More stories

De weg naar succes? Experimenteren, experimenteren

Bedrijven die niet mee kunnen gaan en hun klanten niet begrijpen, vallen om. En hele nieuwe aanbieders, die goed inspelen wat er bij klanten leeft, technologie omarmen en het leven goedkoper, simpeler of makkelijker maken, winnen in rap tempo marktaandeel. Hoe kunnen challengers als Picnic, Tikkie, Tesla zo snel uitgroeien tot marktleiders? En hoe kan je je bedrijf naar succes experimenteren?

Conversie

Bestedingen digitale radioreclame: +95% in 2018

Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.

Online advertising

Marketingbureaus Bright en Cliptoo fuseren

Full-service marketingbureau Bright fuseert met Cliptoo Marketing. In de nieuwe constellatie willen ze zich duidelijker profileren als specialisten in B2B online marketing.

B2B Digital
Premium

Digitaal bureau Osudio versterkt organisatie

Mark Blockhuys en Roy Machielsen nemen de dagelijkse leiding over full service internetbureau Osudio Benelux en Denemarken op zich.

Digital Agencies

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

Norwegian Airlines: automatiseren SEA levert 40 procent meer omzet op

Voor Norwegian Airlines was de uitbreiding van het netwerk met verre bestemmingen aanleiding om te kijken naar de manier waarop SEA is georganiseerd. Besloten werd om de benodigde expertise in-house te halen en zoveel mogelijk te automatiseren.

Search

Podcast: Zo lopen de conversiespecialisten van Nyenrode, Fonq, Allianz en Bol.com voorop

Wat gebeurt op het gebied van conversie bij Nyenrode, Fonq, Allianz en Bol.com? Tijdens Emerce Conversion gingen Rogier Peters, Jurrien Schouten, Stefan van Ballegooie en Melle Moorman dieper in op hun werk voor deze merken in de podcast van CRO.cafe. Hier kun je de interviews terugluisteren.

Conversie

Tien redenen om naar Emerce Travel 2019 te gaan

Op 6 juni is Pakhuis de Zwijger in Amsterdam weer het toneel van Emerce Travel, hét evenement voor de Nederlandse online reisbranche. Tien redenen waarom je dit niet wilt missen.

Travel

Hillenaar Outdoor exploiteert ‘witte toren’ aan de A1 bij Naarden

Hillenaar Outdoor breidt zijn portfolio uit met een nieuwe reclamemast langs de A1 bij Naarden. De ‘witte toren’ krijgt twee nieuwe reclamevakken die op den duur gedigitaliseerd worden.

Online advertising

Visualiseer SEO data, en 5 andere takeaways van BrightonSEO

De onderwerpen die behandeld worden op BrightonSEO op het gebied van onder andere on-site optimalisatie, linkbuilding, content marketing en automation zijn allen actueel, inspirerend en gaan de diepte in. Benieuwd naar de belangrijkste takeaways van BrightonSEO van dit voorjaar? 

Search

Dylan Haegens sluit aan op RTL’s Divimove

Een van Nederlands bekendste YouTubers, Dylan Haegens, sluit zich aan op het netwerk van Divimove. Deze dochter van RTL helpt zijn commerciële belangen behartigen en kan helpen nieuwe producten ontwikkelen.

Online marketing

Zalando start offensief op beautymarkt

Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.

Campagnes

Slimme chatbot geeft festivalbezoekers antwoord op festivalvragen

Festivalchart introduceert een slimme chatbot voor festivalbezoekers. Hij geeft antwoord op vragen als elke festivals zijn er bij mij in de buurt? Gaat het vandaag regenen? Waar staan mijn vrienden?

Customer Engagement

Emerce Conversion: A/B-testen levert veel te weinig informatie op

Binnen conversie-optimalisatie wordt veel dom onderzoek gedaan; niet alleen worden veel testen herhaald die anderen al prima hebben uitgewerkt, ook is het klassieke A/B-testen veel te beperkt, betogen Karl Gilis (AGConsult), Ton Wesseling (Online Dialogue) en Hazjier Pourkhalkhali (Optimizely) tijdens Emerce Conversion. En waarom stopt Tony Chocolonely eigenlijk pure chocola in een blauwe verpakking, en melkchocolade in een rode?

Conversie
Premium

Digital Brixx verder onder Abovo Media

Digital Brixx, het digitale label van Abovo Media, gaat verder onder de naam van het moederbedrijf Abovo Media. De grenzen tussen performance en branding, online en offline, worden op deze wijze verder doorbroken, aldus het bedrijf.

Digital Agencies