More stories

Premium

‘Zet content creators in om maatschappelijke kwesties aan te kaarten’

Het inzetten van influencers en andere content creators om maatschappelijke kwesties, zoals vaccineren of Covid-19-maatregelen, aan te kaarten bij moeilijk bereikbare online doelgroepen werkt. Tot die conclusie komt Roel Lutkenhaus van de Erasmus Universiteit.

Communicatie

Het belang van feedmanagement: breng je webshop naar een hoger niveau

Met goed feedmanagement kun je het beheer van je productinformatie automatiseren. In dit artikel ga ik dieper in op hoe je dat inricht, welke tools er beschikbaar zijn en hoe je ervoor zorgt dat je een zo optimaal mogelijk ROI behaalt voor je webshop.

Customer Engagement

Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘Instagram gaat enorm veel last krijgen van TikTok’

Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel (GoSpooky) als geen ander. Sinds zijn twaalfde runt hij zijn social marketingbureau. Van der Wiel: ‘We zijn op dit moment eigenlijk drukker dan ooit. Een week na de lockdown zagen we een klein dipje door de bevroren budgetten. Wij proberen voor iedereen de beste service te leveren, of het nu goed of slecht met de klant gaat.’

Social
Premium

Omzet en winst Criteo krimpen

Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.

Online advertising

RTL: bsn’s van miljoenen Nederlanders online te zien door verlopen domeinnaam

De zorgverzekeringsgegevens en burgerservicenummers van miljoenen Nederlanders waren online in te zien. Hoe kan dit gebeuren?

Legal

Jeroen Kromme (Tailo): ‘We halen met algoritmes inzichten uit klantgesprekken’

Een goede klantenservice is belangrijk. Maar het is voor een bedrijf vaak lastig om in de gaten te houden of alle gesprekken ook echt goed verlopen. Tailo wil de menselijke evaluatie van gesprekken vervangen door zogenoemde ‘conversational analytics’. Algoritmes die data analyseren. Groot voordeel: een algoritme kan veel data verwerken, terwijl een menselijke coach maar een paar gesprekken checkt. “Dat is enorm tijdrovend en het is de vraag welke gesprekken worden teruggeluisterd. De lange gesprekken waarschijnlijk niet, de korte ook niet. Dus dat is niet representatief”, aldus Jeroen Kromme, co-founder van Tailo.

Customer Service
Premium

DML!: Datalab Pon mag vrij experimenteren

In de toekomst zal vooral worden gekeken naar de duurzaamheid van mobiliteit. Denk deelauto’s en deelscooters. “Om die markt goed te kunnen analyseren hebben we veel data nodig.”

Analytics

Annemiek Bakker (Centraal Beheer): ‘We focussen ons op dialogen voor voice en chatbots’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Annemiek Bakker van Centraal Beheer over voice en chatbots.

Online marketing

Digitale transformatie is geen doel

De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.

Digital Transformation
Premium

Talpa Network maakt direct response effect van radiocommercials meetbaar

De direct response van een radiospot is voortaan goed meetbaar en optimaliseerbaar dankzij een nieuwe methodiek. Talpa Network claimt een uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot.

Analytics

Digital Advertising: laat het idee los dat je iedere klant individueel moet volgen

In een super snelle en complexe online wereld, wijst data ons de weg. Het lijkt alsof digital advertising een kwestie is van de beste algoritmes.

Online advertising
Premium

DML!: ‘Vijfhonderd procent meer leads Carnext’

Het aantal maandelijks leads voor koop- en huurauto’s aan Carnext is dit jaar met 483 procent gestegen. Bovendien wist het zijn geautomatiseerde marketingactiviteiten op te schalen van 1 naar 22 landen.

Marketing
Premium

Amazon Nederland lanceert lokaal reclameplatform

Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.

Programmatic
Premium

Campagnepanel: ‘Ik mis iets niéuws’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een opmerkelijke combinatie van audioreclame in metrostations, billboards en een QR-code.

Online marketing
Premium

Nieuwe directie voor Abovo Media/Maxlead

Abovo Media / Maxlead heeft een nieuwe directie die leiding gaat geven aan de onafhankelijke bureaugroep met 220 medewerkers.

Digital Agencies