More stories

Waarom ‘aandacht’ meer aandacht moet krijgen van online marketeers

Alles is ogenschijnlijk meetbaar geworden en sturen op KPI’s als CTR, conversieratio, VTR, likes en engagement is wat marketeers doen.

Online marketing
Premium

Meerdere nominaties MeMo2 voor IAB Europe Research Awards

De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.

Marketing

Hoe borg en behoud je datakwaliteit voor je marketingactiviteiten? 

Bij data-driven marketingactiviteiten wordt vaak de term ‘garbage in, garbage out’ gebruikt. Hiermee bedoelen we dat als je campagnes, rapportages, analyses of andere activiteiten baseert op data van lage kwaliteit, de resultaten daarvan zeer waarschijnlijk ook van lage kwaliteit zijn. Maar, wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor de datakwaliteit?

Data

De ideale technologie-architectuur voor een centraal klantbeeld

Technologische oplossingsrichtingen dagen bij aan het inrichten van een centraal klantbeeld.

Customer Service

Communiceer om te innoveren en evolueren: hoe culturele verandering organisaties transformeert

De uitgaven voor digitale transformatie zullen de komende jaren 53 procent van de IT-budgetten uitmaken, zo staat in recent onderzoek van IDC.

Marketing
Premium

New York Times stopt met 3rd party cookies voor reclame

De Amerikaanse krant New York Times stopt per 2021 met het plaatsen van third party cookies, ook voor zijn thuismarkt. Adverteerders kunnen enkel nog gebruik maken van de klant- en lezerkennis van de krant zelf, verworven met aantoonbare toestemming van die lezer.

Online advertising
Premium

Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer

Ze houdt van mode, gezond eten en architectuur en kwam voor de liefde naar Rotterdam. Het verhaal van haar leven is helemaal uitgedacht en gelinkt aan het nu, maar in het echt bestaat Esther Olofsson helemaal niet.

Online marketing

Focus op een effectief KPI-framework, waarbij de klant centraal staat

De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.

Customer Experience
Premium

Marketinghuis RTB House naar Brussel

RTB House, leverancier van diverse marketingoplossingen, opent een nieuw kantoor in Brussel. De Amsterdamse vestiging van RTB House Benelux werd begin 2019 geopend en ligt centraal bij de Mondriaantoren. Het onlangs geopende kantoor in Brussel is gevestigd in Belmont Court van WeWork.

Digital Agencies

YouTube belooft adverteerders kwaliteit met YouTube Select

YouTube introduceert een nieuw advertentieprogramma YouTube Select, wat eigenlijk een combinatie is van bestaande premiumdiensten. Adverteerders worden gekoppeld aan video’s met een hogere kwaliteit.

Marketing

Onderzoek: 65% van consumenten gaat vakantiegeld dit jaar anders besteden

Het CBS rapporteerde eind april de grootste daling in consumentenvertrouwen ooit. De boosdoener? Covid-19.

Coronacrisis

WeTransfer sleept Webby binnen

Nogal wat Nederlandse genomineerden grepen vandaag naast de prijzen bij de jaarlijkse Webby Awards. Het Amsterdamse WeTransfer heeft een Webby Award gewonnen voor de beste webdienst en het Amsterdamse reclamebureau 72andSunny won een Webby in de categorie ‘Experimenteel en vreemd’, met een reclame voor douche- en scheerschuim van Lynx. Ook Emakina en SpaceBuzz/MediaMonks zijn in de prijzen gevallen.

Web-design
Premium

IAB Nederland publiceert Programmatic Native Advertising-handboek

De Taskforce Programmatic van brancheorganisatie IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Programmatic Native Advertising-handboek. Hiermee wil men meer inzicht bieden in het beschikbare programmatic native aanbod in Nederland, maar ook een eerste aanzet geven voor een individuele standaard voor het populaire advertentieformaat.

Programmatic

Maximaliseer je zichtbaarheid met Google Shopping én Google Zoekresultaten Advertenties

Misschien vraag je je af ​​wat het beste is, Google Shopping of Google Zoekresultaten Advertenties. Het korte antwoord is, geen van beiden.

Online marketing

Kirsten Jassies (social media expert): ‘Op social media is de regel te letten op interacties’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met social media expert Kirsten Jassies over trends in social media als Instagram en Facebook.

Online marketing