Vierhonderd adverteerders op bol.com in 2016
Sinds de zomer van 2016 maakten vierhonderd adverteerders gebruik van de mogelijkheid om een reclamepositie op bol.com te huren.
Sinds de zomer van 2016 maakten vierhonderd adverteerders gebruik van de mogelijkheid om een reclamepositie op bol.com te huren.
Met de jubileumuitgave van het digitale iFly KLM Magazine (iFly50) hebben het Utrechtse Born05 en KLM zes Webby Awards binnengesleept.
Paul van Breugel van Travix en Jasper Mutsaerts van Bohemian Birds zijn bevestigd als sprekers op Emerce eTravel op 20 juni. Hét evenement voor de online reisbranche wordt voor de achtste keer gehouden in Amsterdam.
Onderzoek laat zien dat veel websites kampen met de technische kant van SEO. Wat zijn de meest voorkomende fouten op websites en hoe hebben deze een negatief effect op je SEO?
Googles reclamesysteem DoubleClick Bid Manager kan nu ook overweg met de inventory van traditionele televisie.
Toyota vroeg Influencer Laura Ponticorvo met de Snapchat Spectacles naar de exclusieve lancering van het nieuwste model te gaan. Om zo als automerk toegang te krijgen tot jongeren op nieuwe domeinen.
De Nederlandse Kansspelautoriteit verscherpt opnieuw haar aanpak van reclame op internet voor kansspelen zonder vergunning. In de afgelopen periode heeft de autoriteit tientallen reclamemakers aangepakt.
Exact introduceert mobiele apps voor ondernemers. Met Exact Connect koppelt het andere bedrijven aan leads. Wat Mark Appel betreft, sinds een kleine vijf jaar de Global Marketing Director van de clouddivisie, is dit de nieuwe vorm van marketing: “Marketing wordt verweven in het product.”
Erik Wiechers is aangesteld als nieuwe algemeen directeur van de MKB-marketingdienst DTG.
LinkedIn heeft vandaag de grens van 500 miljoen leden wereldwijd doorbroken. Het platform, dat in 2003 startte, is inmiddels actief in meer dan 200 landen.
IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?
Mobiele marketing is het afgelopen jaar gigantisch gegroeid. Niet dat de oude vertrouwde desktop is afgeschreven, maar zeker oriëntatie op nieuwe producten of diensten doen we op de smartphone of tablet. Met 2,6 miljard smartphonegebruikers is de potentie enorm. In deze infographic een paar (Amerikaanse) statistieken.
Op een smartphonescherm zijn de pixels schaars. Het is vaak letterlijk passen en meten op de vierkante centimeter, om alles wat belangrijk is in zo min mogelijk klikken op het scherm te tonen. Een goede appdesigner besteedt daarom veel aandacht aan het appnavigatiemenu. Een goed appmenu neemt zo weinig mogelijk ruimte in beslag, maar biedt tegelijkertijd wel direct toegang tot alle belangrijke features in een app.
De datatak van Dentsu Aegis Nederland, DAN DNA, gaat meer consultancywerk voor externe klanten te doen en stelt Frederic Baumann aan om dat op te tuigen. Hij wordt ook onderdeel van het managementteam.
Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties in de VS wordt dit jaar geautomatiseerd verkocht, schat eMarketer. De markt zal dit jaar een omvang van 33 miljard dollar bereiken.