More stories

Premium

Ruud de Langen (dentsu Nederland): ‘Ik neem de ondernemingslust mee’

Ruud de Langen is onmiskenbaar een bekende verschijning in de Nederlandse media- en reclamewereld. Onlangs wisselde hij de lokale, snelle mediawereld van Talpa in voor de kennisintensieve, internationale omgeving van datagedreven communicatie bij dentsu.

Marketing
Premium

Robbe en Wagemaker naar N=5

N=5 heeft Paul Wagemaker en Arnout Robbe aangetrokken als creative directors. Thijs Bontje wordt ECD.

Digital Agencies

B2B-Marketing in 2021 – online blijft belangrijk, ook na de lockdowns

B2B-marketeers over de impact van de coronacrisis op hun marketingactiviteiten én hun verwachtingen voor dit jaar. 

Online marketing
Premium

Ook Google wil reclameblokkade op mobiel

Google onderzoekt hoe het kan voorkomen dat adverteerders via websites en apps profiel- en gedragsdata verzamelen van gebruikers. Het begeeft zich daarmee in de voetsporen van Apple, dat zich toont als streng in de leer wat de privacybescherming betreft.

Marketing
Premium

IAB: 40% niet klaar voor wegvallen 3rd party cookies

Veertig procent van de Europese ondervraagden geeft aan dat zijn bedrijf niet klaar is voor het wegvallen van 3rd party cookies. Dertig procent wel, aldus een onderzoek van IAB Europa onder media- en reclameprofessionals.

Online advertising
Premium

Journy.io haalt investeringen op bij PMV, Peak Capital en Willem Delbare

Het Gentse Customer Data Platform journy.io heeft 450.000 euro ontvangen van de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV, de Amsterdamse venture capital firma Peak Capital en seriële tech-ondernemer Willem Delbare. Het geld wordt gebruikt om de huidige AI-ontwikkeling te versnellen.

Customer Engagement
Premium

Vrouwes en Ludenhoff in creatieve directie Publicis

Publicis Groupe Nederland benoemt Maarten Vrouwes (44) en Friso Ludenhoff (43) als Executive Creative Directors.

Digital Agencies
Premium

Jaguar Nederland genereert 40% extra proefritaanvragen met chatbot

Adeptiv Lab en Yourzine (onderdeel van Adeptiv) hebben in opdracht van Jaguar Nederland een chatbot ontwikkeld voor het realiseren van proefrit aanvragen. Dat heeft geresulteerd in een verhoging van 40 procent meer proefrit aanvragen voor de I-PACE.

Conversie

Social Media in 2021: een overzicht

Een visie op social media in 2021 met een hoofdrol voor: conversational marketing, communities, privacy en influencers. 

Social
Premium

Massarius betreedt Engelse markt

Massarius, leveranciers van digitale reclametechnologie, breidt uit naar Engeland. Het bedrijf uit Amsterdam krijgt hierbij hulp van gerenommeerde concerns, omdat het de steun van het Oranje Handelsmissiefonds heeft gewonnen.

Marketing

Zes tips voor het meten en verbeteren van social media resultaten 

Meten van je social media resultaten is belangrijk om het werkelijke succes in kaart brengen. Zo nodig, kun je op tijd bijsturen om zo een optimaal resultaat te behalen. 

Social
Premium

ACM ziet risico’s bij betaald ranken

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt na onderzoek vast dat er risico’s zijn verbonden aan betaald ranken voor zowel de concurrentie als de consument. Betaald ranken wil zeggen dat aanbieders extra betalen in ruil voor een hogere positie in de zoekresultaten van platforms.

Conversie

Personeelstekort? Bied omscholing aan!

Veel webshops en e-commercebedrijven hebben moeite om geschikt personeel te werven. Omscholing van zij-instromers kan een goede oplossing zijn.

Recruitment
Premium

Facebook wil Apple-gebruiker overhalen om gegevens te delen

Facebook toont de komende tijd een melding aan iPhone-gebruikers wereldwijd over hoe hun gegevens worden gebruikt voor gepersonaliseerde advertenties.

Online advertising
Premium

Sunweb krijgt director Intelligence

Reisorganisatie Sunweb Group krijgt een director Intelligence, een nieuw gecreëerde directiepositie die de organisatie moeten helpen bij een strategische omslag.

Analytics