More stories

Bits of Freedom: stop met grootschalig lekken van persoonsgegevens bij real time bidding

Bits of Freedom wil dat het grootschalig lekken van persoonsgegevens bij advertentieveilingen een halt wordt toegeroepen. Dagelijks belanden op deze manier gegevens van nietsvermoedende internetgebruikers in handen van allerlei partijen zonder enige vorm van effectieve controle of transparantie, stelt de organisatie die zegt op te komen voor internetvrijheid. Bits of Freedom verzoekt vandaag de Autoriteit Persoonsgegevens om hiertegen handhavend op te treden.

Programmatic

Drupaljam krijgt aparte dag voor bedrijfsleven

Het congres voor Drupal-enthousiastelingen Drupaljam krijgt voor het eerst een aparte dag die louter voor het bedrijfsleven is bedoeld.

Marketing

Nieuwe definitiebepaling voor Digital Out of Home

Het JIC Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarin zowel OOH-exploitanten (Outreach) als adverteerders (BvA) en mediabureaus (PMA) zijn vertegenwoordigd, is het onlangs eens geworden over een nieuwe definitiebepaling voor DOOH.

Marketing

Dark social: vloek of zegen?

We delen steeds minder publiekelijk. Een-op-een berichten versturen, korte stories en kleine groepen zijn de snelst groeiende gebieden van online communicatie. Wat vraagt deze ‘dark social’-ontwikkeling van marketeers?

Social

Is Google Chrome’s laatste update een geval van ‘Stel geen vragen, hoor geen leugens?’

“There are three types of lies: lies, damn lies and statistics.” Een beroemd gezegde, gepopulariseerd door Mark Twain. Hoewel hij de zin toeschreef aan politicus Disraeli, blijft de werkelijke oorsprong ervan omstreden. Misschien zit er ergens een grap in, of is het citaat zelf verkeerd geciteerd. Het voelt in ieder geval niet misplaatst in 2019.

Privacy

Mailchimp lanceert marketingplatform

Mailchimp, het bedrijf achter het gelijknamige email markeringplatform, met 11 miljoen actieve gebruikers en een omzet van 700 miljoen dollar, gaat de breedte in met een eigen marketingoplossing.

Online marketing

Google voegt Discover datarapport toe aan Google Search Console

Google introduceerde in 2018 Google Discover, de opvolger van wat ‘Google Feed’ heette. Niet alleen onderging Google Feed een naamsverandering, ook werden er verschillende nieuwe functies toegevoegd. Tijdens deze verandering was er nog geen data beschikbaar over de nieuwe functies. Echter telt Google Discover inmiddels al meer dan 800 miljoen maandelijkse gebruikers. En sinds april 2019 toont Google nu ook data rapporten in Google Search Console over het aantal vermeldingen van je sites in Google Discover. Wat zijn de mogelijke voordelen?

Search

Tiqets stelt nieuwe CMO aan

Tiqets.com haalt met Dan Burdett als nieuwe CMO een internationale zwaargewicht in huis om het merk internationaal steviger neer te zetten.

Travel

iProspect brengt campagnemanagementtool voor Amazon

Digitaal marketingbureau iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network, brengt een hulpmiddel uit waarmee adverteerders op grote schaal, geautomatiseerd reclamecampagnes kunnen draaien op Amazon.

Marketing
Premium

Dentsu Aegis Network lanceert flexibel dentsu X in Nederland

Dentsu Aegis Network lanceert in Nederland het bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met de beste media-, data-, technologie-, performance- en creatieve specialisten uit het eigen netwerk.

Digital Agencies

Honderdjarige BvA voortaan ‘Netwerk van merkleiders’

De 100-jarige Bond van Adverteerders presenteert zich voortaan als een Netwerk van merkleiders. ‘Als ambitieuze aanjagers van merken en markten […]

Marketing

Adobe zoomt in op gebruikerservaring

Het nieuwe mantra van Adobe heet gebruikerservaring, oftewel customer experience. In Londen gaf het bedrijf deze week het startschot voor Summit EMEA 2019. En daar kreeg het Adobe Experience Platform volop aandacht.

Adobe analytics

B2B klant is veeleisend, en wil communicatie op maat

Het traditionele onderscheid tussen B2B- en B2C-marketing verdwijnt in hoog tempo, het koopgedrag van consumenten wordt tegenwoordig namelijk ook door zakelijke klanten overgenomen. Dit blijkt uit het onderzoekrapport Creating Epic Customer Experiences van Marketo, tegenwoordig onderdeel van Adobe.

B2B Digital

Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019

Tempo Team, KPN en Pathé zijn door DDMA genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2019. Kevin Ruhe van E-llenials (Beter Bed & Intergamma), Dennis Figge van Schiphol en Bob Mencke van Wehkamp maken kans om tot E-mail Professional van het jaar uitgeroepen te worden. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Summit op 20 juni.

E-mailmarketing

Once Dating neemt Picable over

Once Dating breidt heeft Pickable ingelijfd, de 100% anonieme datingapp voor vrouwen. Pickable heeft naar eigen zeggen een flinke groei doorgemaakt sinds de lancering zes maanden geleden, en heeft inmiddels 1 miljoen gebruikers wereldwijd.

Social