More stories

ACM trekt informatienummer MyOffice in

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het informatienummer 0900-1824 van MyOffice ingetrokken. Bellers werden aan de lijn gehouden zonder dat zij iemand te spreken kregen.

Customer Service

Madame Tussauds met hologram van YouTube-ster

Een wereldprimeur voor Madame Tussauds in Berlijn en alle andere filialen van het wassenbeeldenmuseum kijken mee. Volgende maand gaat daar een nieuw ‘beeld’ live, een 3D-projectie van een van Duitslands bekendste Youtubers: Bianca ‘Bibi’ Heinicke.

Influencer marketing

Nieuwe adblockertechnologie schrik voor uitgevers

Een nieuwe adblocktechnologie van de Princeton Universiteit belooft weinig goeds voor uitgevers: de Perceptual Ad Blocker leest geen HTML, maar herkent patronen.

Online advertising

Parkmobile adverteert op Snapchat

Parkmobile is als een van de eerste Nederlandse bedrijven een reclamecampagne begonnen op Snapchat. Ondanks de doorgaans wat jongere gebruikersgroep van Snapchat wil de parkeerapp het experiment aangaan.

Online advertising

KLM grote winnaar van SpinAwards 2017

KLM is met vijf prijzen, waaronder Grand SpinAward, de grote winnaar van dit jaar. In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt voor digitale voor creatieve concepten. Top-DJ Hardwell werd uitgeroepen tot meest innovatieve artiest.

Creative

Repareer kapotte links en win linkwaarde terug in 4 simpele stappen

Veel bedrijven richten zich alleen maar op het verkrijgen van nieuwe links naar de website, en vergeten dat er vaak nog veel winst te behalen is met het verbeteren van bestaande links. De linkwaarde van links naar pagina’s die niet meer bestaan of niet goed functioneren gaat verloren. Dat is zonde, en onnodig. Dit artikel beschrijft hoe je in enkele eenvoudige stappen kunt onderzoeken of er ook bij jouw website linkwaarde verloren gaat, en hoe jij deze linkwaarde kunt terugwinnen.

Search

Oracle koopt weer adtechbedrijf

Na Wercker heeft Oracle weer een bedrijf overgenomen, Moat. Deze zeven jaar oude onderneming verricht metingen ten behoeve van adverteerders en uitgevers.

Analytics

Succesvollere A/B-tests met emotion analytics

Wanneer je regelmatig A/B-test zal je merken dat het moeilijk is om succesvolle A/B-tests op te zetten op basis van data- en expertise-gebaseerde hypotheses. Daarom is het belangrijk om niet alleen te focussen op méér A/B-testen uit te voeren, maar op het verhogen van het percentage succesvolle hypotheses.

Conversie

GDPR: vier data-vraagstukken voor marketeers

De General Data Protection Regulation (GDPR) wordt op 25 mei 2018 van kracht. Zoals zo vaak met nieuwe Europese regelgeving zitten er behoorlijk wat haken en ogen aan.

Legal
Premium

Digitaal marketingbureau Storm Digital aan de slag voor KNVB

Digitaal marketingbureau Storm Digital gaat aan de slag voor de gloednieuwe KNVB Campus, het ‘kloppend voetbalhart’ van Nederland.

Digital Agencies

T-Mobile streamt live-commercials via 4G

T-Mobile Nederland streamt vanavond vanaf 18.08 uur livecommercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond op diverse locaties in Nederland opgenomen en live via een controlekamer in Hilversum op RTL en SBS uitgezonden.

Campagnes

Is Twitter nog wel een goed marketingkanaal?

Terwijl veel marketeers zich steeds meer richten op Snapchat en Instagram, lijkt Twitter een vergeten marketingkanaal te zijn. Voor veel organisaties kan Twitter echter nog steeds van grote waarde zijn. Ik praat je graag bij over enkele nieuwe ontwikkelingen op Twitter en leg uit welke voordelen het kanaal biedt ten opzichte van andere socialmediakanalen.

Twitter/X

‘Overwegend sluikreclame bij vloggers’

Driekwart van de populaire vlogs op YouTube bevat sluikreclame. Dat concludeert het Commissariaat voor de Media, dat video’s van de twintig populairste YouTubers van Nederland heeft onderzocht.

Online advertising

‘Google bouwt adblocker in Chrome’

Google zou een adblocker in zijn browser Chrome willen bouwen die standaard aanstaat. Dat meldt The Wall Street Journal. Dat is een opmerkelijke stap voor een bedrijf dat grotendeels van advertenties afhankelijk is.

Online advertising

Reclamereus Omnicom presteert matig op thuismarkt

Reclamegroep Omnicom zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 2,5 procent stijgen naar 3,6 miljard dollar. De nettowinst klom naar 241,8 miljoen, 10,7 procent meer dan een jaar geleden.

Creative