More stories

Marketing automation: quick wins

Marketing automation kan helpen om potentiële klanten over de streep te trekken. Twee manieren om een effectieve campagne op te tuigen.  

Marketing automation
Premium

‘Grote veranderingen mobiele reclame in 2021’

Mobiel adverteren zal in 2021 sterk veranderen vanwege aangescherpte privacyregels in iOS14. Adverteerders zullen meer aandacht besteden aan de first time user experience en early user flow optimization.

Online advertising
Premium

Nederlander wil meer grip op persoonlijke gegevens

Bijna negentig procent van de Nederlanders wil meer controle over wie welke data over hen verzamelt. Tweederde zegt daar totaal geen grip op te hebben, al wordt datagrazen op zich niet direct als iets schadelijks ervaren. Men vindt zijn vingerafdruk meer privé dan digitale sporen.

Privacy
Premium

Bookerz lijft branchegenoot ZJAM in

Het Brabantse Bookerz, een specialist op het gebied van marketing automation, neemt haar Amsterdamse branchegenoot ZJAM over.

Marketing automation
Premium

CEO specialist Seeders opent nieuwe vestiging in België

Online marketing bureau Seeders opent een vestiging in Antwerpen. Men wil Belgische bedrijven helpen met SEO diensten, vooral linkbuilding.

Marketing

Vier misvattingen over data science (en tips om vandaag nog te starten)

Veel bedrijven staan nog huiverig tegenover data science. Gemiste kans! Ook op kleine schaal kun je als marketeer al datagedreven werken.

Online marketing

Ford: AI biedt beter zicht op effectiviteit marketing-euro’s

Autofabrikant Ford bracht met behulp van AI bezoekersgedrag beter in kaart en zag de kosten per conversie spectaculair dalen.

Online marketing
Premium

e-Village verandert naam in Team ITG

Vanaf februari 2021 gaat marketingbureau e-Village verder onder de naam Team ITG (Inspired Thinking Group). Ook het onderdeel Clang krijgt een nieuwe naam: CanopyDeploy.

Online marketing
Premium

qontent matters contentbureau voor T-Mobile, Tele2 en Ben

T-Mobile Nederland heeft na een pitch gekozen voor qontent matters als nieuwe contentpartner. Het bureau uit Amsterdam gaat aan de slag voor de merken T-Mobile, Tele2 en Ben.

Marketing

[video] Digital Out Of Home: de essentiële rol van creatie

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie webisodes over de Digital Out Of Home-markt. Aflevering 5: de essentiële rol van creatie.

Marketing
Premium

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 20 mei worden voor de elfde keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia21). De deur staat nu open om te nomineren.

Digital Agencies

In-game adverteren: ‘Onderbelicht in de marketingmix’

Gamers blijven voor velen een lastig te vatten doelgroep. Ze groeien echter rap in aantal en de mogelijkheden om ze […]

Marketing

App marketing: vijf tips om je app te promoten

Net zoals bij andere online tools, kun je voor apps promotie inzetten om je doelgroep te bereiken. Van ASO tot App Store Advertising: 5 tips. 

Mobile
Premium

Hootsuite redt Vlaamse Sparkcentral van faillissement

Het sociale klantenplatform van Sparkcentral is onderdeel geworden van Hootsuite, ooit zijn grote concurrent. Het Vlaamse bedrijf is daarmee van de ondergang gered.

Customer Service

Data-driven marketing: 10 trends voor 2021

Waar moet je in 2021 als data-driven marketeer op letten? Tien experts van branchevereniging DDMA blikken vooruit.

Data