Hootsuite begint ontwikkelaarsfonds
Social media-platform Hootsuite lanceert een apart fonds voor ontwikkelaars. Daarvoor wordt 5 miljoen dollar opzij gezet.
Social media-platform Hootsuite lanceert een apart fonds voor ontwikkelaars. Daarvoor wordt 5 miljoen dollar opzij gezet.
Zo’n twee uur per dag kwijt zijn aan ‘bijtaken’, dat is het probleem waar veel online marketeers tegenaan lopen. “Tricktrack biedt een dashboard waardoor ze efficiënter te werk kunnen gaan, doordat de creatie van content nu apart staat van de plaatsing”, aldus Koen Godschalk van Tricktrack.
Monsterboard start vandaag met een nieuwe merkcampagne gericht op millennials. Het carrièreplatform wil werkend Nederland, dat over een aantal jaar voor meer dan de helft uit millennials bestaat, helpen om de baan te vinden die zij verdienen.
Online adverteerders kunnen in Google Analytics en Google AdWords ontzettend veel ideeën opdoen voor mogelijke manieren om het marketingbudget te besteden, maar ook om verschillende strategieën te testen. Tegenwoordig is er ‘AdWords Concepten en Experimenten’, een nieuwe tool voor A/B-tests binnen Adwords.
Nieuwe klanten bereiken lukt verreweg het best via betaalde social mediacampagnes. Meer dan de helft van de Europese en Amerikaanse marketeers boekt er succes mee. Betaalde search volgt met afstand op de tweede plek (28 procent). Het minst effectief blijkt organische search (16 procent).
Bijna de helft van de travel marketeers heeft minstens één slecht converterende landingspagina onder hun hoede. Optimalisatie die te wensen overlaat kost de marketeer 905 conversies per kwartaal. Dit heeft conversiespecialist Unbounce berekend.
Big data-bedrijf Cloudera is vandaag naar de beurs gegaan. De koers lag zojuist iets boven de openingskoers van 15 dollar.
Onlineplatforms zoals Google en Facebook mogen zich verheugen in een groot en groeiend aantal gebruikers. Tegelijkertijd nemen de zorgen over […]
24i, gespecialiseerd in de productie van internet tv apps, is een samenwerking aangegaan met video-ad platform SpotX. Beide partners spelen hiermee in op de behoefte van uitgevers en omroepen om interactieve advertenties voor connected tv beschikbaar te maken.
Betaalbedrijf Square van Twitter oprichter en CEO Jack Dorsey heeft het team van Yik Yak overgenomen, een een sociale media app waarmee anonieme discussies mogelijk zijn.
Facebook heeft Dynamic Ads for Travel nu ook opengesteld voor vluchten. Dit betekent dat luchtvaartmaatschappijen en andere vliegticketverkopers potentiële klanten kunnen retargeten op Facebook, Instagram en daarbuiten via het Audience Network.
De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]
Alphabet, het moederbedrijf van Google, zag zijn omzet het afgelopen kwartaal met 22,2 procent stijgen naar 24,75 miljard dollar dankzij een toename van advertenties uit mobiel en YouTube. De nettowinst eindigde op 5,4 miljard.
Instagram heeft het aantal maandelijkse actieve gebruikers in amper twee jaar verdubbeld naar 700 miljoen. Dat is hoofdzakelijk te danken aan het nieuwe onderdeel Stories, waarbij berichten na 24 uur vanzelf verdwijnen.
Twitter rapporteerde zojuist beter dan verwachte kwartaalcijfers. De omzet kwam uit op 548 miljoen dollar, terwijl 511 miljoen was verdacht. Het aantal maandelijkse gebruikers stijgt weer: van 321 naar 328 miljoen.