More stories

Wat marketeers kunnen leren van Famke Louise

Met de #ikdoenietmeermee lieten vorige week verschillende BN’ers als Gers Pardoel, Tim Douwsma, DJ Hardwell en meer van zich horen.

Social
Premium

Spotler Group neemt Webpower over

Marketing software leverancier Spotler Group heeft voor een onbekend bedrag de Nederlandse E-mail Service Provider (ESP) Webpower gekocht.

Marketing

E-mailmarketing Masterclass: Hoe je net als van der Valk en Reshift het beste omgaat met inactieve ontvangers in je database

In dit webinar duiken we in de gevaren van het blijven mailen van een vervuilde e-maillijst, geven we praktische tips hoe een reactivatiecampagne ingericht kan worden en delen we de resultaten van enkele succesvolle reactivatiecampagnes. In dit webinar gaat Krijn Schuurman in gesprek met Mascha Soors (PI Marketing) en Jasper Witte (Copernica Marketing Software).

Customer Engagement

Tijdens corona snijden in je marketingbudget: alles behalve slim

Juist in coronatijd liggen de kansen voor het oprapen. Door de effectiviteit van je marketingbudget te achterhalen, voorkom je dat je bespaart op marketingactiviteiten die juist omzet genereren. 

Marketing

Twaalf handige Chrome extensies voor content marketeers

Grote kans dat jij als content marketeer met Google Chrome werkt. In de Chrome webstore zijn enorm veel extensies te vinden.

Contentmarketing
Premium

IAB Nederland en VEA willen fuseren

De belangenverenigingen IAB Nederland en VEA zijn van plan om vanaf 1 januari 2021 samen verder te gaan als een nieuwe gezamenlijke organisatie. “Een fusie van business en kennis”, in de woorden van voorzitter Marion Koopman.

Marketing

Waarom TikTok essentieel is voor je digital marketing strategie

Naar mijn mening is nu hét moment aangebroken om TikTok serieus te nemen als marketingplatform.

Online advertising
Premium

CM.com brengt mobiele marketingsuite uit

Technologiebedrijf CM.com rolt een nieuwe marketingdienst uit die een handvol voorheen losse producten combineert. De propositie van de Brabanders schuift omhoog richting CRM-gebaseerde diensten als Salesforce.

Customer Engagement

Optimaliseer je segmentatie- en targeting strategieën met deze practices

Waar je vroeger moest gissen wie je doelgroep was en hoe je hen op de juiste manier kon bereiken met de juiste boodschap, kun je als marketeer tegenwoordig beschikken over een database vol met waardevolle klantinzichten. Deze data kun je gebruiken voor gepersonaliseerde berichten en vrijwel direct zien of deze hebben gewerkt. Toch kan de enorme hoeveelheid aan data overweldigend werken. Het is belangrijk om de  basisprincipes van segmentatie en targeting aan te pakken om de juiste info uit je data te trekken.  Er zijn immers meer data punten die je kan gebruiken dan nodig. Welke zijn wel en niet waardevol?

B2B Digital

Complexe Google Ads accounts beheren

Sinds de start van Google Ads (destijds AdWords) in 2004 is er veel veranderd in zowel de interface als de Google Ads editor.

Online advertising
Premium

Rotterdams MKB krijgt digitale trainingen

Rotterdamse MKB’ers kunnen vanaf 29 september trainingen volgen om hun bedrijf ook online een extra impuls te geven. De gemeente Rotterdam biedt samen met marketingplatform Frankwatching betaalbare trainingen aan om ondernemers te stimuleren hun digitale vaardigheden uit te breiden.

Marketing
Premium

Nederlander vaker online op zoek naar korting

Zochten Nederlanders eind 2019 nog voornamelijk via ‘traditionele’ informatiebronnen zoals papieren folders of door rond te kijken in de winkelstraat naar korting, inmiddels gaat 33 procent liever online op zoek naar aanbiedingen.

Online marketing
Premium

DuckDuckGo uit zoekmachinekeuzescherm in Android

De op privacy gerichte zoekmachine DuckDuckGo zal niet meer terugkeren in het zoekmachinekeuzescherm in Android. Dat geldt ook voor Ecosia. Beide hebben te weinig geboden.

Search
Premium

‘Grote Amerikaanse techbedrijven voldoen niet aan regelgeving gegevensoverdracht’

Technologiebedrijven leven de Europese beperkingen op trans-Atlantische gegevensoverdracht schrikbarend slecht na. Dat stelt de Oostenrijkse privacy campagnevoerder Max Schrems.

Privacy

Influencer marketing wel of niet? De drie belangrijkste overwegingen

Als digital marketeer, marketing manager of eigenaar wil je resultaten zien van je media inzet. Brand, traffic en sales resultaten.

Contentmarketing