More stories

Zo maak je in 7 stappen een ‘predictive churn model’

Elk bedrijf heeft te maken met ‘churn’: klanten die hun abonnement opzeggen of geen producten en diensten meer afnemen. Slimme organisaties gaan dit klantverloop te lijf door de zogenoemde ‘churn rate’ te voorspellen en gerichte marketingacties op te zetten om twijfelende klanten aan zich te blijven binden. Maar hoe zet je een ‘churn predictive model’ op en maak je er effectief gebruik van binnen de organisatie?  

Customer Loyalty

Marketing na de millennials: Wat doen we met Generatie Z?

De laatste tien jaar is miljarden dollars gestoken in het ontcijferen van de meest raadselachtige generatie van onze tijd: millennials. Waarom ook niet? Studies tonen aan dat millennials de Amerikaanse economie aandrijven, met 600 miljard dollar aan huidige jaarlijkse uitgaven en een verwachte 1,4 biljoen dollar tegen 2020. Met zoveel economische invloed hebben de voorkeuren van millennials volledige sectoren verstoord. Leuk, maar de millennial is alweer op leeftijd.

Online marketing

Doeltreffende e-mailstrategie? Segmenteer je e-maillijsten

Wat maakt e-mailmarketing zo’n krachtig middel? Door e-maillijsten te segmenteren kun je leads veel directer en specifieker aanspreken. Je kunt hen in een marketing automation workflow op het juiste moment de informatie geven die zij nodig hebben. 

Marketing automation

Google Chrome gaat fingerprinting aanpakken

Google Chrome gaat nieuwe maatregelen nemen tegen fingerprinting. Via fingerprinting worden anonieme gebruikers toch herkend aan de hand van hun systeemconfiguratie.

Privacy

Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland

Wendy Pouw is de nieuwe directeur van vakvereniging IAB Nederland. Ze heeft ervaring opgedaan bij Liberty Global en Mindshare. Pouw neemt het stokje over van Yvonne de Jager, die deze functie de afgelopen twee jaar heeft bekleed.

Online advertising

Alibaba haalt Tencent in als China’s sterkste merk

Alibaba heeft rivaal Tencent ingehaald als China’s waardevolste merk op de jaarlijkse toplijst voor merken van BrandZ.

Marketing

Spotify test interactieve audio-advertenties

Spotify test binnen haar app interactieve audio-advertenties die consumenten kunnen leiden naar een speellijst of podcast. Vooralsnog horen alleen Amerikaanse gebruikers deze advertenties als ze een gratis abonnement hebben.

Online advertising

Irfan van Ewijk (WOOV): ‘Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals’

De mobiele telefoon is in het uitgaansleven een steeds belangrijker rol gaan spelen. Om contact te houden met je vrienden, maar ook om via een app te weten waar je moet zijn. WOOV tilt de standaard festival app naar eigen zeggen naar een hoger niveau. ‘Het is een applicatie waar de festival-, en evenementenmarkt al jaren om aan het schreeuwen was. In de basis brengt het mensen bij elkaar en geeft antwoord op de 5 wezenlijke vragen van mensen die zich aan het oriënteren zijn of uitgaan: wie, wat, waar, wanneer, waarom’, aldus oprichter Irfan van Ewijk.

Social
Premium

Nieuw directieteam voor iProspect

Wouter Moen en Arthur Buring zijn door Dentsu Aegis Network Nederland aangesteld als nieuwe directie van iProspect.

Digital Agencies

Erik Kepper weg bij RTL MCN

Erik Kepper is vertrokken als managing director bij RTL MCN, het online videonetwerk van de mediagroep.

Media

MeMo2 en Exterion Media genomineerd voor Europese IAB-prijs

De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.

Online advertising

Google nestelt Shopping in YouTube

Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.

Online advertising

Vtwonen en Pinterest samen in campagnemarketing

Vtwonen en Pinterest zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing. Het is de eerste keer dat Pinterest in deze omvang met een Nederlands merk samenwerkt.

Online marketing

WPP wordt strategische denktank van VodafoneZiggo

Reclamegroep WPP gaat voor zowel Ziggo als Vodafone aan de slag en fungeert voortaan als een strategische creatieve denktank. Sinds de fusie wil VodafoneZiggo de klantbeleving nóg meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten.

Online marketing

Maarten Roelofs over creatief werk maken vanuit Bangladesh: ‘Ik wil brengen en delen. Dat past me beter’

Hoe kun je digitaal creatief werk laten maken door mensen die nog nooit een vliegtuig hebben gezien, laat staan naar Cannes zijn geweest? Voor een antwoord op die vraag werd ondernemer Maarten Roelofs op ministeriële audiëntie gevraagd in Bangladesh. Waar zijn bedrijf Diva World Wide onderscheidend werk maakt dat Nederlanders misschien wel dagelijks zien.

Marketing