More stories

Premium

IAB Europa schrikt van Googles trackerblokkade

De Europese reclame- en uitgeefbranche hangt in de gordijnen over Googles aankondiging om helemaal geen trackers meer toe te staan in zijn browser Chrome.

Online advertising

Sales: drie technieken om een gesprekspartner voor je te winnen

Lastig sales-gesprek? Drie technieken om de klant toch naar je hand te zetten.  

Marketing

Een toekomst zonder cookies, maar hoe dan?

Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.

Online marketing
Premium

‘Googles cookie-alternatief heel slecht idee’

Het tracken van internetgebruikers met cookies stopt binnenkort, maar Googles alternatief FLoC is geen verbetering. Het is enkel een andere vorm van persoonsgericht adverteren, vindt burgerrechtenorganisatie EFF.

Marketing

Targeting in times of crisis

Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.

Coronacrisis
Premium

Doop Enschede neemt Triggerfish uit Zwolle over

Doop Creative Digital Heroes heeft Triggerfish uit Zwolle overgenomen. Net als Doop is Triggerfish ‘digitaal gedreven’ met de focus op een mix van branding, technologie en data. Het bureau bestaat uit 16 mensen en blijft vanuit Zwolle opereren.

Digital Agencies
Premium

Populariteit Facebook stijgt weer door corona

Facebook zit in Nederland weer in de lift, terwijl Instagram in populariteit is gedaald, zo blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Soda. Reden is corona. Via Facebook kunnen Nederlanders contact te houden met vrienden en familie.

Social
Premium

Google: ‘Geen tracking meer voor persoonlijke reclame’

Google bevestigt nog eens dat het afstand neemt van het laten tracken en profileren via Chrome van gebruikers voor reclamedoeleinden.

Marketing

Betekent het einde van cookies ook het einde van attributie?

Het einde van third-party cookies heeft ook impact op attributie op basis van deze cookies. Moeten we attributie afschrijven? En wat zijn de alternatieven?

Online marketing

Rutger Tuit (Google): ‘Voorlopig blijven digitaal en lineair van elkaar gescheiden’

Met de lancering van YouTube Select in Nederland zet Google in op kant-en-klare reclamepakketten middels striktere videocuratie. “Adverteerders laten hun eigen ‘premium’ voorkeuren los en kiezen voor de zekerheid van merkgeschiktheid”, zegt Agency Partnership Leader Rutger Tuit hierover in het maartnummer van Emerce magazine.

Marketing
Premium

Grand Italia en Havas Media zetten samenwerking voort

Havas Media behoudt GB Foods als klant, hier vooral bekend van Grand Italia. Havas is al tien jaar verbonden aan GB Foods, een top 5 voedseladverteerder in ons land.

Digital Agencies
Premium

‘Eerste Clubhouse-campagne in Nederlandse straatbeeld’

Clear Channel claimt de allereerste Clubhouse campagne in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een evenement op de sociale app Clubhouse.

Online advertising
Premium

‘Websites hebben nog altijd lak aan privacyregels’

Drie jaar na invoering van de AVG blijken veel websites zich nog altijd niet aan de privacyregels te houden. Dat concludeert de Consumentenbond na een uitgebreide steekproef. Meer dan de helft van de bezochte sites plaatst volgcookies zonder daar toestemming voor te vragen of dwingt die toestemming af.

Privacy

Customer Lifetime Value: handig, maar een sterke waardepropositie blijft een must

De Customer Lifetime Value -formule is een mooi meetinstrument, maar staar je er niet blind op. Een sterke waardepropositie blijft uitgangspunt nummer 1.

Customer Loyalty
Premium

‘We posten zo veel op sociale media, omdat we leren van beloningen’

Het sociale-mediagebruik van mensen wordt vaak vergeleken met een verslaving, met als ‘craving’ het willen krijgen van zo veel mogelijk positieve feedback – likes – uit je omgeving. Empirisch bewijs voor sociale-mediagebruik als op beloning gebaseerd gedrag is echter schaars, maar  UvA-psychologen Björn Lindström en David Amodio trekken nu toch conclusies.

Social