More stories

‘Adverteerder wil meer grip op media-inkoop’

Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.

Creative

Facebook bestond al in de zestiende eeuw

Sociale media zijn niets nieuws, in de zestiende en zeventiende eeuw gebruikten we ze ook al. Letterkundige Sophie Reinders (Radboud Universiteit) reconstrueerde het leven van jonge, adellijke vrouwen uit die periode aan de hand van hun vriendenboekjes – vergelijkbaar met onze huidige Facebookprofielen – en schreef daar een boek over.

Social

Marketingmails in platte tekst: effectief dus waarom niet?

Een marketingmail herken je uit duizenden. Een zeer korte blik is vaak al voldoende om te bepalen dat de e-mail (doorgaans) in de prullenbak thuishoort. Hoe anders is dat als een bedrijf een e-mail in platte tekst stuurt. Plots krijgt het bericht veel meer aandacht. Een optie voor meer marketeers?

E-mailmarketing

‘Programmatic videoreclame door het dak’

De beschikbare inventaris voor programmatic videoreclame is afgelopen jaar verdubbeld. Op mobiel is de beschikbare reclameruimte zelfs met 200 procent gestegen, aldus Elwin Gastelaars van technologiebedrijf SpotX.

Adverteren in het Google Display Netwerk met machine learning

Nu er wereldwijd meer dan drie miljoen apps en websites op het Display Netwerk zijn aangesloten wordt het voor de adverteerder steeds moeilijker de juiste doelgroep te vinden en te bereiken. Daarom introduceerde Google een paar weken geleden de Smart Display Campagne, waarbij gebruik wordt gemaakt van machine learning.

Online advertising

3sixtyfive: influencer marketing met Snapchat Spectacles

John Meulemans van 3sixtyfive vertelt hoe zijn bedrijf voor Toyota de Snapchat Spectacles inzette: “Vier influencers vlogen naar London om […]

Influencer marketing

Twitter gebruiker krijgt meer controle over advertenties

Gebruikers van Twitter krijgen meer zeggenschap over de advertenties die zij te zien krijgen. Incorrecte interesses op basis waarvan advertenties worden getoond zijn voortaan handmatig te verwijderen.

Online advertising

Adobe en Microsoft werken samen om marketeer te helpen met AI

Adobe en Microsoft zijn een nauwe samenwerking aangegaan om tot betere marketing automation te komen, ondersteund door kunstmatige intelligentie. Daarmee hopen de bedrijven een antwoord te hebben op Salesforce. Wat betekent de integratie van de twee voor de marketeer?

Marketing automation

Thomas Cook: hogere NPS dankzij gepersonaliseerde mail

De implementatie van het nieuwe communicatieprogramma ‘Customer at our Heart’ bij Thomas Cook heeft geleid tot een hogere Net Promotor Score, minder druk op de klantenservice en meer retentie. En dat allemaal met behulp van volledige geautomatiseerde, gepersonaliseerde e-mailcampagnes, vertellen Tom Dekker (CRM manager) en Katja van der Tang (senior CRM en e-mail marketeer).

Travel

Toekomst van hoteldistributie: voice search, loyaliteit en meta’s

Zijn loyaliteitsprogramma’s en metazoekmachines het antwoord op de gebeden van hoteliers die niet meer zo afhankelijk willen zijn van online reisagenten? De meningen waren verdeeld tijdens het distributiedebat op de Phocuswrightconferentie die op 17 en 18 mei in Amsterdam wordt gehouden.

Travel

Smartly.io: Facebook & Instagram go Dynamic

Dynamisch adverteren is simpel gezegd: op de juiste plek, op het juiste moment de juiste ad laten zien. En dat volledig geautomatiseerd, zonder handmatige acties voor het creëren van de content of targeten van de ad. Binnen display advertising kon dit al langer. En dankzij Smartly kan het ook op Facebook en Instagram! Niet alleen voor retargeting, maar ook voor prospectingcampagnes. Een nieuw tijdperk voor consumer friendly advertising.

Online advertising

WUA lanceert laagdrempelige variant Web Performance Scan

Onderzoeksbureau WUA lanceert vandaag een nieuwe variant van het klantonderzoeksproduct Web Performance Scan. Daarmee kunnen digitale teams gemakkelijk websites optimaliseren.

Customer Experience

Dynamische content op websites: vijf bezwaren (en oplossingen)

Personalisatie gaat in outbound marketing al heel ver, maar op de website zelf wordt het nog niet op grote schaal toegepast. Dat terwijl je door datapunten te combineren de klant ook online veel specifieker kunt benaderen.

Conversie

Site a.s.r. ingeruild voor chatinterface: de eerste inzichten en resultaten

De verzekeraar a.s.r. heeft de traditionele homepage in één klap volledig ingeruild voor een ‘conversational interface’ – beter bekend als chatbot. Hoe is een computergestuurd gesprek te rijmen met de persoonlijke adviesrelatie die het bedrijf ook belooft? En wat levert deze vrij opmerkelijke keuze op? Nu de site enkele maanden draait dienen zich de eerste inzichten aan.

Customer Service

Pocket Media wordt voorkeurspartner bol.com

Bol.com selecteert Pocket Media als voorkeurspartner voor de Nederlandse en Belgische markt op het gebied van mobile user acquisition via mobile display advertising.

Online advertising