More stories

Premium

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam

Marketing- en technologiebedrijf Brand New Galaxy gaat zijn West-Europese activiteiten vanuit Amsterdam aansturen.

Digital Agencies

Verleid je klanten door het gebruik van data

Personalisatie wordt lastiger zonder third party cookies. Hoe zorg je ervoor dat je data toch genoeg inzicht geeft zonder zware datatools?

Data

Conversie verhoog je met persona’s, niet door te toeteren

De vFAS – een vereniging van Familie- en erfrechtadvocaten- wil er middels relevante content voor zorgen dat het gezien wordt als een keurmerk voor echtscheidingen.

B2B Digital

Dott: de UX van step naar app

Hoe zet je een merk neer? Hoe onderscheid je je van de concurrentie? In deze video gaan Maxim Romain en Jasper Tempel van Dott in op deze vragen.  

B2B Digital

Nog twee weken voor nominaties Dutch Interactive Awards

Over twee weken, op dinsdag 2 maart, sluit de inschrijftermijn voor de Dutch Interactive Awards 2021 (#dia21). Bureaus kunnen tot die tijd hun beste werk van 2020 inzenden.

Marketing

Rebranding: van Nuon naar fossielvrij Vattenfall

Ga er maar aanstaan: een rebranding én aansluiten op het thema duurzame energie. Jorissa Neutelings en Remy Lammers laten zien hoe Vattenfall dit heeft aangepakt. 

B2B Digital

SEO: inspelen op voice-search

Naar verwachting zal  50% van alle zoekopdrachten in 2022 spraakgestuurd zijn. Hoe speel je in op zoeken via voice search?

SEO

Begin niet met creativiteit, begin met data

Hoe verzamel je relevante data? Welke data is überhaupt relevant? En hoe zet je deze data vervolgens op de juiste manier in? Insights en praktische tips op het gebied van personalisatie.

B2B Digital
Premium

‘Telemarketingwet verandert niet veel’

Mathieu Paapst, expert op het gebied van privacy, ICT en recht, vreest heel weinig gaat gebeuren nu een nieuwe wet is aangenomen die telemarketing-telefoontjes eindelijk zou moeten stoppen. “Ik denk dat er een afname is van hooguit 20 procent van de telefoontjes. Maar in de meeste gevallen mogen de bedrijven die nu al bellen dat ook in de nieuwe situatie nog steeds blijven doen,” vertelde hij zaterdag bij het programma Kassa.

Marketing

Google ads: breed adverteren biedt meerwaarde

De recente updates in Google Ads propageren gebruik van het meest brede zoektype. De eerste tests wijzen inderdaad op meer conversie en zichtbaarheid. 

Online advertising
Premium

Forum voor Democratie grootste politieke online adverteerder

Forum voor Democratie (FvD) heeft sinds september 2020 bijna 80.000 euro uitgegeven aan 299 Facebook-advertenties. Het budget op de profielensite is groter dan dat van CDA, VVD, SP en GroenLinks samen. Op Google voert enkel D66, qua reclame-activiteiten, een serieuze strategie met budget.

Online advertising

Google Ads steeds grilliger met matching: zo ga je om met de recente updates

Google heeft recent veel veranderd op het gebied van zoekwoord matching. Tips en advies om daarmee om te gaan.

Online advertising
Premium

Tripolis integreert Add to Favorites en Webpower

E-mailmarketingspecialist Tripolis integreert Add to Favorites en Webpower in de eigen organisatie.

E-mailmarketing
Premium

Kleine omzetgroei Criteo ondanks afwezigheid Travel-markt

Criteo, een internationale leverancier van reclametechnologie, groeide eind 2020 met 1 procent tot 661 miljoen omzet. Over het het hele jaar daalde dat met acht procent, maar kon nog wel een winstje worden genoteerd.

Marketing
Premium

EBay Classifieds Group Benelux kiest Happiness als creative lead voor Marktplaats & 2dehands

EBay Classifieds Group Benelux kiest Happiness als creative lead voor Marktplaats en 2dehands. Het bureau werkt sinds 2013 al voor 2dehands.be, de Belgische tegenhanger van Marktplaats en behaalde met de campagne Het leven staat nooit stil in 2017 een Gouden Effie.

Marketing