More stories

Tumblr lanceert chatapp voor YouTube

Blogdienst Tumblr, in 2013 opgeslokt door Yahoo voor 1,1 miljard dollar, heeft voor het eerst sinds jaren een nieuwe app gelanceerd. Met Cabana voor iOS kun je met vrienden chatten terwijl je YouTube kijkt.

Social

Google maakt cross-device retargeting mogelijk binnen Bid Manager

Meer dan 60 procent van de consumenten maakt gebruik van meerdere devices tijdens een aankoopproces. Voor een succesvolle retargetingstrategie kunnen marketeers hierdoor niet langer vertrouwen op één device om hun doelgroep te bereiken. Google speelt in op deze ontwikkeling door het mogelijk te maken cross device te retargeten binnen display en search campagnes.

Attributie

TMG tekent Improve Digital voor reclame-exploitatie

Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.

Online advertising

Adfactor begint influencer foodlab

Het Nederlandse bureau Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar netwerk van ‘food influencers’, vloggers en bloggers die zich vooral met eten en drinken bezighouden.

Food

Iedereen volgt Stitch Fix: machine learning en mens samen in fashion

Stitch Fix is de naam die iedereen volgt. Ook in de fashionindustrie landt namelijk het idee dat machine learning voor grote verandering zal zorgen. Dit kledingbedrijf laat zien welke rol algoritmes kunnen hebben, maar blijft die combineren met menselijke input.

Customer Experience
Premium

Tientallen bedrijven met Embassy of Dutch Creativity naar Cannes

Vijfenveertig bedrijven hebben zich tot nu toe aangemeld om deel te nemen aan de Embassy of Dutch Creativity, het initiatief dat Nederlandse creatieve bedrijven een gezicht moet geven op het reclamefestival in Cannes half juni.

Digital Agencies

Gamificationvoorbeelden: wat doe je met een beperkt budget?

Er zijn vele manieren om spelaspecten in online content toe te voegen. Van het toevoegen van een sudoku tot het ontwerpen van een daadwerkelijk spel. Maar wat zijn nou leuke manieren om de engagement van je bezoekers te verhogen zonder dat het je al te veel geld kost? In deze blog zal ik een aantal gamificationvoorbeelden geven.

Customer Engagement

Aan de slag met AMP

Razendsnel via mobiel een site openen vanuit de Google Zoekresultaten. Dat kan met Googles AMP: mobiele pagina’s die versneld laden. […]

Search
Premium

Gezocht: Beste design- en techprofessionals

Emerce is op zoek naar de beste design- en tech-professionals om te bejubelen bij de Dutch Interactive Awards. Nomineer jouw topper tot en met deze vrijdag 21 april.

Digital Agencies
Premium

Eerdere oprichter Magento gaat met B2B-platform concurrentie aan

Een team van ontwikkelaars dat aan de wieg stond van Magento heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd: OroCommerce. Het platform ging begin dit jaar officieel live.

E-commerce platforms

SpotX partnert voor uitbreiding naar virtual reality

Het digitale videoreclamebedrijf Spotx, uit de RTL Group, sluit een samenwerking met VR-specialist Omnivirt. Hierdoor kunnen merkadverteerders hun publiek nieuwe, virtuele wereldjes inzuigen.

Virtual reality

‘Rijenradar’ laat bezoekers Amsterdamse musea wachttijden zien

Amsterdam City Marketing is samen met de gemeente Amsterdam een proef gestart met het tonen van wachttijden voor populaire attracties in de metropoolregio. De zogeheten Rijenradar is te vinden op de site van IAmsterdam.

Travel

Center Parcs scoort met Enzo Knol

Hoe overtuig je tieners ervan dat Center Parcs heel cool is? Door vlogger Enzo Knol de boodschap over te laten brengen, vertelt Judith Franse tijdens The Social Conference 2017.

Influencer marketing

Campagnepanel: ‘Zalando rules’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de online commercial ter introductie van de nieuwe collectie van Zalando. Met rapper A$AP en fotomodellen.

Campagnes
Premium

DDA organiseert Dutch Digital Day 2017

Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 30 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day.

Digital Agencies