More stories

Google CSS-partner selecteren? Gebruik deze selectiecriteria

Google Shopping is eindelijk opengesteld voor vergelijkingssites en de daarbij aangesloten webwinkels. Wat betekent deze CSS-verandering voor adverteerders en hun strategie? Concreet betekent het dat elk bedrijf die Product Listing Ads wil plaatsen in Google Shopping nu twee mogelijkheden heeft, namelijk zelf meebieden op de advertentieveiling of dit via een Google CSS-partner doen. Met name de tweede optie wordt door Google gestimuleerd. De partners krijgen twintig procent korting op de Cost per Click (CPC, deze marge streek Google voorheen zelf op. De eerste cijfers tonen aan dat Nederlandse bedrijven in groten getale overstappen naar een Comparison Shopping Services (CSS) partner. 

Marketing

Leuvense start-up Adshot haalt 320.000 euro voor gamingmarketing

De Leuvense start-up Adshot haalt 320.000 euro op om zijn platform voor gamingmarketing en sponsorship verder uit te bouwen. Onder andere Steven Van Belleghem (Nexxworks), Pieter Janssens (Intracto), Reinhart De Lille (RL Inventive) en imec.istart investeren mee.

Marketing

YouTube centraal tijdens Emerce Update

De eerste Emerce Update van het nieuwe seizoen, op 19 september, staat geheel in het teken van YouTube. Titel: YouTube voor merken en makers.

Video

Allerslechtste website van België trekt internationaal miljoenenpubliek

De slechtste website van België is zó slecht qua webdesign dat het een internationale hit is. UserInYerFace.com ging woensdag viral en gaat nu richting de twintig miljoen bezoeken.

Web-design

Finnair genereert 31% meer boekingen dankzij data driven aanpak 

Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.

Travel

Mediabureaus: Meaningful is het nieuwe normaal

De rol van het mediabureau verandert. Nieuwe ontwikkelingen in deze Era of Data hebben gezorgd voor een verschuiving in de rol van de tussenpersoon. Om betekenisvol te blijven in de interactie tussen mens en merk moet een mediabureau op nieuwe manieren waarde toevoegen. Hoe doen we dat concreet? We gaan kijken naar nieuwe contentvormen.

Strategy

NS International ‘versmelt’ klantenservice en ticketing

Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.

Marketing
Premium

Emerce Next 2019: Deze technologieën gebruik je de komende jaren

Hoe zet je technologieën als machine learning, virtual reality, artificial intelligence, internet of things, augmented reality, blockchain en quantum in voor succesvolle marketingcases? Tijdens Emece Next kwamen de belangrijkste digital en tech trends voor de nabije toekomst langs. 

Artificial Intelligence

Engeland begint onderzoek marktmacht Facebook en Google

De Britse Competition and Markets Authority onderzoekt hoe Facebook en Google persoonsgegevens verzamelen en inzetten om hun macht te laten gelden op de Engelse online reclamemarkt, waar 14 miljard euro in omgaat.

Marketing

Concept wetsvoorstel voor einde aan telemarketing-irritatie

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) heeft haar wetsvoorstel gepubliceerd om voor consumenten en ondernemers zonder rechtspersoonlijkheid (zoals een eenmanszaak) een einde te maken aan telemarketingirritatie.

Marketing

Wat is de impact van Intelligent Tracking Prevention op online marketing?

Intelligent Tracking Prevention (ITP) is inmiddels alweer sinds halverwege 2017 actief in de webbrowser Safari. De meest recente versies (ITP 2.1 en ITP 2.2) hebben steeds meer impact op het gebied van online adverteren, analytics en A/B-testing. Wat is de impact hiervan op online marketing?

Analytics

STER: omzetgroei toont ongelijk minister Slob aan

De omzet van STER is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op 97 miljoen euro. Daarmee zijn de inkomsten 11 procent hoger ten opzichte van het eerste half jaar van 2018. Met voortzetting van deze omzetontwikkeling stevent Ster naar eigen zeggen af op een afdracht van 182 miljoen in 2019. Dat is 32 miljoen meer dan de 150 miljoen die het ministerie van OC&W heeft begroot.

Online advertising

AP: Banken mogen betaalgegevens niet zomaar gebruiken voor reclame

ING Bank is op de vingers getikt door de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) over de plannen van de bank om betaalgegevens te gebruiken voor reclame. De toezichthouder roept alle banken daarom op om goed te kijken naar hun beleid rond direct marketing.

Privacy

Emerce Digital Marketing Live 2019: Opvallen of juist aandacht verdienen?

In een wereld waarin het consumentenvertrouwen lager is dan ooit, gebruikers blind lijken voor advertenties en het gebruik van adblockers toeneemt, lijkt het steeds lastiger te worden om de aandacht te pakken. Tijdens Emerce Digital Marketing Live werd duidelijk hoe merken dit vandaag de dag toch heel succesvol doen. 

Online marketing

D66: maak niet-gepersonaliseerde advertenties standaard

D66 gooit de knuppel in het hoenderhok. De partij wil dat niet-gepersonaliseerde advertenties de standaard op internet worden. Een verbod hoeft echter ook weer niet. Als mensen hier bewust voor kiezen en bewust al hun data willen afstaan dan moet dat volgens D66 kunnen. Het doel is om de datahonger minder te voeden door mensen bewuster te laten kiezen.

Online advertising