder meer VodafoneZiggo, KLM en Rabobank, de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik ontwikkeld.

Online marketing
Premium

Emerce organiseert Google Analytics User Conference

Emerce organiseert op donderdag 4 maart de Google Analytics User Conference. Op die dag komt de collectie met dertien videopresentaties van Nederlandse en internationale topexperts online.

Analytics
Premium

Michiel van Turnhout gaat digitale footprint Publicis verstevigen

Michiel van Turnhout (42) is aangesteld als Business Development Lead bij marketingbureau Publicis om de digitale dienstverlening te versterken.

Digital Agencies

Contentplatform Dirkzwager: ‘maak het je experts makkelijk’

Content is king. Breng dat maar eens in de praktijk. Dirkzwager kreeg zijn advocaten en fiscalisten daadwerkelijk aan het schrijven.  

B2B Digital

Contextual targeting als cookie-alternatief

Contextual targeting staat in de belangstelling als cookie alternatief. Het plaatsen van advertenties in een relevante context maakt echter nog meer mogelijk.

Online advertising