More stories

Charlotte t’Sas (Heineken): ‘We besparen op cashback acties met marketing automation’

Charlotte ’t Sas heeft meer dan vijftien jaar ervaring in (digital) marketing en werkt nu zeven jaar voor Heineken. Wat heeft zij met marketing automation?

Marketing automation

Customer experience benchmarking in de praktijk: Een kijkje onder de motorkap van de Digital Excellence Monitor 2020

Streven naar de allerbeste digitale klantervaring kan je op veel verschillende manieren aanpakken. De klantervaring meetbaar maken, is alvast een […]

Customer Experience
Premium

Chiquita werkt met Storyboard aan communicatiestrategie

Chiquita gaat met het bureau Storyboard een communicatiestrategie uitwerken waarin het thema verduurzaming een centrale rol vervult.

Digital Agencies
Premium

Emerce eDay: beoordelingen onmisbaar voor Bugaboo

Bugaboo is een succesvolle Nederlandse fabrikant van kinderwagens die zijn internationale doorbraak te danken heeft aan de populaire Amerikaanse tv-serie Sex And The City, waar de wagen een paar seconden in beeld verscheen. Film- en popsterren wilden vervolgens allemaal een stijlvolle Bugaboo voor hun kleintje: van Madonna tot de Beckhammetjes.

Conversie

Vijf veelvoorkomende fouten in Google Analytics

Google Analytics is dé tool om je (online) marketing inspanningen beter te begrijpen, beoordelen en te optimaliseren.

Analytics

Contentmarketing na de crisis: drie gevolgen

Digitalisering nam een enorme vlucht tijdens de lockdown. E-commerce kreeg een blijvende boost en veel bedrijven deden in enkele maanden waar ze normaliter jaren over deden: hun hele handel online brengen. Wat betekent dat allemaal voor contentmarketing?

Contentmarketing
Premium

‘Consument onwetend over hoe hij wordt geëxploiteerd’

Meer dan zestig procent van de vijfduizend ondervraagde consumenten zegt dat ze geen flauw idee hebben wat bedrijven met hun persoonlijke gegevens doen.

Online marketing
Premium

‘We zijn lokaal alternatief voor Facebook en Google’

DPG Media legt de fundamenten voor een reclamesysteem dat moet kunnen concurreren met Facebook en Google. Begin 2021 gaat dat live. De uitgever kan daardoor twee keer meer adverteerders bedienen dan nu.

Online advertising
Premium

Jumbo wil adverteerders met eigen team begeleiden

Een nieuw team binnen Jumbo Supermarkten wil adverteerders helpen hun doelstellingen te realiseren door het aanbieden van crossmediale oplossingen binnen de retail media-omgeving van Jumbo.

Online advertising

Hoe Gordijnen.nl de ‘Tinder’ swipe-techniek toepast om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen

Hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment in de customer journey aankomt om zo betere resultaten te behalen? Door inzet van de ‘Tinder’ swipe-techniek! Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Alex Baar (Gordijnen.nl) en Martijn Bannink (Datatrics).

Customer Experience

Is Google Analytics App + Web al compleet? Ecommerce reporting is nu beschikbaar

Google is vol aan het inzetten op App + Web. We zagen een aantal ontwikkelingen elkaar in een rap tempo opvolgen.

Analytics

Handboek Online Marketing: een interview met auteur Patrick Petersen

Patrick Petersen is een online marketing dier van het eerste uur. Met drie decennia ervaring in online marketing is hij een van de meest invloedrijke online marketeers in Nederland. Patrick is daarbij een veel gevraagd spreker en docent. En tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werkte hij zijn standaardwerk ‘Handboek Online Marketing’ weer helemaal bij voor de zevende druk. Een mooie aanleiding voor een prettig gesprek.

Online marketing

Best practices voor social advertising tijdens de feestdagen van 2020

Twee keer knipperen met je ogen en de feestdagen in 2020 staan weer voor je deur. Als marketeer ben je misschien al druk met de voorbereiding voor Black Friday, Cyber Monday en kerstmis. Toch zullen de feestdagen anders zijn dan normaal. Dit jaar wordt verwacht dat meer dan 70 procent van de consumenten van plan is om meer dan de helft van hun kerstinkopen digitaal te doen. Dit blijkt ook uit de ‘2020 Alter Agents study’ van Snap Inc., in dit onderzoek geeft 76 procent van de Snapchatters aan dat de meeste van hun aankopen online zullen plaatsvinden. Dit eBook helpt je bij het plannen, het opzetten en optimaliseren van je sociale advertentiecampagnes en advertenties op verschillende platforms.

Marketing

Instagram marketingtactieken om je webshop te versterken

Wat maakt Instagram zo’n geweldig platform voor webshopeigenaren en hoe begin je? In dit artikel beschrijf ik 6 praktische voorbeelden waarmee je gelijk aan de slag kunt en Instagram in je voordeel laat werken.

Social
Premium

Infographic: het rendement van webinars

In tijden van corona zijn webinars en virtuele presentaties onmisbaar geworden. Maar hoe bepaal je het rendement van een webinar? FLOW onderscheidt zes belangrijke criteria, waaronder uiteraard het klikbedrag en het aantal registraties. Klik hier voor grotere afbeelding.

Online marketing