More stories

Social selling: wat is het en hoe zorgt het voor meer leads?

Klanten oriënteren zich vooral online. Een goede reden om te starten met social selling en meer nieuwe business binnen te halen 

Marketing

Influencer marketing in 2021: de 7 belangrijkste trends 

Door de massale switch naar online aankopen worden online influencers nog belangrijker voor merken. De influencer marketing trends voor 2021.

Influencer marketing
Premium

‘Coolblue beste in Noord-Europa met klantcontact’

Coolblue is van 390 onderzochte bedrijven de beste in digitaal klantcontact, zo blijkt uit onderzoek. Nederland scoort sowieso goed, want er staat nog drie bedrijven in de top vijf.

Marketing
Premium

MeMo² lanceert crossmedia-analytics THX in België

De digitale reclame- en mediamarkt in België krijgt er een nieuwe onafhankelijke dataleverancier bij. Het door MeMo2 ontwikkelde crossmediale bereiksplatform […]

Analytics

Data Privacy Day: het privacydebat wordt dit jaar alleen nog maar groter

Happy Data Privacy Day! Een vooruitblik op de belangrijkste onderwerpen rondom privacy en de bescherming van persoonsgegevens die in 2021 zullen spelen.  

Privacy
Premium

Zusterbedrijf MediaMonks MightyHive opent kantoor in Nederland

Mediaconsultant MightyHive, onderdeel van S4Capital, opent vandaag zijn deuren in Nederland. Het zusterbedrijf van MediaMonks staat onder leiding van Richard Smoorenburg, eerder Chief Digital Officer bij IPG Mediabrands.

Digital Agencies

De beste plekken voor een Call To Action

Wat is de beste plek om een Call To Action te positioneren? Veel A/B testen levert een aantal duidelijke indicaties op. De vier beste posities in beeld.

Web-design
Premium

Omzet OOH-markt in 2020 met 35% gedaald naar 137 miljoen

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen omgezet.

Online marketing

Trends in marketing attribution

Marketing attribution heeft betrekking op de specifieke acties die een klant uitvoert om zich te informeren over een product en op het overgaan tot actie (conversies). Een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen.

Customer Engagement
Premium

Wetswijziging telemarketing aangenomen

Het wetsvoorstel voor de nieuwe Telecommunicatiewet is vandaag aangenomen door de Tweede Kamer. Dit betekent dat telemarketing straks alleen nog is toegestaan wanneer consumenten daarvoor vooraf toestemming hebben gegeven. Wel is telemarketing toegestaan als er al sprake is van een klantrelatie.

Online marketing

Voorspellen en terugkijken: de belangrijkste social trends van 2020 & 2021

Een terugblik op op het afgelopen jaar en een blik vooruit op de social advertising trends van 2021. 

Online marketing
Premium

Spotify biedt podcastadverteerders meer opties

Spotify gaat zijn podcastadvertenties optimaliseren. Daarbij krijgen adverteerders ook inzicht in de impact van hun advertenties.

Online advertising
Premium

Kamer stemt vandaag over invoering opt-in telemarketing

De Tweede Kamer stemt vandaag over de invoering van opt-in telemarketing. Personen mogen voortaan alleen gebeld worden voor commerciële, charitatieve en ideële doeleinden als ze daar expliciet toestemming voor hebben gegeven of als er al een klantrelatie is.

Online marketing

Navigating a cookieless future: de impact op je strategie en organisatie

Door de cookiewet, GDPR, publieke opinie ten opzichte van privacy, Apple’s Intelligent Tracking Prevention (ITP) en andere browser updates neemt de effectiviteit van tracking cookies steeds verder af. Hoe speel je hier handig op in? Bekijk de webinar.

AVG
Premium

Google toont Chromes opvolger van 3rd party cookies

Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.

Marketing