Snap koopt expert in locatie analytics
Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft 200 miljoen dollar neergeteld voor Placed, een Amerikaanse expert op het gebied van locatie analytics.
Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft 200 miljoen dollar neergeteld voor Placed, een Amerikaanse expert op het gebied van locatie analytics.
“Marketing is niet veranderd, maar de wereld om ons heen verandert wel”, aldus Pim Jonker van Zilveren Kruis tijdens zijn verhaal over de transformatie van de marketeer. En hartstikke waar. De meest besproken onderwerpen van Digital Marketing Live dit jaar? Video, mobile, data, customer journey, relevantie… vallen je ogen al dicht? WACHT! Natuurlijk blijven deze onderwerpen relevant in de marketingwereld (net als de 4 P’s), maar gelukkig was dat niet alles. Wat mij echt inspireerde? Twee belangrijke lessen.
FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.
Digitaal bureau Redkiwi voert een rebranding door om zijn nieuwe positionering duidelijk naar voren te brengen.
De MOOC (Massive Open Online Course) van de Rijksuniversiteit Groningen organiseert een gratis online cursus over de rechten en plichten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Die nieuwe wet wordt per mei 2018 van kracht.
KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.
Google zou werken aan een eigen adblocker. Volgens de hardnekkige geruchten wordt deze ingebouwd in webbrowser Chrome en bovendien standaard geactiveerd. Is dit een gedurfde zet of een (gevaarlijke) stap om de eigen macht nog wat verder te vergroten?
Performancenetwerk TradeTracker brengt een systeem dat uitgevers anders, ‘eerlijker’ beloont dan nu. Met ‘Real Attribution’ kan iedereen die bijdroeg aan een conversie daar een vergoeding voor krijgen. “Performance is in een keer interessant voor native advertising, storytelling en merkadverteerders”, aldus directeur Bas Dokter.
Subscription commerce wint rap aan populariteit. Na Spotify en Netflix kiezen ook het Nederlandse bol.com en Blendle voor een abonnementsmodel. Is het dé nieuwe cashcow voor bedrijven? Of spelen andere motieven een rol?
Google heeft bevestigd dat het volgend jaar in Chrome advertenties gaat weren die niet aan de zogenoemde Better Ads standaard voldoen. Over het algemeen is dat reclame met geluid en beeld die het volledige scherm in beslag neemt.
Jawel, het was een vrolijke boel gisteren in de Beurs van Berlage, waar Kraftwerk/ACHTUNG! met drie prijzen naar huis ging. PON kreeg de gouden status van Company of the Year 2017. KLM werd verkozen tot zilveren Company of the Year 2017. Een terugblik in beeld.
Consumenten raken steeds meer verbonden. Toch missen merken nog regelmatig het fingerspitzengefühl om het online gedrag van mensen werkelijk te begrijpen. Het gat tussen de ervaringen die mensen willen en wat ze krijgen neemt eerder toe dan af.
Topman Maurice Lévy van mediagroep Publicis heeft deze week formeel het stokje overgedragen aan zijn opvolger Arthur Sadoun. Dat gebeurde tijdens de aandeelhoudersvergadering.
De Europese Commissie zou nog voor de zomervakantie een grote boete aan Google willen geven voor concurrentievervalsing met Google Shopping.
GroupM fuseert zijn labels Maxus+Helder en MEC en hangt daar begin volgend jaar een nieuwe naam aan.