More stories

Stappenplan voor het testen van voice search via SEA

Een maand geleden vond in Bologna het SEA-event Adworld Experience plaats. Tijdens het event was onder andere “PPC Hero’s #1 […]

Search

Europese internetreclame naar 42 miljard (+12%)

Adverteerders gaven in 2016 42 miljard euro uit aan online reclame. De groei wordt met name veroorzaakt door meer uitgaven aan mobiele display en mobiele search.

Online advertising

Facebook stelt introductie videoprogrammering uit

Facebook stelt de introductie van zijn eigen videoprogrammering uit. Pas aan het einde van de zomer zullen de eerste programma’s te zien zijn, weet Recode.

Facebook

Campagnepanel: ‘Kloon-campagne van Instagram Stories’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de eerste internationale on- en offline campagne van Instagram Stories.

Campagnes

‘Er woedt een storm in reclameland’

“Er is een grote storm gaande en als online reclameindustrie moeten we extra ons best doen om niet te verliezen”, aldus topman Dominique Delport van Havas Group.

Online advertising

RTB House: ‘Relevante banners door deep-learning’

Banners die op basis van deep-learning worden geselecteerd behalen een hogere CTR dan wanneer mensen bepalen welke advertenties aan wie worden getoond. Dit vertelt Cyril Westerhof van RTB House tijdens Conversion 2017.

Singularity

Expedia onderzoekt mogelijke generatiekloven in reizen

Millennials blazen de trein nieuw leven in en babyboomers vinden het culinaire aspect van reizen niet zo belangrijk. Dit zijn twee conclusies van Expedia Media Solutions na onderzoek onder verschillende generaties reizigers uit Engeland, Frankrijk en Duitsland.

Travel

Drie patenten die zoeken in Google mogelijk veranderen

Er zijn het afgelopen jaar diverse patenten toegekend aan Google die mogelijk iets zeggen over de toekomst van de zoekmachine […]

Search

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en wehkamp zijn genomineerd voor de onderscheiding voor de beste e-mailcampagne bij de DDMA E-mail Awards. Daarnaast zijn er drie nominaties voor de award voor E-mail M|V van het jaar.

E-mailmarketing

Persgroep met tv-commercial voor Topics.nl

De Persgroep houdt een tv-campagne voor Topics, zijn abonneedienst waarin nieuws en opinie op thematische wijze worden weergegeven.

Campagnes

Digital Marketing Live: de eerste ervaringen met het nieuwe loyaliteitsprogramma van de HEMA

Eind vorig jaar lanceerde HEMA een nieuw loyaliteitsprogramma voor haar klanten. Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde HEMA app als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten. De retailketen licht een tipje van de sluier op tijdens Emerce Marketing Live.

Online marketing

Hoe bruikbaar is de Net Promotor Score nog en wat is het alternatief?

Zo’n beetje iedere organisatie werkt met de Net Promotor Score. Toch is er ook voldoende aan te merken op deze NPS. Maar wat is het alternatief?

Customer Loyalty

Infographic: 104 onbekende feiten over mobiele marketing

Mobiele marketing is een verzamelbegrip voor een groot aantal promotionele activiteiten: van het gebruik van QR codes tot locatiegebaseerde campagnes. Al in 2011, ruim tien jaar nadat de eerste mobiele advertentie via SMS was verzonden, was het een industrie van 14 miljard dollar. Website Builder zette een groot aantal feiten met betrekking tot mobiele marketing onder elkaar.

Online marketing

Hoe je succesvol B2B-leads genereert via Facebook

Facebook is het meest gebruikte social medianetwerk ter wereld. Veel B2B-bedrijven profiteren echter nog onvoldoende van de mogelijkheden die Facebook biedt om leads te genereren. Daarom geef ik je in dit artikel een aantal tips om hiermee aan de slag te gaan.

B2B Digital

Catawiki begint internationale tv-campagne

Online veilinghuis Catawiki herhaalt deze en volgende maand zijn internationale tv-campagne van vorig jaar.

Online marketing