More stories

Drie patenten die zoeken in Google mogelijk veranderen

Er zijn het afgelopen jaar diverse patenten toegekend aan Google die mogelijk iets zeggen over de toekomst van de zoekmachine […]

Search

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en wehkamp zijn genomineerd voor de onderscheiding voor de beste e-mailcampagne bij de DDMA E-mail Awards. Daarnaast zijn er drie nominaties voor de award voor E-mail M|V van het jaar.

E-mailmarketing

Persgroep met tv-commercial voor Topics.nl

De Persgroep houdt een tv-campagne voor Topics, zijn abonneedienst waarin nieuws en opinie op thematische wijze worden weergegeven.

Campagnes

Digital Marketing Live: de eerste ervaringen met het nieuwe loyaliteitsprogramma van de HEMA

Eind vorig jaar lanceerde HEMA een nieuw loyaliteitsprogramma voor haar klanten. Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde HEMA app als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten. De retailketen licht een tipje van de sluier op tijdens Emerce Marketing Live.

Online marketing

Hoe bruikbaar is de Net Promotor Score nog en wat is het alternatief?

Zo’n beetje iedere organisatie werkt met de Net Promotor Score. Toch is er ook voldoende aan te merken op deze NPS. Maar wat is het alternatief?

Customer Loyalty

Infographic: 104 onbekende feiten over mobiele marketing

Mobiele marketing is een verzamelbegrip voor een groot aantal promotionele activiteiten: van het gebruik van QR codes tot locatiegebaseerde campagnes. Al in 2011, ruim tien jaar nadat de eerste mobiele advertentie via SMS was verzonden, was het een industrie van 14 miljard dollar. Website Builder zette een groot aantal feiten met betrekking tot mobiele marketing onder elkaar.

Online marketing

Hoe je succesvol B2B-leads genereert via Facebook

Facebook is het meest gebruikte social medianetwerk ter wereld. Veel B2B-bedrijven profiteren echter nog onvoldoende van de mogelijkheden die Facebook biedt om leads te genereren. Daarom geef ik je in dit artikel een aantal tips om hiermee aan de slag te gaan.

B2B Digital

Catawiki begint internationale tv-campagne

Online veilinghuis Catawiki herhaalt deze en volgende maand zijn internationale tv-campagne van vorig jaar.

Online marketing

‘Adverteerder wil meer grip op media-inkoop’

Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.

Creative

Facebook bestond al in de zestiende eeuw

Sociale media zijn niets nieuws, in de zestiende en zeventiende eeuw gebruikten we ze ook al. Letterkundige Sophie Reinders (Radboud Universiteit) reconstrueerde het leven van jonge, adellijke vrouwen uit die periode aan de hand van hun vriendenboekjes – vergelijkbaar met onze huidige Facebookprofielen – en schreef daar een boek over.

Social

Marketingmails in platte tekst: effectief dus waarom niet?

Een marketingmail herken je uit duizenden. Een zeer korte blik is vaak al voldoende om te bepalen dat de e-mail (doorgaans) in de prullenbak thuishoort. Hoe anders is dat als een bedrijf een e-mail in platte tekst stuurt. Plots krijgt het bericht veel meer aandacht. Een optie voor meer marketeers?

E-mailmarketing

‘Programmatic videoreclame door het dak’

De beschikbare inventaris voor programmatic videoreclame is afgelopen jaar verdubbeld. Op mobiel is de beschikbare reclameruimte zelfs met 200 procent gestegen, aldus Elwin Gastelaars van technologiebedrijf SpotX.

Adverteren in het Google Display Netwerk met machine learning

Nu er wereldwijd meer dan drie miljoen apps en websites op het Display Netwerk zijn aangesloten wordt het voor de adverteerder steeds moeilijker de juiste doelgroep te vinden en te bereiken. Daarom introduceerde Google een paar weken geleden de Smart Display Campagne, waarbij gebruik wordt gemaakt van machine learning.

Online advertising

3sixtyfive: influencer marketing met Snapchat Spectacles

John Meulemans van 3sixtyfive vertelt hoe zijn bedrijf voor Toyota de Snapchat Spectacles inzette: “Vier influencers vlogen naar London om […]

Influencer marketing

Twitter gebruiker krijgt meer controle over advertenties

Gebruikers van Twitter krijgen meer zeggenschap over de advertenties die zij te zien krijgen. Incorrecte interesses op basis waarvan advertenties worden getoond zijn voortaan handmatig te verwijderen.

Online advertising