KLM biedt inspiratie op Amazon Alexa
KLM lanceert een inspiratieservice op de slimme speaker Amazon Alexa. In een gesprek met KLM’s bot krijgen klanten advies over […]
KLM lanceert een inspiratieservice op de slimme speaker Amazon Alexa. In een gesprek met KLM’s bot krijgen klanten advies over […]
Influencer marketing is een van de krachtigste tools om een boost te geven aan jouw digitale marketinginspanningen en om interactie te genereren met moelijk bereikbare doelgroepen. De weg naar een succesvolle campagne is soms lang en uitdagend voor adverteerders en influencers. Op Digital Marketing Live! pakken we morgen uit met een speciaal panel gewijd aan influencer marketing onder de uitdagende titel The influencer marketing f*ck up summit.
In maart 2019 heeft een grote update plaatsgevonden in het algoritme van Google, de March Core Update. Hoewel Google dagelijks kleine updates doorvoert is het effect hiervan vaak weinig opvallend. Wanneer de zoekmachinegigant daarentegen een zogenaamde ‘core update’ uitvoert zijn de gevolgen daarvan direct zichtbaar. Maar wat zijn de effecten hiervan op je SEO? En hoe speel je effectief in op deze update? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips.
Bureau Maze-One, gespecialiseerd in reclamediensten op Amazon, opent een kantoor in Kopenhagen. Van daar uit zullen de Denen Michael Chabert en Ulrik Grevenkop-Castenskiold de hele Scandinavische markt bedienen.
Het maken van mooie websites is moeilijker dan het lijkt. In je hoofd heb je het perfecte plaatje al voor je, maar aan de vertaalslag naar een werkend concept zitten nogal wat haken en ogen. Wat is de juiste plek voor je logo, wat voor type menu past er het beste bij en welke informatie moet in de footer komen? Met deze bronnen doe je geheid inspiratie op.
Dát de rol van Chief Marketing Officer de komende drie jaar aanzienlijk zal veranderen, staat volgens 90 procent van de CEO’s en CMO’s buiten kijf. Zo pleitte ik eerder al voor de functie ‘CMO collaborator’ als brug tussen verschillende afdelingen, met als uiteindelijke doel te kunnen zorgen voor een optimale klantervaring. Relevantie komt daarbij.
Bits of Freedom brengt een schadeclaim van 90.000 euro in rekening bij zowel Facebook als Google voor alle uren werk die de digitale burgerrechtenorganisatie de afgelopen periode aan hen moest besteden. Of de organisatie er ook serieus werk van maakt, blijft duister.
Vandaag begint de jaarlijkse driedaagse van Emerce in de Beurs van Berlage. Zoals ieder jaar zijn er twee evenementen gewijd aan marketing en e-commerce. Maar we beginnen vandaag met een nieuw evenement: What’s next in Tech!
Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.
De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnen haalden. Helaas zien we de dames op het WK in Frankrijk nog niet zo schitteren al gehoopt, waardoor het enthousiasme enigszins getemperd wordt.
Uit data van Forbes blijkt dat consumenten elke dag worden blootgesteld aan vierduizend tot tienduizend media-berichten. Volgens HubSpot hebben vier van de vijf websitebezoekers een webpagina verlaten vanwege een pop-up of een autoplaying videoadvertentie. Deze whitepaper gaat in op de belangrijkste redenen achter de verschuiving in consumentenaankopen en waarom intention marketing een belangrijk onderdeel is van een moderne marketingstrategie.
Emerce Research brengt vandaag de eerste Nationale CRO Monitor 2019 uit, een kwalitatief onderzoek onder meer dan 100 specialisten en beslissers op het gebied van conversie-optimalisatie.
De eerste voiceservices zijn ontwikkeld en veel daarvan draaien ook. De eerste beginnersfouten zijn er uit, zou je denken. Dit zijn de zes lessen na de eerste voice-ophef.
SNSgooithetroerdrastischomengaathaardienstverleningdecentralisereneninzettenoppersoonlijkcontactmetdeklant,zomaaktedebankafgelopenweekbekend.Debankgaathiermeetegendeheersendetrendinomklantcontactalleenmaartedigitaliserenentecentraliseren.
En plots flitste het voorbij; een video ad van (maar) 6 seconden. Wat heerlijk om als consument niet meer 30 seconden te moeten wachten voordat grumpy cat in beeld komt. En die korte ads zijn meestal best geestig of goed gemaakt. Blijkbaar dwingt de weinige beschikbare tijd de maker om met iets goeds te komen. Heeft de reclamewereld hier nou zo lang over gedaan?