Consumentenbond lanceert Privacymeter
De Consumentenbond lanceert een Privacymeter voor online diensten. Hiermee kunnen consumenten in één oogopslag zien of een aanbieder zich aan de privacyregels houdt.
De Consumentenbond lanceert een Privacymeter voor online diensten. Hiermee kunnen consumenten in één oogopslag zien of een aanbieder zich aan de privacyregels houdt.
Dept voegt alweer een buitenlandse partner toe aan zijn internationale portfolio. Het toonaangevende Zwitserse bureau Hinderling Volkart sluit zich aan bij digital agency Dept.
Social influencers die populair zijn onder jongeren, blijken veel en positief over alcohol te praten. Ook is vaak niet duidelijk wanneer het om reclame voor grote alcoholmerken gaat. Dit is de conclusie van onderzoek naar hoe influencers op social media over alcohol communiceren door de Universiteit van Amsterdam.
Het zichtbare verschil tussen organische en betaalde zoekresultaten bij Google is mogelijk te klein geworden. Gebruikers hebben in elk geval duidelijk hoorbare kritiek. De zoekmachine gaat kijken wat daar te doen is.
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX), waar online bereiksonderzoek NOBO onder valt, heeft sinds kort een nieuw bestuur.
Om succesvol te zijn in sales moeten accountmanagers weten wat de klant wil. In de praktijk blijkt vaak dat er een mismatch is tussen koper en verkoper. Accountmanagers weten meestal niet goed wat de prospect écht wil. Hierdoor kiezen zij vaak de verkeerde aanpak en geven ze niet de juiste, relevante informatie. Hoe overbrug je als salesmanager de kloof tussen koper en verkoper? En hoe creëer je de juiste balans tussen traditionele verkooptechnieken en technologie?
TikTok heeft 700.000 Nederlandse gebruikers van 15 jaar en ouder, maar ook Twitter en Snapchat groeien. Beide hebben elk ongeveer 2,5 miljoen gebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Newcom, dat zaterdag is verschenen.
Steeds meer merken verkiezen insourcing van de programmatic-activiteiten boven het mediabureau. In krap twee jaar zette Philips Benelux de stap via een hybride model naar staan op eigen benen. “We moeten meer zelf leren van de data”, zegt Laurens Gunneweg, Digital Performance Manager.
Ondernemers in het MKB krijgen meer mogelijkheden om zich te profileren en naar klanten te luisteren met de introductie van een aantal nieuwe marketingopties.
Opleidingsspecialist Competence Factory uit Utrecht heeft opleider How & Knower overgenomen. Dit Groningse instituut werd in oktober 2019 failliet verklaard, maar zal onder de vlag van Competence Factory trainingen blijven aanbieden op het snijvlak van creatie, strategie en technologie.
Martin Röttgerding (Head of SEA bij online marketingbureau Bloofusion) presenteert zijn nieuwste oplossingen op Friends of Search op 4 en 5 februari.
Netflix wil en zal geen reclames introduceren op zijn videoplatform, omdat het bedrijf dat niet kan en omdat het een […]
Waar staat marketing nu echt voor vandaag de dag en welke marketingfuncties gaan in de toekomst een veel grotere rol van betekenis spelen?
De genomineerden voor de Friends of Search Awards 2020 zijn bekend. Slimster, SKODA en Europcar maken kans op de prijs voor beste werk in Search Engine Optimization (SEO). Leen Bakker, A-Z Barbecue & Gourmet Party Service en Bol.com dingen mee naar de Search Engine Advertising (SEA)-prijs. De uitreiking vindt plaats tijdens het Friends of Search-congres op 4 februari in Amsterdam.
Voor het aangaan van duurzame en relevante klantrelaties is een goede frontoffice essentieel. Drie belangrijke ontwikkelingen die de komende jaren een bepalende rol gaan spelen bij frontoffice-transformaties.