More stories

Opera integreert chatdiensten in nieuwste browser

Opera heeft in zijn nieuwste browser diverse chatdiensten geïntegreerd. Voorlopig gaat het om Telegram, WhatsApp en Facebook Messenger. De chatdiensten van Google ontbreken.

Social

Second Degree lanceert eigen Newsroom

Second Degree, een label uit het Dept-netwerk, opent een nieuwe afdeling die fungeert als een redactie van oud-journalisten en creatieven die samenwerken aan producties voor merken en media.

Contentmarketing

Adverteerders gelaten over mediarel rondom GeenStijl

De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.

Programmatic

Pop-ups, effectief of irritant?

Vraag een gemiddelde Nederlander wat hij of zij van pop-ups vindt en de kans is groot dat het antwoord ‘irritant’ is. De pop-up wordt wel eens vergeleken met die vervelende verkoper in een winkel. Even rustig rondkijken zit er niet bij want deze persoon wil je direct bij binnenkomst wat verkopen en blijft dit gedurende je bezoek ook herhaaldelijk proberen. Wanneer deze verkoper maar hard genoeg pusht dan heeft dit uiteindelijk tot gevolg dat je de winkel verlaat. En laat dat nou net het tegenovergestelde effect zijn van dat men idealiter hiermee wenst te bereiken.

Web-design
Premium

Icemedia naar Goud Uberconnected

Merkactivatiebureau Goud Uberconnected neemt digitaal bureau Icemedia over. Dat bureau blijft verder gewoon bestaan en oprichter Sven Rusticus gaat mee. Fysiek voegt Icemedia zich overigens wel bij Goud Uberconnected in het Olympisch Stadion.

Digital Agencies

Sebastiaan Moesman nieuwe CEO van Improve Digital

Sebastiaan Moesman, de voormalig COO Worldwide van GroupM Connect, wordt per 1 juni de nieuwe CEO van Improve Digital.

Samenwerking Stromma en Hoteliers.com voor last-minute hotelkamers

Hoteliers.com gaat een samenwerking aan met Stromma Nederland, dat vroeger Canal Company heette. In de ticketshops van het bedrijf kunnen bezoekers van Amsterdam last-minute hotelkamers boeken.

Travel

pr.co: schrijf, check, verstuur en track je nieuwsbericht in 1 tool

Zelf keihard werken voor je pr, maar geen idee hebben wat je collega’s aan het doen zijn. Inefficiëntie zit hem […]

Communicatie

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic
Premium

Mariska Kloezen managing director bij Cheil Amsterdam

Reclamebureau Cheil Amsterdam stelt Mariska Kloezen aan als nieuwe managing director. Daarnaast treedt Jeff Dunlap in dienst om de rol van digital director in te vullen.

Digital Agencies

Social media: zenden, zenden, niet luisteren

Social media zijn verworden tot commerciële kanalen waar vooral wordt gezonden. De interactie is aan het verdwijnen, zegt Roos van Vugt van Merkwerker tijdens The Social Conference 2017. Shedding the social tag, noemt zij die ontwikkeling.

Customer Experience

Snap lanceert advertentiemanager

Snap introduceert volgende maand in diverse Europese landen een advertentiemanager, waardoor adverteerders (klein en groot) zelf zogenoemde Snaps Ads (video-advertenties) kunnen plaatsen in Snapchat.

Online advertising

Arjen Lubach en Tim Hofman grootste kanshebbers Beste Social Awards

Arjen Lubach (genomineerd voor Beste Video, Beste Inhaker, Beste BN’er) en Tim Hofman (genomineerd voor Beste YouTuber, Beste Snapchatter, Beste BN’er) zijn met drie nominaties op zak de grootste kanshebbers van de vierde editie van De Beste Social Awards, de prijzen voor de meest creatieve uitingen op social media.

Influencer marketing

‘Apples Safari loopt technisch achter’

Experts waarschuwen dat Apples mobiele browser Safari technisch achterblijft bij Googles Chrome. En omdat Apple browsermakers dwingt om gebruik te maken van de iOS WebKit en WebKit Javascript is ook Chrome voor iOS geen echt alternatief.

Web-design

Digitalisering van de winkel: wat verwacht de klant concreet?

Consumenten doen liever de afwas dan dat ze een winkel binnenwandelen. Met dit opmerkelijke onderzoeksresultaat trok Capgemini onlangs de aandacht. De boodschap: op de winkelvloer is behoefte aan technologie die de winkelervaring verbetert. Maar wat betekent dit concreet?

Customer Experience