More stories

Start campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou(w bedrijf)?’

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) is een nieuwe voorlichtingscampagne over de privacywet gestart. Een jaar na het van toepassing worden van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), leven er nog veel vragen over de nieuwe privacywet. De campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou?’ geeft mkb’ers praktische hulp bij de naleving van de wet.

Privacy
Premium

Raymon de Kruijff managing director DAN DNA

Raymon de Kruijff heeft de leiding overgenomen bij dataeenheid DAN DNA van Dentsu Aegis in Amsterdam.

Digital Agencies

‘Meisjes vaker op sociale netwerken dan jongens’

Een grote meerderheid van de jongeren van 12 tot 25 jaar gebruikt (bijna) elke dag internet. Meisjes gebruiken het internet vaker dan jongens voor sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Instagram of Snapchat. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.

Social

Rogier Thewessen (YoungCapital): ‘De impact van Google for Jobs valt vooralsnog mee’

Online loopt YoungCapital al jaren voorop in de uitzendbranche. Dat succes moet nu vertaald worden naar de Duitse markt, eigen opleidingen en gig platform YoungOnes. Om de huidige omzet in vijf jaar te verdubbelen naar één miljard euro. “Platformwerken vult onze bestaande business goed aan”, aldus medeoprichter en -eigenaar Rogier Thewessen (42).

Marketing

Helen Zuurmond, HEMA: ‘Binnen customer service is e-mail het moeilijkste kanaal’

Binnen twee jaar is het loyaliteitsprogramma van HEMA uitgegroeid tot een van de meest populaire programma’s van Nederland. HEMA beschikt hierdoor over inzichten die het mogelijk maken dichter bij de klant te komen. Helen Zuurmond, Head of CRM & Customer Service, laat zien hoe HEMA deze inzichten gebruikt. “Alleen maar naar huidig gedrag kijken, zou een saaie e-mailstrategie opleveren.” 

Marketing automation

5PM wint ‘SAN New Kids on the Block Award’

5PM is gisteren uitgeroepen tot beste nieuwe marketingbureau van Nederland bij de uitreiking van de SAN Accenten.

Marketing

Hier moet je op letten als je met een linkbuilding-agency in zee gaat

Linkbuilding levert vaak teleurgestelde ondernemers op. Verwachtingen komen niet uit, sommigen worden ronduit opgelicht door het bureau waar ze voorheen mee samenwerkten. Linkbuilding is nog steeds een zeer effectieve methode om rankings te verbeteren, maar het loopt niet altijd soepel. Deze tien zaken gaan het vaakst mis met de linkbuildingpartner waarmee wordt samengewerkt.

Search

Emerce B2B Digital: ‘We maakten alle klassieke fouten’

“We moeten dit leren, anders zijn we ooit weg uit de markt”, zegt Leon Hermse. De manager marketing & innovation vertelde gisteren op Emerce B2B Digital waarom en hoe zijn concern Vebego de eerste stappen op het digitale terrein zette.

B2B Digital

Google op de korrel bij Ierse toezichthouder

De Ierse privacywaakhond is een onderzoek begonnen naar de wijze waarop Google reclamediensten aanbiedt in de Europese Unie.

AVG

De Persgroep verandert naam in DPG Media

De Persgroep verandert zijn naam in DPG Media om de breedte van zijn portfolio beter tot uitdrukking te brengen.

Marketing

DDMA: MKB’ers en bureaus worstelen met AVG-eisen

Een jaar nadat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) op 25 mei 2018 van kracht is gegaan, voldoen MKB’ers en bureaus nog steeds niet aan alle eisen van de Europese privacyregelgeving. Dat constateert DDMA, branchevereniging voor data en marketing.

Privacy

Vanaf volgend jaar advertenties in WhatsApp

Facebook lijkt nu dan toch echt te willen verdienen aan WhatsApp. Vanaf volgend jaar verschijnen er advertenties in het programma, zij het alleen in WhatsApp Status.

Online advertising

LinkedIn doet update: dit is er nieuw

De ontwikkelingen op LinkedIn gaan razendsnel en sinds januari zijn er alweer een aantal interessante features uitgerold. Zo krijg je na een connectieverzoek nu ook direct een mogelijkheid de bedrijfspagina van die persoon te volgen. Zie jij het aantal volgers al stijgen? Dit zijn de laatste LinkedIn updates.

Social

Een sterke missie maakt een sterk merk

We zijn superloyaal aan een merk waarvan we écht houden. Maar in hoeverre hebben brand managers en marketeers invloed op hoe de consument het merk ervaart? Betekenisvolle merken die een gevoel kunnen losmaken bij consumenten maken het verschil en onderscheiden zich van de rest in deze drukke wereld waarin we ontelbare mogelijkheden hebben. Dit zijn de lessen van branding experts die tijdens SXSW inspirerende presentaties gaven.

SxSW

Google combineert zijn reisdiensten in Trips

Zoekbedrijf Google combineert al zijn reisgerelateerde producten, zoals vlucht- en hotelzoeken en overblijftips, in één aparte zoekbestemming genaamd Trips.

Travel