More stories

De Jong Intra Vakanties past affiliate attributiemodel aan  

De Jong Intra Vakanties heeft in samenwerking met TradeTracker een nieuw attributiemodel ontwikkeld waarmee alle sitebeheerders die betrokken zijn in het conversiepad worden beloond.

Travel

Dit zijn de veranderingen in de Adwords Kwaliteitsscore

Google heeft de laatste weken enkele belangrijke veranderingen doorgevoerd omtrent de kwaliteitsscore in Adwords. Dit is onder andere belangrijk, omdat sinds kort ook de ad rank op een andere manier wordt berekend, waardoor je een verlies aan impressie-aandeel en een stijging in CPC in je account kan zien. Als je via Adwords een groter publiek wilt bereiken, zonder een stijging in kosten, is de kwaliteitsscore van je Adwords zoekwoorden verbeteren een belangrijk onderdeel.

Online advertising

Kim de Klerk (NS International): ‘Zo personaliseren wij over de kanalen heen’

NS International valt binnen de holding van NS, maar is een autonoom opererend bedrijf dat zich richt op grensoverschrijdend treinverkeer. Kim de Klerk werkt als marketeer binnen het retentieteam van NS International met als specialisatie e-mailmarketing, maar werkt steeds meer op een omnichannel niveau. Tijdens de DDMA Email Summit laat ze zien hoe NS International via kleine stapjes haar communicatie continu relevanter en persoonlijker maakt via verschillende kanalen.

Customer Experience

Apple bouwt klantenservice in Berichtenapp

Apple bouwt zijn klantenservice rechtstreeks in zijn Berichtenapp. Onder de noemer Business Chat kunnen klanten met vragen geholpen worden.

Customer Service

Aan de slag met voice search

Google, Facebook, Microsoft en Amazon: ze maken allemaal al gebruik van spraakassistenten. Wil je als bedrijf vindbaar blijven, dan is het essentieel om je marketingaanpak aan te passen. Want voice search gaat de spelregels van SEO veranderen.

Search

Twee nominaties voor MediaMonks bij Innovation Lions

Het Hilversumse MediaMonks heeft twee nominaties gekregen voor de Innovation Lions. Andere nominaties voor het innovatiefestival van Cannes gaan naar Google, Intel, Ogilvy en BBH. In totaal zijn 35 projecten genomineerd.

Cannes Lions

Snap koopt expert in locatie analytics

Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft 200 miljoen dollar neergeteld voor Placed, een Amerikaanse expert op het gebied van locatie analytics.

Analytics

De twee belangrijkste lessen van Digital Marketing Live

“Marketing is niet veranderd, maar de wereld om ons heen verandert wel”, aldus Pim Jonker van Zilveren Kruis tijdens zijn verhaal over de transformatie van de marketeer. En hartstikke waar. De meest besproken onderwerpen van Digital Marketing Live dit jaar? Video, mobile, data, customer journey, relevantie… vallen je ogen al dicht? WACHT! Natuurlijk blijven deze onderwerpen relevant in de marketingwereld (net als de 4 P’s), maar gelukkig was dat niet alles. Wat mij echt inspireerde? Twee belangrijke lessen.

Online marketing

FD Mediagroep investeert in Springest

FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.

Strategy
Premium

Redkiwi voert rebranding door

Digitaal bureau Redkiwi voert een rebranding door om zijn nieuwe positionering duidelijk naar voren te brengen.

Digital Agencies

Rijksuniversiteit Groningen organiseert online cursus AVG

De MOOC (Massive Open Online Course) van de Rijksuniversiteit Groningen organiseert een gratis online cursus over de rechten en plichten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Die nieuwe wet wordt per mei 2018 van kracht.

Privacy

KLM breidt dienstverlening via Twitter en WeChat uit

KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.

Travel

Google bouwt adblocker in Chrome: drama of goed voor adverteerder?

Google zou werken aan een eigen adblocker. Volgens de hardnekkige geruchten wordt deze ingebouwd in webbrowser Chrome en bovendien standaard geactiveerd. Is dit een gedurfde zet of een (gevaarlijke) stap om de eigen macht nog wat verder te vergroten?

Online advertising

‘Dit maakt performance interessant voor native en brands’

Performancenetwerk TradeTracker brengt een systeem dat uitgevers anders, ‘eerlijker’ beloont dan nu. Met ‘Real Attribution’ kan iedereen die bijdroeg aan een conversie daar een vergoeding voor krijgen. “Performance is in een keer interessant voor native advertising, storytelling en merkadverteerders”, aldus directeur Bas Dokter.

Attributie

Subscription commerce, de nieuwe cashcow?

Subscription commerce wint rap aan populariteit. Na Spotify en Netflix kiezen ook het Nederlandse bol.com en Blendle voor een abonnementsmodel. Is het dé nieuwe cashcow voor bedrijven? Of spelen andere motieven een rol?

Marketing