More stories

Premium

Oracle: cookieloos Chrome is een farce

“Bordeeleigenaar Google wil lid worden van het koor”. Zo omschrijft lobbyist Ken Glueck van Oracle Googles nieuwe reclamemachine FLoC in browser Chrome.

Marketing
Premium

Nieuwe opzet voor Programmatic Awards

Na vier edities komt brancheorganisatie VIA (voorheen IAB) voor het lustrumjaar met een vernieuwde opzet voor de Programmatic Awards, de onderscheidingen voor specialisten op het gebied van geautomatiseerde inkoop van online advertenties.

Programmatic
Premium

Viktor van der Wijk weg bij Storm Digital

De managing director van Storm Digital verlaat begin volgende maand het marketingbedrijf en draagt de leiding over aan Jasper Dijkstra.

Marketing

Waarom het tijd is voor een nieuw attributie paradigma

De cookie apocalyps gaat een flinke impact hebben op e-business. Het is tijd om fundamenteel anders na te gaan denken over conversie-attributie.

Online marketing
Premium

‘Consumenten niet te spreken over chatbots’

Consumenten zijn niet te spreken over de inzet van chatbots als helpdeskmedewerker. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder ruim 10.000 panelleden. Maar liefst 78 procent van de ondervraagden die wel eens te maken kreeg met zo’n robothulpje kreeg geen volledig antwoord op zijn vraag.

Customer Experience
Premium

Weer geruchten over alliantie Publicis en Havas

Opnieuw duiken er geruchten op over een mogelijke fusie van reclamereuzen Publicis en Havas-moeder Vivendi.

Online advertising
Premium

Code Postfilter aangescherpt

Vanaf donderdag 1 april geldt in heel Nederland de nieuwe Code Postfilter. Deze update biedt afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere […]

Marketing

Hoe ga je aan de slag met influencer marketing?

Wil je influencer marketing inzetten, maar weet je niet hoe te beginnen? Ontdek hoe je in vijf stappen aan de slag kunt met influencer marketing. 

Social
Premium

KPN wordt naamsponsor van eDivisie

Met het uitbreiden van zijn sponsorcontract verandert KPN per 30 maart de naam van de eDivisie in KPN eDivisie.

Marketing

Internationale expansie: begin met lokalisatie

Hoe pak je uitbreiding naar het buitenland aan? En vooral: waar begin je? Tips en advies uit de praktijk van het Oekraïense groeibedrijf Rocket.  

Customer Experience
Premium

Merkle Nederland opent B2B-tak

Merkle Nederland brengt al zijn B2B-expertise bij elkaar onder een dak en opent een zogeheten B2B hub. Daarmee wil het grootzakelijke instanties helpen met digitale transformatie op het vlak van marketing, sales, commerce en service.

Marketing

Testen op emoties verbetert de conversie bij zorgverzekeraar VGZ

Zorgverzekeraar VGZ onderzocht de emoties van potentiële klanten tijdens de online oriëntatie en verbeterde hierdoor de conversie met bijna 3 procent. 

Customer Experience
Premium

Marketeers: meer programmatic uitgaven in 2021

De helft van de senior marketeers zegt in een nieuw onderzoek dat ze dit jaar meer gaan uitgeven aan programmatic advertising. Dertig procent doet de operaties in huis, nog eens dertig procent wil dat gaan doen.

Programmatic

Audience-Based planning zet klantbeleving centraal in merkcommunicatie

Bij audience-based planning staat de klantbeleving centraal. Hoe kun je een dergelijke campagne opzetten en welke informatie is daarvoor nodig?

Customer Experience
Premium

Rutger Tuit (Google): ‘De aandacht verschuift naar brand suitability’

Met de lancering van YouTube Select in Nederland zet Google in op kant-en-klare reclamepakketten middels striktere videocuratie. “Adverteerders laten hun eigen ‘premium’ voorkeuren los en kiezen voor de zekerheid van merkgeschiktheid”, aldus Rutger Tuit, Agency Partnership Leader.

Marketing