More stories

Sheryl Sandberg van Facebook op Cannes’ podium

De COO van Facebook, die het bedrijf samen met Mark Zuckerberg groot maakte, is een van de keynote speakers op het Cannes Lions. Sheryl Sandberg en collega’s treden veertien keer op Franse podia.

Cannes Lions

Site Centraal Beheer introduceert lettertype voor mensen met dyslexie

Centraal Beheer introduceert op zijn website een speciaal lettertype voor mensen met dyslexie. Het is de eerste verzekeraar die het zogenoemde Dyslexie font inzet.

Web-design

Duitse YouTuber krijgt 10.500 euro boete voor sluikreclame

De mediatoezichthouder van de Duitse deelstaten Hamburg en Schleswig-Holstein heeft een YouTuber een boete opgelegd positieve recensies van producten die reclame bleken. Hij vermeldde dat niet als zodanig.

Online marketing

Digitale transformatie in Insurance: klantbeleving via alle kanalen

De snelle acceptatie van mobiele technologie en social media hebben klanten minder loyaal en een stuk veeleisender gemaakt. Bovendien betreden concurrenten die niet gehinderd worden door een lange historie in de verzekeringenbranche de markt. Disruptie is onafwendbaar. Hoe ga je daarmee om als CMO bij een verzekeraar?

Strategy
Premium

HEMA: ‘Elf procent extra online omzet sinds invoering klantenpas’

In krap zes maanden tijd heeft HEMA twee miljoen leden weten te registreren voor het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’. Daarnaast zijn er al al meer dan 700 duizend vouchers ingewisseld. Wat verklaart het succes en wat zijn de plannen met het relatief jonge programma?

Customer Loyalty

ABN zet Mixed Reality in om verzekeringen te verkopen

Op de Beyond Banking Days lanceren ABN AMRO en InSpark vandaag een eerste Serious Mixed Reality Game voor de HoloLens van Microsoft. Daarmee kunnen consumenten ervaren hoe (goed) zij verzekerd zijn.

Campagnes

Ook Social Awards voor Tim Hofman, Arjen Lubach en Netflix

Tim Hofman heeft vanavond drie Social Awards binnengesleept. Hij won in de categorieën Beste BN’er, Beste YouTuber voor zijn serie #BOOS en Beste Snapchatter. Arjen Lubach kreeg de onderscheiding voor Beste Video (Even voorstellen aan Trump) en Beste Inhaker (Kamergotchi).

Social

Heineken grootste winnaar Beste Social Awards (Zakelijk)

Heineken kwam als grootste winnaar naar voren bij de uitreiking van De Beste Social Awards – Business, de prijzen voor de beste creatieve uitingen van bedrijven en merken op social media. Heineken ontving onderscheidingen in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting.

Social

SEO: van keywords en tools naar rendement

SEO draait om rendement. Niet om keywords. Ook niet om hacks, tools of andere zaken die ‘quick wins’ beloven. Maar wat is nu de juiste strategie? En hoe implementeer je die?

Search

Janneke van den Heuvel (TryLikes): ‘Simplicity in innovatie wordt nog onderschat’

Online kun je alles meten en snel verbeteren,’ aldus Janneke van den Heuvel, medeoprichter van TryLikes. ‘Wij wilden de fysieke wereld meetbaar en slim maken. Toen kwamen we al heel snel op klantbeleving.’

Customer Engagement

Personalisering in de praktijk: professionalisering is nog ver te zoeken

In een steeds drukkere wereld waar consumenten continu worden overspoeld met online content is het voor webshops belangrijker dan ooit te investeren in relevantie omdat dit vele malen krachtiger is dan bereik. Maar de professionalisering is vaak nog ver te zoeken.

Customer Experience

Greetz eerste Nederlandse adverteerder op platform Awin

Greetz is een nieuwe samenwerking gestart met internationaal affiliate netwerk Awin om de online verkoop versneld te laten groeien en zijn positie op de Nederlandse en Belgische markt versterken.

Online advertising

‘Grote energiebedrijven geven lichtend voorbeeld in digitale marketing’

Energiebedrijven lopen bepaald niet achter met online marketing. Over het algemeen zijn zoekmachinemarketing en mobiele websites sterk ontwikkeld; de grootste kansen liggen op het gebied van email marketing en affiliate marketing. Dat blijkt uit de Digital Marketing Scorecard 2017 van CACI Digital Consultancy.

Online marketing

Emerce B2B Online: ‘E-commerce voor B2B marketeers steeds belangrijker’

Arend-Jan Nijhuis en Mark van den Berg gaan tijdens Emerce B2B Online, volgende week in Maarssen, in op de onderzoeksresultaten van de tweede editie van het B2B Marketing Trendrapport dat PIM (Platform Innovatie in Marketing) en Blinker gezamenlijk uitvoerden en publiceerden. Waar zijn B2B marketeers anno 2017 mee bezig en hoe gaan zij om met veranderende behoeften in de markt. Wat zijn de speerpunten waar zij zich nu op focussen en hoe doen zij dat?

B2B Digital

Dutch Digital Design krijgt brede vakjury

Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk, heeft een 12-koppige vakjury aangesteld. Die moet allerlei cases helpen aandragen en selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland.

Creative