More stories

Adobe en Microsoft werken samen om marketeer te helpen met AI

Adobe en Microsoft zijn een nauwe samenwerking aangegaan om tot betere marketing automation te komen, ondersteund door kunstmatige intelligentie. Daarmee hopen de bedrijven een antwoord te hebben op Salesforce. Wat betekent de integratie van de twee voor de marketeer?

Marketing automation

Thomas Cook: hogere NPS dankzij gepersonaliseerde mail

De implementatie van het nieuwe communicatieprogramma ‘Customer at our Heart’ bij Thomas Cook heeft geleid tot een hogere Net Promotor Score, minder druk op de klantenservice en meer retentie. En dat allemaal met behulp van volledige geautomatiseerde, gepersonaliseerde e-mailcampagnes, vertellen Tom Dekker (CRM manager) en Katja van der Tang (senior CRM en e-mail marketeer).

Travel

Toekomst van hoteldistributie: voice search, loyaliteit en meta’s

Zijn loyaliteitsprogramma’s en metazoekmachines het antwoord op de gebeden van hoteliers die niet meer zo afhankelijk willen zijn van online reisagenten? De meningen waren verdeeld tijdens het distributiedebat op de Phocuswrightconferentie die op 17 en 18 mei in Amsterdam wordt gehouden.

Travel

Smartly.io: Facebook & Instagram go Dynamic

Dynamisch adverteren is simpel gezegd: op de juiste plek, op het juiste moment de juiste ad laten zien. En dat volledig geautomatiseerd, zonder handmatige acties voor het creëren van de content of targeten van de ad. Binnen display advertising kon dit al langer. En dankzij Smartly kan het ook op Facebook en Instagram! Niet alleen voor retargeting, maar ook voor prospectingcampagnes. Een nieuw tijdperk voor consumer friendly advertising.

Online advertising

WUA lanceert laagdrempelige variant Web Performance Scan

Onderzoeksbureau WUA lanceert vandaag een nieuwe variant van het klantonderzoeksproduct Web Performance Scan. Daarmee kunnen digitale teams gemakkelijk websites optimaliseren.

Customer Experience

Dynamische content op websites: vijf bezwaren (en oplossingen)

Personalisatie gaat in outbound marketing al heel ver, maar op de website zelf wordt het nog niet op grote schaal toegepast. Dat terwijl je door datapunten te combineren de klant ook online veel specifieker kunt benaderen.

Conversie

Site a.s.r. ingeruild voor chatinterface: de eerste inzichten en resultaten

De verzekeraar a.s.r. heeft de traditionele homepage in één klap volledig ingeruild voor een ‘conversational interface’ – beter bekend als chatbot. Hoe is een computergestuurd gesprek te rijmen met de persoonlijke adviesrelatie die het bedrijf ook belooft? En wat levert deze vrij opmerkelijke keuze op? Nu de site enkele maanden draait dienen zich de eerste inzichten aan.

Customer Service

Pocket Media wordt voorkeurspartner bol.com

Bol.com selecteert Pocket Media als voorkeurspartner voor de Nederlandse en Belgische markt op het gebied van mobile user acquisition via mobile display advertising.

Online advertising

Medeoprichter Biz Stone keert terug naar Twitter

Medeoprichter Biz Stone van Twitter keert terug naar het bedrijf dat hij in 2011 verliet. Stone heeft recentelijk zijn huidige bedrijf Jelly aan Pinterest verkocht en heeft zijn handen vrij.

Twitter/X

Inspelen op Voice Search? Begin vandaag

“Moet ik al gaan inspelen op spraakgestuurde zoekopdrachten en zo ja, hoe kan ik dat doen?”. We geven je in dit artikel graag een update rondom de Voice Search ontwikkelingen. Hoewel er steeds vaker wordt geschreven over deze nieuwe manier van zoeken, ondernemen nog maar weinig bedrijven actie. Doorloop het stappenplan en kom erachter of je websitebezoekers gebruik maken van gesproken zoekopdrachten. Hoe sneller je inspeelt op de verkregen inzichten, hoe grotere stappen je maakt.

Search

DPD kiest Fightclub als digital agency

Pakketdienst DPD Nederland besteedt zijn online en socialmediastrategie uit aan het nieuwe bureau Fightclub. Dat verzorgt alles van campagneuitrol tot leadgeneratie en sales support.

Online advertising

Google past voorwaarden AdSense aan, geen ban meer bij misbruik

Google gaat websites niet langer straffen als zijn AdSense advertenties naast ongeschikte content komt te staan. De advertenties worden nog steeds ingetrokken, maar alleen op de pagina’s waar die content is te vinden.

Online advertising

Wilderness: curated storytelling voor de entertainmentsector

“Iedereen op social is een merk. We plaatsen dingen die mensen leuk vinden, delen of op reageren. Maar veel home entertainment bedrijven doen dat niet. Ze zeggen: de film is uit en ga dat zien”, vertelt Jamie Maple van Wilderness. “Maar de basis van social is juist interactie en verhalen vertellen.”

Entertainment

Nederlandse boer ontdekt (voorzichtig) email

Nederlandse boeren communiceren steeds vaker per e-mail met hun leveranciers. Enkele jaren terug was dat nog een zeldzaamheid. E-mail staat nu op de derde plaats van meest gebruikte communicatiemiddelen, zo blijkt uit Europees onderzoek van CRM Partners.

B2B Digital

Clickdistrict tekent UNET

Clickdistrict verzorgt komend jaar de volledige online media-inzet van de zakelijk glasvezelinternetprovider UNET.

B2B Digital