More stories

Tricktrack: één dag per week besparen op je online marketing

Zo’n twee uur per dag kwijt zijn aan ‘bijtaken’, dat is het probleem waar veel online marketeers tegenaan lopen. “Tricktrack biedt een dashboard waardoor ze efficiënter te werk kunnen gaan, doordat de creatie van content nu apart staat van de plaatsing”, aldus Koen Godschalk van Tricktrack.

CMS

Monsterboard start nieuwe merkcampagne gericht op millennials

Monsterboard start vandaag met een nieuwe merkcampagne gericht op millennials. Het carrièreplatform wil werkend Nederland, dat over een aantal jaar voor meer dan de helft uit millennials bestaat, helpen om de baan te vinden die zij verdienen.

Campagnes

A/B-testen met Adwords Concepten en Experimenten

Online adverteerders kunnen in Google Analytics en Google AdWords ontzettend veel ideeën opdoen voor mogelijke manieren om het marketingbudget te besteden, maar ook om verschillende strategieën te testen. Tegenwoordig is er ‘AdWords Concepten en Experimenten’, een nieuwe tool voor A/B-tests binnen Adwords.

Online advertising

Social media goed voor bereiken nieuwe klanten

Nieuwe klanten bereiken lukt verreweg het best via betaalde social mediacampagnes. Meer dan de helft van de Europese en Amerikaanse marketeers boekt er succes mee. Betaalde search volgt met afstand op de tweede plek (28 procent). Het minst effectief blijkt organische search (16 procent).

Social
Premium

‘Conversie van 20 procent voor beste landingspagina’s travel’

Bijna de helft van de travel marketeers heeft minstens één slecht converterende landingspagina onder hun hoede. Optimalisatie die te wensen overlaat kost de marketeer 905 conversies per kwartaal. Dit heeft conversiespecialist Unbounce berekend.

Travel

Hadoop verkoper Cloudera beleeft beursdebuut

Big data-bedrijf Cloudera is vandaag naar de beurs gegaan. De koers lag zojuist iets boven de openingskoers van 15 dollar.

Analytics

Verplichte datadeling Google en Facebook geen goed idee

Onlineplatforms zoals Google en Facebook mogen zich verheugen in een groot en groeiend aantal gebruikers. Tegelijkertijd nemen de zorgen over […]

Analytics

24i en SpotX in adverteren voor connected tv

24i, gespecialiseerd in de productie van internet tv apps, is een samenwerking aangegaan met video-ad platform SpotX. Beide partners spelen hiermee in op de behoefte van uitgevers en omroepen om interactieve advertenties voor connected tv beschikbaar te maken.

Online advertising

Betaalbedrijf Square koopt sociale app

Betaalbedrijf Square van Twitter oprichter en CEO Jack Dorsey heeft het team van Yik Yak overgenomen, een een sociale media app waarmee anonieme discussies mogelijk zijn.

Social

Facebook Dynamic Ads nu ook voor vluchten

Facebook heeft Dynamic Ads for Travel nu ook opengesteld voor vluchten. Dit betekent dat luchtvaartmaatschappijen en andere vliegticketverkopers potentiële klanten kunnen retargeten op Facebook, Instagram en daarbuiten via het Audience Network.

Travel

Amerikaanse toezichthouder waarschuwt influencers

De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]

Influencer marketing

Alphabet (Google) ziet advertentieverkopen opnieuw aantrekken

Alphabet, het moederbedrijf van Google, zag zijn omzet het afgelopen kwartaal met 22,2 procent stijgen naar 24,75 miljard dollar dankzij een toename van advertenties uit mobiel en YouTube. De nettowinst eindigde op 5,4 miljard.

Search

700 miljoen gebruikers voor Instagram

Instagram heeft het aantal maandelijkse actieve gebruikers in amper twee jaar verdubbeld naar 700 miljoen. Dat is hoofdzakelijk te danken aan het nieuwe onderdeel Stories, waarbij berichten na 24 uur vanzelf verdwijnen.

Facebook

Cijfers Twitter beter dan verwacht, maar slechte vooruitzichten

Twitter rapporteerde zojuist beter dan verwachte kwartaalcijfers. De omzet kwam uit op 548 miljoen dollar, terwijl 511 miljoen was verdacht. Het aantal maandelijkse gebruikers stijgt weer: van 321 naar 328 miljoen.

Twitter/X

Apple verlaagt tarieven affiliate marketing App Store

Apple gaat minder uitgeven aan affiliate marketing. De betalingen voor apps en in-app aankopen worden bijna gehalveerd, van 7 procent naar 2,5 procent.

Online marketing